» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » افراد چطور به اینترنت دسترسی می یابند

افراد چطور به اینترنت دسترسی می یابند

افراد چطور به اینترنت دسترسی می یابند

7530  تعداد بازدید  |  سه شنبه 20 آبان ماه 1393

بعد از طراحی سایت و آپلو د شدن سایت سرعت اینترنت و حجم اطلاعات وارد شده بر تایم بارگذاری سایت در مرورگرها تاثیر می گذارد. روش های مختلف اتصال به اینترنت بر سرعت آن تاثیر می گذارد.




افراد چطور به اینترنت دسترسی می یابند؟

 

بعد از طراحی سایت و آپلو د شدن سایت سرعت اینترنت و حجم اطلاعات وارد شده  بر تایم بارگذاری سایت در مرورگرها تاثیر می گذارد. روش های مختلف اتصال به اینترنت بر سرعت آن تاثیر می گذارد.

افراد از روش های متفاوتی به اینترنت متصل میشوند.

  • از طریق تلفن Daial up
  • از طریق (connection 3G) 3G
  • وای فای و وای مکس (wIfi,WiMax)
  • Brodband

     این سرویس در 4 شکل مختلف ارائه می شود:

  • DSLیا (Digital Subscriber Line)

     

  • فیبر نوری (fiber-optic)

     

  • Cable

     

  • ماهواره ای (satellite)

     


     DSL1


    سرویس اینترنتی DSL یا (Digital Subscriber Line) کار خود را به کمک سیمهای تلفنی که در تماسهای تلفنی استفاده نمی شوند انجام می دهد و لذا هیچ نقصانی در سرویس تلفن ایجاد نمی کند. سرعتی که با استفاده از سرویس DSL به دست می آورید بسته به فاصله شما از مرکز سرویس دهی متفاوت است. هرچه فاصله شما از مرکز بیشتر باشد سرعت سرویس DSL کمتر و هرچه فاصله از مرکز کمتر باشد سرعت این سرویس بیشتر خواهد بود و این مسئله میتواند در تصمیم گیری درباره انتخاب بین سرویس DSL و اتصال Cable تعیین کننده باشد.

     

     

     Cabl2
    اتصال Broadband از نوع Cable توسط تولیدکنندگان تلویزیونهای کابلی محلی ارائه میشود. در این سرویس سرعت اتصال اینترنت بسته به تعداد کاربرانی که در هر لحظه از زمان از سرویس استفاده می کنند متفاوت است. مثلا در یک منطقه جغرافیایی خاص کاربرانی که از سرویس کابلی Broadband استفاده می کنند پهنای باند موجود را به اشتراک می گذارند که این امر باعث می شود هرچه کاربران بیشتری در سیستم فعال شوند سرعت اتصال کمتر شود. این مسئله به خصوص در زمانهای اوج مصرف مثل اواخر بعدازظهر و بعد از ساعات کاری که بیشتر افراد در آن ساعات به اینترنت متصل می شوند مشهود است. گاهی شرکتهای ارائه دهنده سرویس Cable به طور گمراه کننده ای سرعت اتصال اینترنت را به گونه ای تخمین می زنند که گویی شما در حال استفاده از سرویس هستید، ولی در واقع این گونه نیست.

    3
    فیبر نوری


    جدیدترین سرویس Broadband فیبر نوری است که تا کنون سریعترین اتصال اینترنتی بوده است. با این حال این نوع سرویس اینترنتی هنوز آنچنان پا نگرفته است زیرا مناطق سرویس دهی آن بسیار محدود است و از طرفی کامل نمودن سیم کشی فیزیکی کابلهای فیبر نوری زمانگیر است. اما هرکجا که این سرویس قابل استفاده باشد نه تنها قیمت آن با DSL  و Cable رقابت می کند، بلکه سرعت اتصال آن نیز از هردوی این سرویسها بیشتر است.


    4
    ماهواره ای


    آخرین و کندترین سرویس Broadband توسط ماهواره ارائه می شود. با وجود آنکه این فناوری جایگزین خوبی برای Dial-up و آن دسته از افرادی است که در مناطق روستایی زندگی می کنند، ولی هزینه نصب این سرویس نسبتا بالاست و هزینه های ماهانه آن هم با اتصال Cable و DSL رقابت می کند.

     

     

     

  • ADSL

    مکان های مختلفی که افراد از اینترنت استفاده می کنند:

  • خانه
  • محل کار
  • کتابخانه و مراکز آموزشی
  • کافی نت

نه تنها فاکتور محیطی بر نحوه استفاده از نت توسط افراد تاثیر میگذارد بلکه دلایل استفاده افراد از نت هم بر این موضوع تاثیر میگذارد.

برای بعضی از افراد استفاده از کانال های ارتباطی اولیه کافی است و فعالیت آن لاین ان ها به چک کردن ایمیل خاتمه می یابد در حالیکه برای افراد دیگر استفاده ازموتورهای جستجو نقش کلیدی در تجربه اینترنتی آن ها دارد .

وجود مخاطبان گوناگون به این معنی است که برای بازاریابان هنگامی که وارد بحث بازاریابی اینترنتی می شوند کانال های ارتباطی در دسترس زیادی وجود دارد.

بازاریابی در مورد مکالمات است و اینترنت قطب اصلی مکالمات در بازاریابی اینترنتی است. اتصالات معمولی به اینترنت به ما اجازه پیگیری این مکالمات را میدهد و برای همه بخش ها نقاط ورود را فراهم می کند.