» مقالات » مقالات هایبرد » چگونه می توان یک نقشه سایت XML ساخت

چگونه می توان یک نقشه سایت XML ساخت

چگونه می توان یک نقشه سایت XML ساخت

9462  تعداد بازدید  |  دوشنبه 24 فروردین ماه 1394

شما می توانید یک نقشه سایت را بصورت دستی درست کنید اما استفاده از ژنراتور نقشه سایت کارها را آسانتر می کند. تعداد زیادی ابزار های سوم شخص خوب برای ساخت نقشه سایت XML بصورت خودکار وجود دارد.



چگونه می توان یک نقشه سایت XML ساخت؟

شما می توانید در طراحی سایت  یک نقشه سایت را بصورت دستی درست کنید اما استفاده از ژنراتور نقشه سایت کارها را آسانتر می کند. تعداد زیادی ابزار های سوم شخص خوب برای ساخت نقشه سایت XML بصورت خودکار وجود دارد. یکی از آنها Bing XML Sitemap Plugin رایگان از Microsoft Bing است که می تواند بصورت خودکار دو نوع نقشه سایت XML تولید کند که می توانند توسط هر موتور جستجویی خوانده شوند:

  • نقشه سایت جامع، که شامل تمام فایل ها می شود ( بجز هر کدام که شما در فایل robots.txt خود اجازه آن را ندهید.)
  • نقشه سایت اخیرا بروز شده، که تنها شامل URL های فایل های تغییر یافته می شود. (برای راهیابی خودتان یا اولویت بندی صفحاتی که موتورهای جستوجو باید بررسی کنند، مفید است.)

نکته: هر موتور جستوجو ای می تواند فایل نقشه سایت XML شما را بخواند چون آنها با پروتوکل Sitemaps.org مطابق هستند.

چگونه نقشه سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید.

شما می توانید نقشه سایت (های) XML خود را در Google  و  Bing با استفاده از ویژگی نقشه های سایت در درون ابزار های webmaster آنها ثبت کنید:

  • Google: وارد اکانت Google Webmaster Tools خود شوید. در زیر منوی بررسی (Crawl Menu) نقشه های سایت را انتخاب کنید.
  • Bing: وارد Bing Webmaster Tools شوید. شما می توانید از ویجت نقشه های سایت بر روی داشبورد خود استفاده کنید یا به ویژگی نقشه های سایت، که در زیر بخش سایت مرا قالب بندی کن (Configure My Site) قرار دارد، بروید.

روش های بالا به شما اجازه می دهند تا اگر بخواهید، بصورت فعالانه فایل (های) نقشه سایت XML خود را در موتورهای جستوجو ثبت کنید. صرفنظر از آن، مطمئن شوید تا مکان نقشه سایت XML خود را در فایل robots.txt، جایی که عنکبوت ها مطمئن هستند دفعه دیگر که آن را بررسی می کنند، پیدایش می کنند، مشخص کنید. (یک فایل robots.txt  بطور ساده فایل متنی ای است که در ریشه ی وب سایت شما ذخیره شده و دستور العمل ها را به عنکبوت های موتورهای جستوجوی بازدید کننده، می دهد.) فایل robots.txt شما باید مشابه این، با یک خط رهنمود نقشه سایت برای هر یک از نقشه سایت های XML متفاوت شما، باشد:

User-agent: *

Disallow: /tmp/

Disallow: /filename.html

Sitemap: http://website.com/my-sitemap1.xml

Sitemap: http://website.com/my-sitemap2.xml

همین است! وقتی که شما نقشه های سایت XML خود را ساختید و به موتورهای جستوجو گفتید با استفاده از فایل robots.txt شما، کچا آنها را پیدا کنند، عنکبوت های موتور جستوجو بقیه کار را انجام می دهند. اگر شما به جزئیات بیشتریب برای ساخت نقشه سای احتیاج داشتید،به راهنمای ابزار های Webmaster از Google     Google’s Webmaster Tools Help    مراجعه کنید.



چگونه  یک نقشه سایت بسازیم.

چگونه یک سایت را در Google ثبت کنیم

دلایل ثبت دستی دمین 

ابزار SEO – گزارش شاخص Domain 

راهنمایی هایی برای مقدار محتوای مورد نیاز