» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » چگونه یک نقشه سایت بسازیم

چگونه یک نقشه سایت بسازیم

چگونه یک نقشه سایت بسازیم

8604  تعداد بازدید  |  یکشنبه 23 فروردین ماه 1394

ساخت یک نقشه سایت برای وب سایت خود و به روز نگه داشتن آن از مهمترین تمرین های SEO هستند.




 نقشه های سایت – چگونه یک نقشه سایت بسازیم.

ساخت یک نقشه سایت برای وب سایت خود و به روز نگه داشتن آن از مهمترین تمرین های SEO هستند. موتور های جستجو اگر یک نقشه سایت XML برای ارجاع به آن داشته باشند، بهتر می توانند سایت شما را بررسی و فهرست کنند. این درس ضروری آموزش SEO چگونگی ساخت یک نقشه وب سایت در طراحی سایت  را پوشش می دهد، تا به عنکبوت های موتورهای جستجو وقتی اطراف سایت شما را بررسی می کنند، خوشامد گفته و به آنها کمک کنید، تا راه خود را پیدا کنند.

یک نقشه سایت چیست؟

یک نقشه سایت XML یک فایل متنی است که webmaster ها می سازند تا به موتور های جستوجو ای مانند Google و Bing بگویند که یک سایت شامل چه چیزهایی است. بطور ساده آن لیستی از تمام URL هایی است که باید فهرست شوند (URL های صفحات وب، عکس ها، ویدئو ها و دیگر فایل های محتوا بر روی سایت) که با چند تگ کم XML قالب دار شده اند. نقشه های سایت XML نباید با نقشه های سایت HTML اشتباه گرفته شوند، که معمولا صفحات وب معمولی هستند که به بازدید کنندگان انسان کمک می کنند تا به اطراف وب سایت دسترسی پیدا کنند. اگرچه، هرکدام سود هایی از نظر SEO دارند، پس شما باید هر دو نوع XML و HTML را برای سایت خودتان بسازید. اینجا تفاوت ها را می بینید:


نقشه های سایت XML

نقشه های سایت HTML

توسط موتورهای جستجو بررسی می شوند؟

بله

بله

توسط انسان ها بازدید می شنود؟

خیر

بله

حداکثر اندازه

50000 URL یا 50MB غیر فشرده

نامشخص – ولی استفاده از آن برای کاربر راحت است.

فرمت

فایل XML (متن ساده)

صفحه وب (می تواند زیبا باشد.)

لینک گرفته از..

فایل Robot.txt

ناوبری سایت

برای SEO توصیه می شود؟

بله

بله

 

چه تعداد نقشه سایت باید بسازم؟

بر خلاف ثبت سایت خود به صورت دستی، که کاملا یک کار دلخواه است، هر سایت به حداقل یک نقشه سایت XML نیاز دارد. وب سایت های بزرگ ممکن است به چندین عدد نیاز داشته باشند تا مطمئن شوند تعداد URL های هر نقشه سایت از حد عبور نمی کند. همچنین توصیه می شود که انواع مختلفی از فایل ها در نقشه سایت های تخصصی خودشان لیست شوند: برای دو مثال، ویدئو ها و اخبار، بنابراین اگر شما بر روی سایتتان ویدئو دارید، یک نقشه سایت تخصصی برای آنها درست کنید تا مطمئن شوید تا موتورهای جستجو تمام فایل های ویدئویی شما را پیدا می کنند.

ویدئو جایزه آموزش SEO

در یکی دیگر از ویدئو های مفید زیاد اش برای webmaster ها، Matt Cutts از Google  جواب سوال "کدام بهتر است: یک نقشه سایت XML یا یک نقشه سایت HTML ؟" را می دهد.

به حرف های او که می گوید از آنجایی که هر کدام به برخی از نیاز ها پاسخ می دهند، هر دو مهم هستند، گوش بدهید.