» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » استراتژی های ساختن لینک هایی که کارساز هستند

استراتژی های ساختن لینک هایی که کارساز هستند

استراتژی های ساختن لینک هایی که کارساز هستند

6280  تعداد بازدید  |  یکشنبه 6 اردیبهشت ماه 1394

کلید گرفتن لینک های داخلی با کیفیت، داشتن محتوای در سطح حرفه ای وخاص است. اگر از نظر مردم محتوای با کیفیت شما به اندازه کافی با ارزش و آگاهی بخش بیاید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، سایت شما بطور طبیعی در طول زمان بکلینک جمع می کند.

 




استراتژی های ساختن لینک که کارساز هستند.

 

  • محتوای با کیفیت بسازید: کلید گرفتن لینک های داخلی با کیفیت در طراحی سایت، داشتن محتوای در سطح حرفه ای وخاص است. اگر از نظر مردم محتوای با کیفیت شما به اندازه کافی با ارزش و آگاهی بخش بیاید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند، سایت شما بطور طبیعی در طول زمان بکلینک جمع می کند. (برای راهنمایی در مورد ساخت محتوای عالی و استفاده از کلمات کلیدی، به ترتیب به قدم 5 و6 این آموزش رجوع کنید.)
  • محتوای خود را تازه وبه روز نگه دارید: یک ذخیره منظم از مقالات با کیفیت یا دیگر محتوا می تواند توجه مردم را جلب کرده و به شما کمک کند با سایت هایی که تنها محتوای ساکن و قدیمی دارند، رقابت کنید. در واقع، Google به ارزیابی کنندگانش آموخته است تا به عنوان یک نشانه از سایت با کیفیت، بدنبال محتوایی بگردند که "در طول زمان به آن اضافه شده و به روز رسانی شده است". چطور می توانید این کار را انجام دهید؟ بصورت منظم پست کردن بر روی یک وبلاگ، ساختن بخش مقالات برای سایت خود، یا اضافه کردن صفحات پشتیبان جدید همه راه هایی برای تازه کردن محتوای خود، تقویت برندتان و کمک به ثبت وب سایتتان به عنوان چیزی بیشتر از یک نویسنده موضوعات مختلف، هستند.
  • محتوای خود را در رسانه اجتماعی، ترویج دهید: پست های رسانه های اجتماعی که به سایت شما لینک می زنند، در بیشتر موارد از محبوبیت لینک نمی گذرند. (یک استثنا:در واقع پست های Google+ بر رده بندی جستوجوی Google اثر می گذارند چون نتیجه ها شخصی سازی شده اند. با این وجود، رسانه های اجتماعی به شما راهی برای عمومی کردن محتوای خود و جذب مخاطب (برای مثال بازدید کنندگان) به سایتتان می دهند. همهمه و ترافیکی که شما از رسانه اجتماعی تولید می کنید، مخصوصا اگر برای تعامل با مردمی که آنجا هتند وقت بگذارید، مخاطبان شما را می سازدو می تواند بکلینک های با ارزشی از مردمی که درباره محتوای شما می نویسند، بدست آورد. (همینطور تعدادی هوادار و مشتری.)
  • به حرفه ای ها لینک بزنید: در درون وب سایت خود شما، گاه گاه لینک هایی به سایت های مشهور و متخصصانی که در زمینه شما هستند، اضافه کنید. این کار را غالبا برای سود کاربرانتان انجام دهید، تا به آنها منابع مرتبط درباره موضوع بر روی آن صفحه بدهید. لینک زدن به اختیارات شناخته شده به مشروع کردن سایت شما در نظر موتورهای جستوجو هم کمک می کند .
  • از PR سنتی استفاده کنید: لینک های انتشار مطبوعات (Press Release) دیگر نمی توانند مانند زمانی که می توانستند از رده بندی با امنیت صفحه مستقیما به وب سایت شما برسند. ( راهنمایی SEO: مطمئن شوید تا یک نشان rel="nofollow" بر روی لینک هایی که به وب سایت شما و از لینک های مطبوعات پرداختی شما می آیند بگذارید، تا موتورهای جستوجو با ظن و شک به شما نگاه نکنند.) اگرچه، شما می توانید از انتشار مطبوعات برای فلان کردن ایده هایی که فکر می کنید یک فلان آن را انتخاب می کند استفاده کنید. اگر یک روزنامه نگار درباره اخبار شما بنویسد، آن مقاله احتمالا یک لینک با کیفیت که به منبع اصلی (سایت شما) اشاره می کند دارد. برای این تکنیک PR سنتی، اخباری که برای مردم غیر تبلیغاتی و جالب هستند، بهترین مورد می باشند.
  • ویدئو ها، پادکست ها و دیگر اشیاء قابل به اشتراک گذاری بسازید: چه موضوعاتی می توانند به ویدئو ها و پادکست های جذاب تبدیل شوند؟ ویدئو ها تماشاگران را جلب می کنند، چه بر روی سایت خودتان جاسازی شوند و چه بر روی یک سایت مخصوص به اشتراک گذاری ویدئو، مانند YouTube، آپلود شوند. پادکست های موجود برای دانلود کردن هم می توانند بیشتر علاقه مخاطبان را جلب کنند. Infographic ها، تصاویر، و دیگر المان های multimedia که شما درست می کنید می توانند محبوب شوند، درباره شان حرف زده شود و در وب به اشتراک گذاشته شوند. محتوای رسانه غنی هیجان انگیز کمک می کند مردم ازوجود برند شما آگاه شوند و در نتیجه به لینک های طولانی مدت و کوتاه مدت به وب سایت شما می انجامد. (برای بهینه سازی محتوای Multimedia به قدم 11 رجوع کنید.)
  • صبور باشید، عالی باشید: بر روی تلاش خود برای ساخت محتوای عالی تمرکز کنید، برای SEO آن را بهینه سازی کنید، و برای اجتماع های مورد هدف خود بصورت آنلاین ارتباطی درست کنید. به مرور زمان بکلینک ها می آیند.

چگونه بکلینک نگیریم.

Webmasters ها باید از این تکنیک ها برای بدست آوردن بکلینک دوری کنند: فرستادن انبوهی از email های درخواست؛ شرکت در مزارع لینک؛ خرید لینک (اگرچه لینک های پرداختی که بصورت واضح به عنوان تبلیغات و غیر دنبال شونده شناخته شوند مشکلی ندارند.)؛ گرفتن سایت های لینک (جای که بکلینک ها بر روی هر صفحه از سایت های خارجی ظاهر می شوند.)؛داشتن لینک هایی از سایت های غیر مربوط و بد نام. تمام اینها می تواند به عنوان "غیر طبیعی" و "تبلیغات ناخواسته" تلقی شوند و باعث جریمه سایت شوند.

با داشتن بکلینک، سایت من در چه جایگاهی قرار دارد؟

برای اینکه بدانید وضعیت فعلی سایت شما با ساختار لینک چطور است، دو ابزار SEO زیر را امتحان کنید. این ها نمونه های رایگان از دسته کامل ابزار های SEO ما هستند، و شما همچنین می توانید از آنها برای مقایسه صفحات خود با صفحات رقیبتان استفاده کنید.

اول، این راه استفاده از گزارش بررسی لینک:

  • هر URL که می خواهید وارد کنید (برای مثال یک آدرس صفحه مشخص مثل http://www.domain.com/page.htm) و بر روی گزینه گزارش لینک (Link Report) کلیک کنید.
  • با نگاه کردن به گزارش بقهمید که الان چه کسی به سایت شما لینک زده است.
  • یک صفحه با رده بندی بالای یک رقیب را وارد کنید تا لینک هایی که ممکن است به شتاب دادن به آن سایت در SERP ها کمک کرده باشد را ککشف کنید. (راهنماییSEO: یک سایت که مرتبط به رقبای شما است ممکن است به صفحه شما هم مرتبط باشد، پس آن ممکن است رابطه ای باشد که داشتن اش می تواندبا ارزش باشد.)

ابزار SEO – گزارش بررسی لینک

Your URL:


دوما، اینجا طرز استفاده از گزارش صفحات فهرست شده و لینک های داخلی را می بینید:

  • هر URL ای که می خواهید وارد کرده و بر روی گزارش وضعیت (Status Report) کلیک کنید.
  • ببینید موتورهای جستوجو برای domain سایت شما چه تعداد صفحه را فهرست کرده اند. ( نکته: اگر تعداد بنظر خیلی کم می آید مطمئن شوید مام صفحات شما در نقشه سایت XML شما نشان داده شده اند، مانند آنکه در قدم 9 توضیح داده شد، و برای چگونگی ثبت سایتتان در موتورهای جستوجو به قدم 8 مراجعه کنید.)
  • گزارش لینک های داخلی همچنین تعداد بکلینک هایی که به یک صفحه بخصوص اشاره کرده اند، که شما URL آن را وارد کرده اید را، نشان می دهد.

ابزار SEO – گزارش صفحات فهرست شده و لینک های داخلی


Your URL:


در قدم بعدی در آموزش
SEO، ما درباره چگونگی دوری از جریمه های Google، و بطور ویژه ای پنگوئن بیشتر توضیح می دهیم. شما یاد می گیرید چگونه بکلینک ها را بررسی کنید تا هرگونه "لینک زشتی" را که می تواند سایت شما را تهدید کند پیدا کرده و یاد می گیرید چگونه از شر آن خلاص شوید.