» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » معیارهای کلیدیی برای انتخابات ارائه دهنده حضور در وب (WDP) بازاریابی اینترنتی

معیارهای کلیدیی برای انتخابات ارائه دهنده حضور در وب (WDP) بازاریابی اینترنتی

معیارهای کلیدیی برای انتخابات ارائه دهنده حضور در وب (WDP) بازاریابی اینترنتی

7339  تعداد بازدید  |  دوشنبه 15 تیر ماه 1394

به ارائه دهندگان حضور در وب (wwp)، ارائه دهندگان حضور اینترنتی IPP یا به طور عام تر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ISP نیز گفته می شود.


نکات و توضیحات مقدماتی

به ارائه دهندگان حضور در وب (wwp)، ارائه دهندگان حضور اینترنتی IPP یا به طور عام تر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ISP نیز گفته می شود.
Wpp به ناشران وب سایتی اجازه حضور در شبکه را می دهند.Wpp را نباید با ارائه دهندگان دسترسی به اینترنت (IAP) که به کاربران اجازه دسترسی به شبکه را می دهند اشتباه کرد. تفاوت میان Wpp و LAP مانند تفاوت بین تهیه یک برنامه تلویزیونی و تماشای آن برنامه است.
بیشتر IAPها اغلب Wpp نیز هستند گرچه این دو نوع خدمت کاملاً متفاوت می باشند.شرکتی که تمام خدمات اینترنتی (از جمله محتوا)را ارائه می دهد ISP نامیدهمی شود. 
کاربران اینترنتی باید به یک IAP محلی گرچه این IAP ممکن است وابسته به یک
شرکت بین المللی باشد) به منظور به حداقل رساندن هزینه ارتباطات متصل شوند.
برعکس ناشرین وب سایتی می توانند از هر در سراسر جهان استفاده نمایند. بسیاری از سایتهای شرکتهای اروپایی و آسیایی در wpp های آمریکایی میزبانی می شوند (جاییکه دستمزدها کم و دسترسی سریعتر است. وقتی یک کاربر اینترنتی وب سایتی را مشاهده می نماید نمیداند که آن سایت در کجا میزبانی می شود. شرکتهایی که وب سایت خود را در ایالات متحده آمریکا به ثبت میرسانند نام domain) آنها با عباراتی مانند  .com .org.net و ...ختم می شود. ولی داشتن وب سایتی با پسوندهای مذکور به این معنی نیست که تمام این سایتها در آمریکا میزبانی می شوند یا آن شرکت آمریکایی است. به عبارت دیگر، پسوند، ملیت و موقعیت سرورها سه موضوع کاملا مجزا از هم هستند. استفاده از یک IAP با عملکرد پایین اصلا مناسب نیست و میزبانی سایت بازرگانی یک شرکت توسط یک IAP با عملکرد پایین یک فاجعه است. زیرا مستقیماً بر
کاربران بالقوه از جمله مشتریان بالقوه) تأثیر خواهد گذاشت.

ملاکهای انتخاب یک wpp

دستمزد: یک wpp عالی،بسته های کامل را بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار در ماه ارائه می دهند.
سرعت دسترسی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا که به تعیین سرعتی که در آن کاربران به سایت فرد یا شرکتی دست مییابند کمک می کند. سرعت دسترسی، پیچیده و تحت تاثیر عواملی نظیر مدت زمان استفاده از شبکه و موقعیت کاربران قرار دارد. سرعت دسترسی یک در طول زمان تغییر می کند. زیرا تعداد کاربران و مشتریان آن دائماً در حال افزایش است، در حالی که آنها همزمان زیربناهای خود را ارتقا نمی دهند. بهترین راه عملی برای دانستن سرعت یک انجام تستهای منظم از بخشهای مختلف جهان و در اوقات مختلف شبانه روز می باشد.
خدمات ارائه شده نیز حائز اهمیت است، مثلا سبد CGI داشتن، گسترش و توسعه ETOntpageها، راه حلهای کلیدی در تجارت الکترونیک و..) ولی مسائل فنی آنها در حیطه این کتاب نمی باشد
. • قابل اعتماد بودن نیز مهم است. اعتبار یک wpp اغلب بهترین راهنما برای ناشران وب سایت می باشد.
• امنیت لازم برای تضمین و اطمینان از این که کاربران دارای سوء نیت (دزدان کامپیوتری، وب سایت یا دسترسی یک فرد یا شرکت و یا نشانیهای محرمانه راتغییر نخواهنل داد
پشتیبانی فنی نیز حیاتی است. اکثر wpp ها خدمات بسیار ضعیفی دارند، زیرا رشد شبکه آنقدر سریع بوده که تأمین تکنسینهای حایز شرایط نتوانسته است به موازات صورت گیرد.
ملاحظات
• اکثر wpp ها در یک کشور بسته های کاملا مشابهی ارائه می دهند. 
اکثر سایتهای حرفه ای باید در کشورهای دارای سیستم اینترنتی پیشرفته میزبانی مستقر شوند، حتی اگر بازارهای هدف در کشور دیگری واقع باشند. نمونه ای از
wpp های  معتبر عبارتند از:
www.verio.com
www.hway.com
ملاک های فوق نه تنها برای میزبانی ، بلکه برای استقرار و برای شرکت هایی که مالک سرورهای خود هستند کاربرد دارد.(در حقیقت آن ها باید از طریق wpp عبور نمایند ، و اگر نه میزان ترافیک آن ها بسیار زیاد خواهد شد.
در مورد کشورهایع در حالح توسعه خبرهای خوب و بد به گوش می رسد: 
خبر خوب این که: شرکتهای مستقر در هر کشور می توانند وب سایت خود را در بهترین wppو با قیمتهایی بسیار رقابتی میزبانی نمایند. حتی اگر زیر بناهای Wpp محلی آنها مثلا به علت اجاره بالای خط بسیار گران باشد، با این حال بعضی خدمات مرتبط (مثلاً پرداخت Online) تنها برای شرکتهای داخلی امکان پذیر است. 
نکته: به منظور استقرار یا به روز کردن یک وب سایت در یک Wpp (در هر کجای دنیا) لازم است از یک IAP محلی، فقط برای زمانی بسیار کوتاه (مثلا یک دقیقه) استفاده شود. بنابراین در صورتی که IAP محلی یا شرکت مخابرات محلی) گران و یا خیلی قابل توجه نباشل، اهمیت زیادی ندارد. 
خبر بد این که از یک طرف لازم نیست که یک IAP خوب (یا ارزان) برای میزبانی یک وب سایت داشت، ولی از طرفی دیگر IAP خوب و ارزان حایز اهمیت است زیرا مردم را به استفاده وسیع از اینترنت ترغیب می نماید. علاوه بر این عملکرد خوب IAP برای گسترش بازارهای تجارت الکترونیک در داخل ضروری است. در بخش بعدی نیز خواهیم دید که بسیاری از فروشگاههای مجازی باید به صورت online) ایجاد شوند. لذا وجود LAP با عملکرد خوب ضرورت می یا بد.
نکته مربوط به اتخاذ سیاست کلان: کشورهای در حال توسعه علاقمند به تقویت زیرساختهای مربوط به LAP و ارتباطات خود هستند. ولی کشورهایی که میزبانی در کشورهای خارجی را ممنوع نموده اند، در واقع این ریسک را میپذیرند که شرکتهای داخلی خود، از فرصتهای تجاری که اینترنت فراهم می نماید، بهره مند نگردند.

گروه بندی های مختلف از فروشگاههای مجازی

از نقطه نظر فنیراههای بسیاری برای ایجاد یک فروشگاه مجازی وجود دارد. ولی می توان بسته به نوع نرم افزارمورد استفاده، این فروشگاهه را مطابق آنچه در جدول صفحه بعد ترسیمشده است به چهار دسته تقسیم نمود. نکته مهم این است که هر یک از این دسته ها آثار وملزومات متفاوتی از لحاظ زیربنایی دارند. 
جمع بندی عوامل کلیدی به شرح زیر میباشد:
• سایتهای بنگاه با بنگاه to-b-b، بدون قابلیتهای سفارش دادن online با دسته بندی شماره 1، در جاهایی که کمترین مسائل زیربنایی محلی وجود دارند، بسیار مطابقت دارد. بنابراین حتی شرکتهای مستقر در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز می توانند - براحتی از این دسته بهره مند شوند
• در ارتباط با دستههای2 و3 که بیشتر مناسب فروشگاههای to-c-bهستند. برای کشورهای در حال توسعه با اینترنت، نظام بانکی و ارتباطات ضعیف و ناکارا - کمترین مزیتی ندارند.
 بنابراین به نظر ما شرکتهای مستقر در کشورهای در حال توسعه فعلا باید: 
برای استفاده از سایتهای دسته بندی شماره 1، که مناسب معاملات to-B هستند بویژه اگر تعداد معاملات کم، ولی حجم هر معامله قابل توجه باشد) متمرکز شوند. 
• تلاشهای خود را بر اخذ سفارشی به صورت Online متمرکز ننمایند، بلکه از وب سایت به عنوان عاملی پشتیبانی از فرایند فروشی استفاده نمایید. 
• تلاشی نمایند بجای افزایش فروش، هزینه معاملات خود را کاهش دهند. لازم به یادآوریست که توصیه های فوق در مورد اکثر شرکتهای مستقر در کشورهای توسعه یافته، به استثنای ایالات متحده آمریکا، نیز صادق می باشند.