» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » تست بعد از طراحی

تست بعد از طراحی

تست بعد از طراحی

5532  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 15 بهمن ماه 1393

بعد از طراحی سایت ، وب سایتتان را برای سنجشگری به بخش اجتماعی StartupNation ارسال کنید و بازخورد فوری را از کارافرینان همکار دریافت کنید.





- بعد از طراحی سایت ، وب سایتتان را برای سنجش گری به بخش اجتماعی StartupNation ارسال کنید و بازخورد فوری را از کارافرینان همکار دریافت کنید.در اینجا چند سوال امده است تا بپرسید:

 

_ایا اطلاعات در وب سایت ما را میفهمید یا سوالی در مورد انها دارید؟

 

_ایا وب سایت ما در گردش است؟به عبارت دیگر ایا اطلاعات به اسانی از صفحه ای به صفحه بعد حرکت میکنند؟

 

_ایا اسان است تا مسیر های اطرافتان را استفاده و پیدا کنید؟

 

_ایا صبر کردن برای یافتن انچه مورد نیازتان است را از دست داده اید؟صبر کردن برای بارگذاری صفحات یا کارکردن لینک ها.

 

_ایا صفحات OK چاپ میشوند؟

 

_ایا تصاویر،فیلم ها،و صداها در اندازه صحیح هستند؟

 

_ایا محصولات یا خدمات ما به وضوح نمایش داده شده اند؟

 

_ایا سبد خرید ما به اسانی قابل استفاده است؟ایا به ان اعتماد دارید؟

 

_ایا همه شکل ها راحت فهمیده،پر و ارسال میشوند؟

 

_دوست دارید وب سایت ما چگونه بنظر برسد یا کار کند؟اگر نه،چرا؟

 

اگر مشکل گرفتن داوطلب را به منظور گام برداشتن رو به جلو دارید،کارت هدیه،قبض تخفیف رستوران ها،حتی تخفیف روی محصولاتتان را به انها ارائه دهید.کار مهمی است تا کاربران بالقوه را برای بازنگری وب سایت تجاریتان بگیرید.

 

تست روی پلت فرم ها و مرورگرهای مختلف:

 

تنها بخاطر اینکه وب سایتتان بزرگ بنظر برسد و براحتی در ماشین ویندوز ویستا در اینترنت اکسپلورر اجرا شود نه به معنی اینکه شبیه فایرفاکس ،ماک یا مرورگرها ی دیگر یا سیستم عامل ها بنظر برسند.بنابر این:

_مطمئن شوید که سایتتان را در تمام مرورگر ها تست میکنید و بعد از بقا شما در انتشار یا موارد بروز شده جدید خوب باقی میماند.

_بیشتر مشتریانتان از ویندوز های XP ،ویستا و مکین تاش OS X استفاده خواهند کرد،بنابر این ضروری است که سایت شما در همه پلت فرم ها یا سیستم عامل ها کار کند.

_وب سایتتان را در انواع مانیتورها در نظر بگیرید.تنظیمات رنگ و وضوح دید مانیتور متفاوت است و کیفیت یک مانیتور LED بیشتر از مانیتور های استاندارد CRT است.نمیتوانید خیلی این کار را انجام دهید،اما اگر تفاوت های زیادی بین انها دیدید،کمی میزان سازی انجام دهید تا فاصله از بین برود.

 

پی گیری اشکال،تایید رفع اشکال و تست(دوباره)لینک ها:

 

زمانی که اشکالات را یافتید،به انها توجه کنید و در کتاب لگاریتمی و ثبت رفع اشکال کنید.این مسیر،اگر بار دیگر اتفاق بیافتد،انچه را که کار کرده یا کار نکرده را میدانید.زمانی که وب سایت را کامل پی گیری و تست کردید،به لگاریتم برگردید و تایید کنید که همه چیز رفع اشکال شده است.این کار برای هرگونه مشکلی رخ خواهد داد که ممکن است به وسیله رفع اشکالات بعدی در فهرست ایجاد شده بودند.بار دیگر همه لینک ها را امتحان کنید.چیزهای کوچک بیشتر از لینکها در جای ناشناخته بازدیدکنندگان سایت را ازار میدهد.و به گفته ی کسالت اور "اینجا کلیک کنید" بعنوان تنها لینک "توضیحات"خودتان اتکا نکنید.انچه را که لینکتان انجام میدهد بگویید.این کار در پیشنهادات SEO خودتان به شما کمک خواهد کرد اگر کلید واژه ها را درون این لینک ها قرار داده باشید.