» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » چند رسانه ای در وب ( راهنمای html)

چند رسانه ای در وب ( راهنمای html)

چند رسانه ای در وب ( راهنمای html)

5645  تعداد بازدید  |  سه شنبه 13 مرداد ماه 1394

برنامه HTML که با استفاده از شیوه نامه صفحه ای و شیوه نامه دستوری، یک صفحه وب ساده را طراحی می کند

مثالی ۶-۵ برنامه HTML که با استفاده از شیوه نامه صفحه ای و شیوه نامه دستوری، یک صفحه وب ساده را طراحی می کند و کاربرد این شیوه نامه ها را نشان می دهد (شکل7-5)

 

 

 

 


 <IDOCTYPE HTML PUBLIC "-/W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
 <HTML>
 <HEAD>
 <TITLE> Simple CSS Example </TITLE>
<STYLE TYPE =lext/css"
> <I—
BODY {background: black}
 DIV.PAGE {background: #FFD040; color black; margin: 50px 10px 50px 10px; padding:
 10px 10px; width: 100% ; height: 100%}
 H1 {font-size: 24pt ; font-family: Comic Sans Ms, Cursive; text-align: center}
 .block {color: black; background: white}
 .white {color: white; background: block}
 P {font-family: Arial, Sans-serif ; font-size: 1 6pt; line-hight: 200% ; text-align: justfy ; text-indent: 20px ;}
.style {color: blue ; font-family: Arial; font-style: oblique}
 .size {font-size: x-large}
 #letterspace {letter-spacing: 15pt}
 -->
 </STYLE>
 </HEAD>
 <BODY>
 <DIV class="PAGE">
 <H1> <SPAN CLASS = "black"> CSS </SPAN>
 <SPAN CLASS = "white"> Fun </SPAN> </H1>
 <HR>
 <P>
 with style sheets, you will be able to control the pressentation of web pages with greater precision.
 style sheets can_ be used to set everything from <SPAN CLASS ="style"> font styles </SPAN> and <SPAN CLASS = "size"> sizes </SPAN> to <SPAN ID = "letterspace> letter spacing </SPAN> and line heights.
 </P>
</DIV>
 </BODY>
 </HTML>

 

 چند رسانه ای در وبچند رسانه ای به فناوریی گفته می شود که امکان آمیختن دو رسانه و یا بیشتر را فراهم می کند، مثل ترکیب رسانه های متنی، تصویر و نقشه، صدا، حرکت کامل، انیمیشن، و مانند اینها، از دههٔ ۱۹۹۰ به سوی قرن بیست و یکم میلادی، بنیان و پایه فراورده های مصرفی و خدماتی به مشتریان مانند کتابها و روزنامه های الکترونیکی، کلاس درس الکترونیکی، همایشهای تمام عیار ویدیویی، ابزار نقاشی و رسم، و پست اوائی بر دانش فنی چند رسانه ای استوار خواهد بود. تصویرهای وابسته به آن را بر صفحه نمایش خود داشته باشند. همزمان می توانند با فشردن دکمه سوم، گفتار و یا موسیقی مناسب با موضوع را بشنوند. سیستم چندرسانه ای، بخشهای گوناگون کامپیوترهای امروزی (واحد پردازش، چاپگر، صفحه کلید و رسانه ای تبدیل کرد ولی در آینده این تجهیزات به همراه کامپیوترها ارائه خواهند شد. چند رسانه ای ها، انقلابی را در به کارگیری کامپیوترها ایجاد نموده اند. مانیتورها را می توان پنجره کامپیوترها دانست. در کامپیوتر می توان از درایوها، چاپگر، کارتهای توسعه و خیلی چیزهای دیگر صرفنظر کرد ولی نمی توان از مانیتور صرفنظر نمود. وقتی مانیتورها وجود نداشتند، خروجی نمی کند. کارت گرافیکی موجود در کامپیوتر، وضوح، تعداد رنگها، اندازه و سرعت نمایش را تعیین میکند. مانیتور نیز مانند هر دستگاه کامپیوتری، نیاز به سیگنالهای ورودی دارد. سیگنالهایی که مانیتور را فعال می کند از کارت گرافیکی ایجاد می شود. اغلب کارتهای گرافیکی از یکی از چند استاندارد صنعتی استفاده می کنند.بهترین کارن ویدیو ، کارت svga است، زیرا: برای چند رسانه ای (صوت، گرافیک و اطلاعات به طور همزمان)، بسیار مفید است.برای ویندوز مایکروسافت مناسب است و اطلاعات بیشتری را می توان در صفحه مانیتور دید. برای چشم نیز مفیدتر است.در مورد کارتهای صوتی و کارت گرافیکی، مطالب تکنیکی تری وجود دارد که بحث آن در این مقوله نمیگنجد. مدتها بود که کامپیوترها ساکت بودند (برای تولید صوت مورد استفاده قرار نمیگرفتند). ولی امروزه همزمان با نمایش تصاویر، صدا نیز تولید می کنند. در بازیها و فیلمهای کامپیوتری و سایتهای وب (WebSites) نیاز به تولید صدا است. مجموعه ابزاری که برای تولید صدا در کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند، سیستم صوتی را تشکیل می دهند.در سالهای اخیر، تجربیات چندرسانهای در اینترنت، روی وب صورت گرفته است که اغلب با HTMLبرنامه ریزی می شوند. برای طراحی و ساخت سیستمهای چندرسانه ای مؤثر برای محیط اینترنت، توسعه دهندگاننه تنها باید نحوه ایجاد ویرایش اجزای چندرسانه ای را بیاموزند، بلکه باید نحوه انتقال این عناصر در مرورگرها رانیز تعیین نمایند. هر روز بر کاربران وب افزوده میشود و در نتیجه، ترافیک سنگینی از نیازها در اینترنت وجود دارد.در این فصل می خواهیم چگونگی استفاده از تصاویر را در صفحات وب بیاموزیم. قبل از بحث در مورد به کارگیری تصاویر در وب، چگونگی نمایش تصاویر را در کامپیوتر بررسی میکنیم. تصاویر در صفحه کامپیوتر، از هزاران پیکسل تشکیل شده است. پیکسل کوچکترین واحد در صفحه نمایش است. تعداد پیکسلهایی که می توانددر صفحه نمایش ظاهر شود، تفکیک پذیری دارد. تعداد پیکسلهای صفحه برابر است با حاصلضرب تعدادپیکسلهای سطر و ستون. هرچه تعداد پیکسلهای صفحه یا تصویر بیشتر باشد، وضوح تصویر بهتر است. در زیر چند نوع تفکیک پذیری آمده است:

640 x 480800 x 8001,202 x 7681,280 × 1,0241,600 x 1,200
 
 تعداد پیکسلها فقط یک بخش از تصویر دیجیتال است. تصاویر دارای رنگ نیز هستند. هر مانیتوری از تعداد معینی از رنگ ها پشتیبانی می کند.رچه تعداد رنگ ها بیشتر باشدتصویر به واقعیت نزدیکتر است.پشتیبانی زا رنگ به وسیله تعداد بیتهایی که برای نگهداری اطلاعات رنگ برای هر پیکسل مشخص میشود. تفکیک پذیری رنگهایمتداول عبارتنداز: VGA استاندارد. ۴ بیت در پیکسل = ۱۶ رنگ. سوپر VGA.  بیت در پیکسل = ۲۵۶ رنگ.دقت بالا. ۱۶ بیت در پیکسل = ۶۵۵۳۶ رنگ.رنگی کامل، ۲۴ بیت در پیکسل =۱۶/۷ میلیون رنگ.تصاویر کامپیوتری دو دسته اند: تصاویر برداری و تصاویر بیت نگاشت . تصویر برداری، از طریق ریاضی به صورت مجموعه ای از کانالها توصیف می شود. وقتی کامپیوتر تصویر برداری را میخواند، اطلاعات ریاضی به صورت مجموعه ای از کانالها توصیف می شود.وقتی کامپیوتر تصویربرداری را می خواند ،اطلاعات ریاضی را ارزیابی می کند و اطلاعات حاصل را در صفحه رسم می کند. چون این تصاویر به صورت ریاضی تعریف می شوند، بسیار فشرده اند. به عنوان مثال، تصویر برداری یک دایره قرمز ممکن است به صورت دایره ای با شعاع ۵۰ توصیف شود که با رنگ قرمز پر شده است. با اینکه تصاویر برداری برای توصیف شکلها و خطوط مفید است ولی برای عکسها و تصاویر مشابه با آن، حالت بیت نگاشت مناسب تر است. تصویر بیت نگاشت به صورت مجموعه ای از پیکسلها با رنگهای مختلف مشخص می گردد. چون ممکن است در یک تصویر، علاوه بر اطلاعات رنگها، تعداد زیادی از پیکسلها وجود داشته باشند، تصاویر بیت نگاشت بسیار بزرگ خواهند بود. به عنوان مثال، یک تصویر بیت نگاشت در صفحه ۴۸۰×۶۴۰ با ۲۴ بیت از اطلاعات رنگ، تقریباً 1MB فضا را اشغال میکند. تصویر بیت نگاشت، متداولترین فرمت است. آنها شامل تصاویری اند که از مجموعه ای از نقاط یا پیکسل تشکیل شده اند، مثل عکسها و تصاویر تلویزیون.مسئله اصلی در تصاویر بیت نگاشت این است که حجم فایل بسیار زیاد میشود. به همین دلیل انتقال آنها از طریق شبکه ای مثل اینترنت، عملی نیست. یک راه حل این است که تصاویر را فشرده کرد. به طور کلی، دو نوعفشرده سازی تصویر وجود دارد: دقیق و غیردقیق. در فشرده سازی دقیق، تصویر فشرده شده معادل تصویر غیر فشرده است، زیرا تمام دادههای موجود در تصویر، نگهداری می شوند. فشرده سازی غیردقیق، تصویر واقعی را نگهداری نمیکند ولی فشرده سازی زیادی را انجام می دهد. در فشرده سازی غیردقیق، در فضای حافظه صرفه جویی می شود. چون چشم انسان ممکن است متوجه دقت پایین تصویر نشود، این فشرده سازی مفید واقع میگردد.فشرده سازی تصویر به فرمت فایل تصویر بستگی دارد. در دنیای کامپیوتر، چندین فرمت برای تصاویر وجود دارد، مثل فرمتهای تصویر برداری مثل پست اسکریپت بسته بندی شده (EPS) و فرمتهای بیت نگاشت مثل TIF ،GIF و JPEG. فرمتهای اصلی در وب عبارتند از JPEG ، GIF و PNG. به نظر می رسد که در اینده همواره از تصاویر PNG استفاده شود.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

تنظیم تصویر در صفحه وب (راهنمای html)
چند رسانه ای در وب ( راهنمای html)
خواص لیستها(راهنمای html)
خواص فاصله گذاری(راهنمای html)
خواص مرز کادرها (راهنمای html)
خواص شیوه نامه ها (راهنمای html)
شیوه نامه ها (راهنمای html)
اسکریپت و نقشه های تصویری(راهنمای html)
ایجاد نقشه تصویری کاربر(راهنمای html)
تصاویر و پیوند(راهنمای html)
قرار دادن تصویر در صفحه وب(راهنمای html)
پیوند در HTML (راهنمای جامع html)