» مقالات تجارت الکترونیک

مقالات

بازاریابی ویروسی

یکشنبه 9 اسفند ماه 1394

آیا تا به حال از سایتی دیدن کرده اید که مقاله، کوپن، سرویس ویژه و چیزهای دیگر آن، شما را تحت تأثیر قرار داده باشد به طوری که بلادرنگ با ارسال ایمیل به دوستان خود، آنها را از وجود چنین سایتی باخبر کرده باشید؟

ادامه مطلب

تعریف محصولات و خدمات

یکشنبه 9 اسفند ماه 1394

یکی از نکات بسیار مهم در تجارت روی اینترنت ارائه تعریف درست و مشخصی از محصولات و خدماتی است که می خواهید آن را آنلاین به فروش رسانید.

ادامه مطلب

بازاریابی از طریق سایت

سه شنبه 4 اسفند ماه 1394

تمام شرکت هایی که قصد دارند در اینترنت دست به کار تجاری بزنند باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنند که برای موتورهای جستجو آشنا باشد.

ادامه مطلب

تعیین اهداف برای وب سایت

یکشنبه 2 اسفند ماه 1394

دومین مرحله و یا مرحله لازم پس از طراحی سایت، بکارگیری ترفندهای جامع بازاریابی آنلاین برای دستیابی به سهم بازار آنلاین می باشد

ادامه مطلب

عملگرها (آموزش HTML)

سه شنبه 10 آذر ماه 1394

عملگرهای طراحی سایت نمادهایی هستند که برای انجام عملیات بر روی متغیرها و مقادیر مورد استفاده قرار میگیرند، مثل نماد + که برای عمل جمع به کار می رود.

ادامه مطلب

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)

دوشنبه 9 آذر ماه 1394

زمانی که دارید انیمیشن برای طراحی سایت ایجاد می کنید باید تکه های مختلفی را روی لایه های مختلف قرار دهید. شما از لایه ها برای منظم کردن فیلم خود و جدا نگه داشتن شکلها و قالب ها به منظور عدم تداخل با یکدیگر استفاده می کنید.( در فصل ۶ به طور مفصلی درباره لایه ها توضیح خواهد داده شد) برای جدا کردن ۳ نماد خود به روی سه لایه جداگانه، می توانید از یک مشخصه مناسب و راحت در فلش به نام پخش کردن در لایه ها (Distribute to Layers) استفاده کنید . جهت استفاده از آن مراحل زیر را انجام دهید

ادامه مطلب

تبدیل اشیا به نمادها(آموزش فلش)

شنبه 7 آذر ماه 1394

در لوگویی که در مرحله قبلی وارد کرده اید، هر حرف یک شی جداگانه است که این موضوع می تواند کاملا گمراه کننده باشد. هر خط در طراحی لوگو نیز بصورت جداگانه بوده ولی شما می خواهید کلمات و طراحی با یکدیگر باشند. پس باید همه حروف و لوگو را در یک نماد ترکیب کنید. یک نماد به شما کمک میکند تا اشیا را در کنار یکدیگر نگه داشته و از آنها در انیمیشن خود استفاده کنید.

ادامه مطلب

متد ها در زبان های اسکریپتی 2 (آموزش HTML)

سه شنبه 3 آذر ماه 1394

CaptureEvents() تمام رویدادها را در پنجره قرار می دهد.

ادامه مطلب

متد ها در زبان های اسکریپتی(آموزش HTML)

شنبه 30 آبان ماه 1394

شیء Date. با استفاده از این شیء می توان به راحتی با ساعت و تاریخ کار کرد.

ادامه مطلب

استفاده از فلش (آموزش فلش)

پنجشنبه 28 آبان ماه 1394

احتمالا اکنون بی صبرانه مشتاق کار کردن با فلشی هستید. شروع به کار در فلش بسیار راحت است. چند فکر و ایده را جمع آوری کرده، مقداری کارهای هنری را کنار یکدیگر گذاشته و به آنها انیمیشن اضافه می کنید، فیلم خود را ذخیره کرده و در آخر آن را منتشر کنید. سپس می توانید فیلم را در یک مرورگر بصورت آنلاین و یا آفلاین ببینید یا می توانید آن را با فلش پلیر اجرا کنید. این قسمت لذت بخش کار شما است. در قسمتهای بعدی، شما با یک انیمیشن ساده در فلشی آشنا می شوید.

ادامه مطلب

اشیای موجود در جاوا اسکریپت (آموزش HTML)

سه شنبه 26 آبان ماه 1394

در طراحی سایت هر شیء در جاوا اسکریپت دارای اعضاء داده ای است که آنها را خاصیت می نامیم و دارای توابعی است که آنها را متد می نامیم. در ادامه به شرح مختصری از اشیای جاوا اسکریپت می پردازیم.

ادامه مطلب

دستورات در جاوااسکریپت(آموزش HTML)

دوشنبه 25 آبان ماه 1394

دستورات در جاوااسکریپت در این بخش مروری سریع بر دستورات جاوا اسکریپت خواهیم داشت . خوانندگان میدانند که در چنین کتابینمی توان تمام امکانات جاوا اسکریپت را بیان کرد ولی مروری بر آن مفید به نظر می رسد. دستور var. این دستور برای تعریف متغیر به کار می رود. هر چند که متغیرها بدون این دستور نیز قابل استفاده اند.

ادامه مطلب

جاوا اسکریپت (آموزش HTML)

شنبه 23 آبان ماه 1394

می دانید که جاوا یک زبان شیءگراست و برای نوشتن برنامه های کاربردی و برنامه هایی برایطراحی سایت به کار می رود. در جاوا می توان برنامه هایی به نام آپلت نوشت که در محیط اینترنت اجرا میشوند. در زبان HTML می توان اپلتها را به صفحات وب اضافه کرد. برنامه های جاوا پس از کامل شدن، به بایت کد تبدیل می شوند که به سیستم و کامپایلر خاصی وابسته نیست. این دستورات توسط ماشین مجازی جاوا که به طور نرم افزاری ایجاد می شود اجرا می گردد. اما برنامه نویسی در جاوا برای کسانی که با آن آشنایی ندارند، به خصوص طراحان صفحات وب، می تواند بسیار مشکل باشد.

ادامه مطلب

نمایش فیلم (آموزش فلش)

چهارشنبه 20 آبان ماه 1394

کادر سفید بزرگ در وسط پنجره، استیج Stage) نامیده می شود. استیج را به عنوان صفحه نمایش فیلم در نظر بگیرید، محلی که باید اشیا را در آن قرار دهید. می توانید متن و گرافیکها را در آن قرار داده سپس روی آنها انیمیشن اعمال کنید. در فیلم نهایی تنها اشیا درون استیج نمایش داده می شوند.

ادامه مطلب

استفاده از دکمه های تصویری به جای SUBMIT (آموزش HTML)

یکشنبه 17 آبان ماه 1394

همانطور که دیدید، برای تحویل فرم باید از دکمه submit استفاده کنید. اما با استفاده از صفت TYPE که مقدارش "IMAGE" تعیین میشود، می توان از دکمه تصویری برای تحویل فرم استفاده کرد.

ادامه مطلب

کاربرد ای جکس (آموزش Ajax)

چهارشنبه 13 آبان ماه 1394

در این بخش سعی بر این دارم که نمونه ها و برنامه های کاربردی و کلیدی را به شما معرفی کنم و آن ها را شرح دهم. نکته قابل توجه در این بخش این است که حتما قدم به قدم با متن پیش روید.

ادامه مطلب

دکمه های رادیویی (آموزش hmtl)

دوشنبه 11 آبان ماه 1394

عملکرد ظاهری دکمه های رادیویی مثل کادرهای کنترلی است، اما فقط یک گزینه را می توان انتخاب کرد. این دکمهها در مواردی کاربرد دارند که از بین چند گزینه فقط یک گزینه قابل انتخاب باشد. در این مورد دکمه های رادیویی مثل منوهای بازشونده عمل می کنند که فقط یک انتخاب در آنها ممکن است. تنها تفاوت این است که در دکمه های

ادامه مطلب

کادرهای کنترلی (آموزش HTML)

شنبه 9 آبان ماه 1394

با استفاده از لیستهای لغزنده می توان چند گزینه را از بین گزینه های مختلف انتخاب کرد. متأسفانه، تمام گزینه ها در آن واحد به کاربر نمایش داده نمیشوند تا آنها را انتخاب کند. اگر تعدادی از گزینه هایی که با یکدیگر تضاد ندارند باید انتخاب شوند، بهتر است از کادرهای کنترلی استفاده شود. کادر کنترلی می تواند فعال (ON) یا غیرفعال (OFF)

ادامه مطلب

استفاده از پنل ها(آموزش فلش)

چهارشنبه 6 آبان ماه 1394

پنل ها Panels) پنجرههای کوچکی هستند که امکان دسترسی به تعداد زیادی از ابزارها و تنظیمات فلاش را میدهند. از طریق منوی Window می توانید پنل ها را باز کرده یا آنها را ببندید. در باره اکثر پنل ها در قسمت مربوط به آنها در کتاب بحث خواهیم کرد. در این بخش درباره چگونگی استفاده از پنل ها توضیح داده می شود.

ادامه مطلب

لیستهای لغزنده (آموزش HTML)

سه شنبه 5 آبان ماه 1394

دستورSELECT می تواند شامل صفت SIZE باشد که تعداد عناصری را که می توانند در آن واحد در صفحه وب ظاهر شوند مشخص کند. مقدار فرضی این صفت برابر با یک است که منوی بازشونده معمولی را میسازد. اگر عدد مثبتی غیر از یک برای این صفت تعیین شود، تعداد سطرها را مشخص میکند. نمونه ای از چنین لیستی به صورت زیر است

ادامه مطلب
اولین  قبلی  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  بعدی  آخرین