» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » نمایش فیلم (آموزش فلش)

نمایش فیلم (آموزش فلش)

نمایش فیلم (آموزش فلش)

5942  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 20 آبان ماه 1394

کادر سفید بزرگ در وسط پنجره، استیج Stage) نامیده می شود. استیج را به عنوان صفحه نمایش فیلم در نظر بگیرید، محلی که باید اشیا را در آن قرار دهید. می توانید متن و گرافیکها را در آن قرار داده سپس روی آنها انیمیشن اعمال کنید. در فیلم نهایی تنها اشیا درون استیج نمایش داده می شوند.

کادر سفید بزرگ در وسط پنجره، استیج (Stage) نامیده می شود. استیج را به عنوان صفحه نمایش فیلم در نظر بگیرید، محلی که باید اشیا را در آن قرار دهید. می توانید متن و گرافیکها را در آن قرار داده سپس روی آنها انیمیشن اعمال کنید. در فیلم نهایی تنها اشیا درون استیج نمایش داده می شوند.
به فضای خاکستری در بالای استیج وجود دارد کاغذ مقوایی (Pasteboard) گفته می شود. می توانید گرافیک هایی را که قصد دارید به زودی از آنها استفاده کنید ولی فعلا نمی خواهید در استیج باشند را در کاغذ مقوایی نگهدارید (برای ذخیره کردن دائمی باید از پنلی کتابخانه که در فصل درباره آن بحث خواهد شد استفاده کنید. همچنین می توانید اطلاعات و سایر فایلهای غیر گرافیکی نیز روی کاغذ مقوایی ذخیره کنید. مواردی را که در کاغذ مقوایی قرار می دهید در فیلم فلش شما ظاهر نمی شوند.


استفاده از تایم لاین
پنجره تایم لاین فیلم شما را به فریمها Frames) تقسیم می کند. هر فریم نشان دهنده یک زمان بسیار کوچک است که بر حسب سرعت فیلم نمایش تعیین می شود. به عنوان مثال اگر سرعت پخش فیلم شما ۲۴ فریم در ثانیه باشد، هر فریم نشان دهنده 1/24ثانیه می باشد. برای ایجاد یک فیلم محتویات را درون فریمها قرار داده و سپس فریمها پشت سر هم اجرا میشوند. در فصل 9در خصوص استفاده از پنل تایم لاین توضیحات کافی خواهد داده شد. ولی برای اکنون تنها کافی است که به صورت کلی با آن آشنا شوید. در شکل ۱۷ یک تایم لاین کلی را می بینید. در سمت چپ پنل تایم لاین لیست لایه ها قرار دارد. زمانی که یک فیلم جدید را ایجاد می کنید، فقط یک لایه با نام 1 Layer وجود دارد. یک لایه همانند یک صفحه ترنسن پرنسی Transparency) می باشد که می توانید اشیا را روی آن رسم کنید. لایه ها به شما کمک میکنند تا از برخورد و درهم رفتگی اشیا جلوگیری کنید. می توانید کلی فیلم را با استفاده از لایه ها سازماندهی کنید. برای مثال اگر بخواهید یک متن را بصورت ثابت در فیلم نمایش داده ولی یک نقطه در آن را حرکت دهید، باید برای نقطه لایه ای جداگانه تعریف کرده و آن را بوسیله لایه خودش حرکت دهید. لیست لایه ها برای تعداد زیادی لایه جا داشته و هر چقدر که می خواهید می توانید به آن لایه اضافه کنید. (در فصل 6درباره لایه ها به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.)
در سمت راست Layer1، تعداد زیادی مستطیلی می بینید که هر کدام از آنها نشانه یک فریم هستند. در واقع قبل از شروع کار با تایم لاین آنها فریم نبوده و فقط قابلیت فریم شدن را داشته اند، مانند فریمهای استفاده نشده در یک نوار فیلم ویدیویی) به صورت پیش فرض هر فریم حداکثر1/24 طول می کشد. هر لایه ردیف فریم های خودش را دارد، به همین خاطر می توانید در هر لایه انیمیشن ها یا اشیا متفاوت داشته باشید. به فریمی که تغییرات داده شده در انیمیشن را تعریف می کند فریم کلیدی( Keyframe) گفته می شود. در بعضی از انیمیشن ها هر فریم خود یک فریم کلیدی است، زیرا تغییرات آنقدر زیاد هستند که هر فریم نشان دهنده یک تغییر می باشد. بعضی از انیمیشنها نیز تنها دارای فریمهای کلیدی در ابتدا و انتهای خود می باشند. عقربه نمایشی( Playhead) نشان دهنده فریمی است که هم اکنون محتویات آن در استیج نمایش داده می شود و شامل یک مستطیلی قرمز و یک میله بسیار نازک و عمودی است که از روی یک ستون فریمها در تمام لایه ها رد می شود. قبل از اینکه انیمیشنی را ایجاد کنید، عقربه نمایش همیشه روی فریم شماره 1قرار دارد. تا زمانی که برای متحرک کردن کار خود آماده نشده اید از تایم لاین استفاده نکنید. اگرچه در زمانی که کار می کنید باید اشیا خود را روی لایه های جدا از هم مرتب کرده و نظم ببخشید. در ضمن احتیاجی به نگرانی نیست، زیرا همیشه امکان جابجایی اشیا از لایه ای به لایه دیگر وجود دارد. سربرگی که در کنار سربرگ تایم لاین قرار دارد، سربرگ Motion Editor (ویرایشگر حرکت )است. در فصل9 درباره آن بحث خواهیم کرد. ولی فعلا بد نیست که بدانید سربرگ Motion Editor، به شما جزییاتی درخصوصی کنترلی انیمیشن ارائه میدهد

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)
تبدیل اشیا به نمادها(آموزش فلش)
استفاده از فلش (آموزش فلش)
نمایش فیلم (آموزش فلش)
استفاده از پنل ها(آموزش فلش)
اجرای فلش (آموزش فلش)
آشنایی با فلش (آموزش فلش)