» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » چگونه لینک های ناخواسته را دیده و پاک کنیم؟

چگونه لینک های ناخواسته را دیده و پاک کنیم؟

چگونه لینک های ناخواسته را دیده و پاک کنیم؟

6928  تعداد بازدید  |  دوشنبه 28 اردیبهشت ماه 1394

همانگونه که در قدم قبلی آموزش SEO توضیح داده شد، داشتن نوع درستی از بکلینک ها به سطح سایت شما در رده بندی موتورهای جستجو کمک می کند.

 
WATCH YOUR BACKLINK


همانگونه که در قدم قبلی آموزش SEO توضیح داده شد، هنگام طراحی سایت داشتن نوع درستی از بکلینک ها به سطح سایت شما در رده بندی موتورهای جستوجو کمک می کند. ولی نوع اشتباه آن، اگر سایت شما به جریمه پنگوئن Google بر بخورد می تواند به یک کابوس SEO تبدیل شود.
بررسی چهره لینک (برای مثال لیست کامل لینک هایی که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند.) وب سایت خود، یک استراتژی SEO دفاعی عاقلانه است. زمانی که شما بدانید چطور بکلینک های به سایتتان را پیدا کنید، شما می توانید آنها را ارزیابی کرده و نمونه های بد را از چهره لینک خود حذف کنید. الگوریتم پنگوئن Google، چهره لینک سایت را بررسی می کند، و اگر تعداد زیادی از لینک های داخلی اش بنظر مشکوک بیایند، رده بندی سایت می تواند سرنگون شود. چه شما بخواهید از یک جریمه پنگوئن بهبود یابید و چه بخواهید از سایت خود بصورت فعالانه حفاظت کنید، بررسی بکلینک ها (نچندان با دقت خیلی زیاد) و پاک نگه داشتن چهره لینک خود، ضروری است.
در این درس، شما پروسه پیدا کردن و پاک کردن لینک های مضر برای چهره سایتتان را یاد می گیرید:
•بک لینک های به سایت خود را بررسی کنید –  چه کسی به من لینک می زند؟
•چهره لینک خود را ارزیابی کنید – چه چیزی یک لینک بد درست می کند؟
•با " هرس کردن لینک" بکلینک ها را پاک کنید – چگونه از شر لینک های بد خلاص شوم؟
•از ابزار Google استفاده کنید – اگر آنها همکاری نکنند آخرین پناهگاه من چیست؟
نکته: ما لینک هایی به دستور العمل های با جزئیات اضافه کردیم که به شما کمک می کند هر قدم را از راه درست خود انجام دهید. وقتی یک سیستم درست کنید، هرس کردن لینک یک بخش منظم از نگه داری سایت SEO مداوم شما می شود.
#1: بررسی بکلینک ها
آیا شما می دانید چگونه بکلینک های به سایتتان را پیدا کنید؟ قبل از اینکه شما بتوانید پروسه هرس کردن لینک را آغاز کنید، شما نیاز دارید تا از بکلینک های حاضر خود فهرست تهیه کنید. شما می توانید از ابزارهای چک کننده بکلینک  گوناگون برای برسی بکلینک ها و فهمیدن اینکه چه صفحات وبی به سایت شما لینک زده اند، استفاده کنید. یک spreadsheet با تمام URL های صفحات لینک زده شده در پرانتز شروع کنید.
ابزار Webmaster از Google جای خوبی برای جمع کردن اطلاعات لینک خود می باشد. در ابزارهای Webmaster از Google گزینه "لینک های به وب سایت شما - Links to Your Site" در زیر منوی ترافیک جستجو را، همانطور که در چپ نشان داده شده است، انتخاب کنید.
متاسفانه، چهره لینک شما در ابزارهای Webmaster از Google معمولا کال یا به روز رسانی نمی شود. برای گرفتن یک لیست تازه تر و کامل تر که بازرسی لینک خود را با آن شروع کنید، اطلاعاتی که از چندین منبع ره گیری لینک جمع آوری کرده اید را اضافه کنید: ابزارهای Webmaster از Bing (Bing Webmaster Tools)، جستجوگر سایت SEO باشکوه (Majestic SEO Site Explorer)، Moz's Open Site Explorer، Ahrefs ، یا ابزار بررسی لینک دسته ابزارهای SEO (’s SEOToolSet Link Analysis tool)
#2: ارزیابی لینک ها
وقتی که شما یاد گرفتید چگونه بکلینک ها را پیدا کنید و آنها را وارد چهره لینک خود کنید، شما نیاز دارید که هرکدام از لینک ها را برای کیفیت ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید که کدام یک باید حذف شوند. ارزیابی بکلینک ها کار خسته کننده ای است. بعد از مدتی شما تنها با دیدن URL یک لینک قادر به تشخیص غیر طبیعی بودنش می باشید، ولی در مورد بیشتر آنها شما باید بر روی آن کلیک کرده و صفحه ای که لینک به آن منتهی می شود را بررسی کنید. اگر بر روی یک سایت با کیفیت پایین تبلیغات ناخواسته است، شما نمی خواهید که با آن شریک شوید.
شما می توانید سیستم امتیاز دهی خودتان برای قضاوت ارزش لینک ها را بسازید و یا  از رده بندی صفحه به عنوان یک اهرم سنجش کیفیت استفاده کنید. برای سیستم امتیاز دهی حرفه ای تر، رده بندی SEOی Majestic را که به نام ACRank شناخته می شود، امتحان کنید و یا از MozRank به عنوان یک شاخص کیفیت مشابه استفاده کنید. در spreadsheet خود، پرانتز هایی قرار دهید تا حواستان به اطلاعات لینک، اطلاعات مخاطب برای صاحب وب سایت یا webmaster، و سوابق مکاتبات باشد.