» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » انواع siloing

انواع siloing

انواع siloing

6426  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه 1394

دو راه برای سیلو کردن یک وب سایت وجود دارد (سیلو کردن فیزیکی از طریق ساختار راهنما و سیلو کردن مجازی از طریق ساختار لینک ها) بگذارید اول درباره سیلو کردن فیزیکی بحث کنیم.

 



سیلو کردن فیزیکی چیست؟

 

دو راه برای سیلو کردن در طراحی سایت وجود دارد (سیلو کردن فیزیکی از طریق ساختار راهنما و سیلو کردن مجازی از طریق ساختار لینک ها) بگذارید اول درباره سیلو کردن فیزیکی بحث کنیم.

آدرس URL یک صفحه می تواند به کاربران و ربات ها سرنخ ها و اطلاعاتی درباره صفحه بدهد. برای مثال، URL زیر مشخص می کند که آن صفحه بر روی یک جور ابزار قدرتی، چکش، و بدون سیم توسط Makita، تمرکز می کند:

http://www.seriouspowertools.com/cordless/hammers/makita-bhp123.htm

وقتی شما از ساختار راهنمای URL فیزیکی یک وب سایت مثل پر کردن یک کابینت برای سازمان دادن صفحات مربوط استفاده می کنید، شما در حال ساخت سیلوهای فیزیکی هستید. هر موضوع در سایت گروهی از صفحات دارد که در درون یک Folder (پوشه) مربوط به آن دسته بندی خاص، ذخیره شده اند (بطور مثال "بی سیم") و در درون آن دسته بندی، زیرپوشه هایی برای زیردسته بندی های دیگر وجود دارد (برای مثال "چکش ها"). هر فایل جایی در یک دسته بندی متمایز دارد، و هیچ دو فایلی هیچوقت در درون دو دسته بندی قرار نمی گیرند، فقط این یا دیگری (راهنمایی SEO: شما نمی خواهید که محتوای یک صفحه در زیر بیشتر از یک URL فهرست شود.)

برای داشتن ساختار سیلو فیزیکی، یک ساختار راهنما بسازید که با موضوعات مختلف مورد پوشش قرار گرفته در وب سایت شما، هم تراز است.

سیلو کردن مجازی چیست؟

سیلو کردن مجازی شامل استفاده از ساختار لینک های درونی یک سایت (برای مثال چگونه صفحات به دیگر صفحات لینک می شوند) برای کارهای زیر می شود:

  • مرتبط کردن گروهی از صفحات مربوط به هم
  • جداسازی صفحات نا مربوط به یکدیگر
  • تقویت صفحات فرود اصلی هر سیلو

در حالی که سیلو کردن فیزیکی نیازمند قرار گرفتن صفحات مربوط به یک موضوع در درون یک ساختار راهنما از یک سایت است، یک سیلو مجازی توسط لینک های Hypertext که بین صفحات مربوط به یک موضوع هستند، نگه داشته می شود. در واقع، مرتبط کردن صفحات مربوط به یکدیگر به طریق مجازی از بین لینک های متن می تواند حتی در غیاب سیلوهای فیزیکی موثر باشد، چون عنکبوت های موتورهای جستوجو محتوای یک سایت را، با دنبال کردن لینک هایش بررسی می کنند. سیلو کردن مجازی قدرتمند است.

با لینک کردن صفحاتی که در مورد موضوعات با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند، شما آن ارتباط موضوعی را با بخشی از وب سایتتان تحکیم می بخشید. سلسله مراتب سایت، با صفحات فرود و صفحات پشتیبان سطح بالا برای هر سیلوی SEO، تنها بر اساس الگوهای لینک ها پدیدار می شود. بطور مثال، بجای آنکه از داخل به صورت اتفاقی بین تمام صفحات لینک کنیم، وب سایت مثال ابزارهای قدرتی ما می تواند از سیلو کردن مجازی استفاده کند تا نشان دهد که سه موضوع محتوای مربوط به کلمات کلیدی متمایز، برای ابزارهای "بی سیم" (Cordless)، "الکتریکی" (Electric) و "گازی" (Gas-Powered) دارد.

صفحات پشتیبان همیشه با صفحات فرود سیلویشان مرتبط می شوند (برای مثال، با خط هایی که تمام صفحات آبی را با یکدیگر متصل می کند، نشان داده می شود.) بین سیلوها باید از لینک هایی که از روی هم می گذرند دوری کرد بجز در صفحات فرود بالای سیلو (که با مستطیل های بزرگتر در نمودارهای مثال نشان داده می شوند.) از آنجایی که لینک های تصادفی بین سیلو های می تواند موضوع را ضعیف کند، هیچ زیر صفحه ای نباید به یک زیر صفحه دیگر در یک سیلو دیگر لینک شود. نمودار زیر، لینک کردن داخلی مناسب و نامناسب را برای یک وب سایت سیلو شده نشان می دهد:

لینک کردن با دقت درون سایت شما، نشان دهنده ارتباط بین صفحات است، و ساختار موضوعی وب سایت شما را مشخص می کند، و ارتباط کلمات کلیدی صفحات فرود اصلی شما را تقویت می کند که آنها، همان هایی هستند که شما می خواهید در نتایج جستوجو نشان دهید. سیلو کردن مجازی به انباشتگی رده بندی صفحه بر روی صفحات سطح بالای هر سیلو ختم می شود، که به مرتبط ترین صفحه بر روی سایت شما برای آن موضوع مربوط به کلمات کلیدی می شود. به این صورت است که سیلو کردن به رده بندی موتورهای جستوجوی بهتر می انجامد.

راهنمایی های Webmaster از Google:

سایت با سلسله مراتب واضح و لینک های متن ای بسازید. هر صفحه باید حداقل از یک لینک متن ای ساکن قابل دسترسی باشد.

چگونه وب سیات خود را سیلو کنید.

پروسه سیلو کردن یک وب سایت توسط یک موضوع می تواند بطور خلاصه در 4 قدم توصیف شود:

  1. موضوعات فراگیر را برای وب سایت خود تعیین کنید: چه محتوایی دارید(و می خواهید در آینده داشته باشید)، و در چه موردی است؟ ما به شما توصیه می کنیم موضوعات خود را با پیوستگی به جستوجوی کلمات کلیدی در نظر بگیرید. (برای توضیحات بیشتر در مورد جستوجوی کلمات کلیدی به قدم اول مراجعه کنید.)
  2. استراتژی سیلو کردن خود را مشخص کنید: تصمیم بگیرید که چطور یک ساختار وب سایت انجام دهید که بطور واضح موضوعات وب سایت شما را شناسایی می کند: سیلو کردن فیزیکی و سیلو کردن مجازی، یا تنها سیلو کردن مجازی
  3. ساختار لینک بندی خود را برنامه ریزی کنید: ساختار لینک بندی خود را بررسی کنید (از منوی ناوبری اصلی خود شروع کنید.) و تصمیم بگیرید چگونه به بهترین حالت صفحات خود را به یکدیگر مربتط کنید تا هر موضوع را بطوری که مردم برای محتوای شما جستوجو می کنند، تقویت کنید. بیاد داشته باشید که شما حداقل به پنج صفحه محتوای پشتیبان برای ثبت یک موضوع سیلو نیاز دارید.

siloing

چگونه محتوای چند رسانه ای  را برای SEO بهینه سازی کنی

با انواع بیشتر محتوا، ترافیک جستجوی بیشتری بگیرید

چگونه  از رسانه غنی برای تعامل با بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنی

چگونه می توان  یک نقشه سایت XML ساخت