» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » مدل های پرداخت برای نمایش تبلیغات

مدل های پرداخت برای نمایش تبلیغات

مدل های پرداخت برای نمایش تبلیغات

6914  تعداد بازدید  |  شنبه 29 شهریور ماه 1393

CPI مخفف cost per impression می باشد. یعنی تبلیغ کننده به ازای هر بار که آگهی در صفحه ناشر دیده می شودهزینه پرداخت می کند



نحوه
پرداخت: مدل های پرداخت برای نمایش تبلیغات

 

 

CPI یا CPM

 

CPI مخفف cost per impression می باشد. یعنی تبلیغ کننده به ازای هر بار که آگهی در صفحه ناشر دیده می شودهزینه پرداخت می کند. بیشترین روش در این زمینه مدل CPM است که به ازای هر 3000 بار پرداخت صورت می گیرد. CPM معمولا برای تبلیغات گرافیکی بیشتر است تا تبلیغات استاتیک یعنی معمولا به اندازه فایل بستگی دارد.

 

CPC

 

مخفف هزینه بر کلیک است. یعنی زمانی پول پرداخت می شود که بر روی آگهی کلیک شود صرفه نظر از این که چند بار مشاهده می شود. این نوع به طور معمول مرتبط است با بازاریابی پرداخت جستجو که تبلیغات پرداخت بر کلیک

( PPC ) نیز نامیده می شود. بنرها به این طریق می توانند قیمت گذاری شوند، وقتی هدف بررسی ترافیک تبلیغات است.

به علاوه این روش پرداختی است که در بازاریابی واسطه( affiliate marketing ) گاهی استفاده می شود، زمانی که هدف، پیگیری ترافیک به یک مقصد خاص می باشد.

 

CPA

 

مخفف هزینه بر کسب است. یعنی فقط زمانی پول پرداخت می شود که تبلیغ کننده از این روش چیزی کسب کند. معنی

کسب در سایت ها وشرکت های مختلف متفاوت است. کسب ممکن است پر کردن یک فرم توسط کاربران، دانلود کردن

یک فیلم و یا خرید یک محصول باشد. CPA بهترین راه پرداخت برای تبلیغ است زیرا مبلغ تنها زمانی هزینه پرداخت می کند که به هدف خود برسد. به همین دلیل این نوع بدترین روش برای ناشر است زیرا تنها زمانی که تبلیغات موفق باشد هزینه دریافت می کند. ناشر باید به نرخ مبادلات وب سایت مبلغ توجه کند، چیزی که اکثر ناشران نمی توانند کتنرل کنند. این نوع معمولا توسط تبلیغ کنندگان بنر استفاده نمی شود بلکه بیشتر با affiliate marketing ها رابطه دارد.

 

 

Flat Rate or Sponsorships )  نرخ ثابت یا حمایت های مالی (

 

گاهی اوقات صاحبان سایت هایی با ترافیک کمتر، از فروش فضای کوچک برای بنرها با نرخ ثابتی مثلا هزینه ثابتی درهر ماه استفاده می کنند، صرف نظر از میزان ترافیک و یا بازدید از تبلیغ. این روش ممکن است از طرف یک خریدار رسانه برای تست کمپین های اینترنتی و یا بازار های کناری ) niche markets ( درخواست شود. انواع مختلفی وجود دارد برای این که حمایت برای یک وب سایت مستلزم شود. مثال ها شامل تبلیغات منحصر به فرد در تمامی صفحات و اسلات های ویژه از یک صفحه، روزنامه یا بخش و مطالب حمایت می باشد. حمایت) Sponsorship ( بدان معنی است که هیچ تبلیغ کننده دیگری در این بخش ظاهر نشود . حمایت های مالی اغلب برای اندازه گیری دشوار است و عمدتا جهت بالا بردن میزان آگاهی از نام تجاری استفاده می شود .

 

هزینه بر تعامل ) Cost Per Interaction

 

در این مدل تبلیغ کنندگان برای نقش تبلیغ هزینه می پردازند که به طور معمول در ویدئو ها یا Application هایی قرار داده شده اند )مثل Application های فیس بوک( و بر اساس تعاملات با آن تبلیغ است. تعامل در این نوع یک حرکت rolloverیا تکان دادن موس آغاز شده از سمت کاربر است که نتایج آن توسعه و گسترش تبلیغات پایدار و مستمر است.

پس از توسعه، آگهی ممکن است شامل یک ویدیو، بازی، و ... باشد . این مسئله بدون دور کردن کاربر از صفحه خودش اتفاق می افتد و بازاریاب ها فقط زمانی هزینه پرداخت می کنند که یک فرد حرکتش را تکمیل کند.

CPM به نفع ناشر است، در حالی که CPA به نفع تبلیغ کننده می باشد. گاهی اوقات، یک ترکیبی از دو مدل پرداخت استفاده می شود. به طور معمول، ترافیک بالا، مخاطبان زیاد وب سایت ها، تبلیغات CPM را ارائه می دهد . مثالهاعبارتند از پورتال های وب مانند www.yahoo.com و یا سایت های خبری مانند www.cnn.com. وب سایت های گوشه ) niche ( با مخاطبان مشخص، بیشتر تبلیغات CPA را برای تبلیغ کنندگان یک محصول مناسبپیشنهاد می دهند

انواع تبلیغات را می توان از آن هایی که مزاحمت بیشتری برای کاربران ایجاد می کند به سمت آن هایی که مزاحمت کمتری ایجاد می کنند درجه بندی کرد. همچنین مدل های پرداخت را می توان از آن هایی که به نفع ناشران است به آنهایی که به نفع مبلغان است طبقه بندی کرد.

هنگام برنامه ریزی یک کارزار جهت تبلیغات مهم است که بدانیم مدل پرداخت به چه صورت است و چه نوع تبلیغاتی از طرف ناشران پیشنهاد می شود. بسیاری از این مسایل را می توان با استفاده از یک شرکت متخصص در خدمات آگهی، برنامه ریزی رسانه و خرید رسانه ها حل کرد.