» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » طراحی سایت هایی که واکنش گرا نیستند

طراحی سایت هایی که واکنش گرا نیستند

طراحی سایت هایی که واکنش گرا نیستند

8691  تعداد بازدید  |  سه شنبه 14 مرداد ماه 1393

تیتر این مطلب از پایه درست است. این وبسایت ها واکنشگرا نیستند . اینکه باید بشوند یا خیر مطلب دیگری است که باید در مناظرات مطرح کرد. جوانب مثبت و منفی طراحی واکنشگرا مربوط به هر کدام از این سایت ها و استراتژی های خاص خودشان می باشد . بخش اول...



تیتر این مطلب از پایه درست است. این وبسایت ها واکنشگرا نیستند
 .اینکه باید بشوند یا خیر مطلب دیگری است که باید در مناظرات مطرح کرد.

جوانب مثبت و منفی طراحی واکنشگرا مربوط به هر کدام از این سایت ها و استراتژی های خاص خودشان می باشد .

 

کمپانی بزرگ اپل :

از همین ابتدا تعجب نکنید چراکه سایتهایی هم رده و بزرگتر از اپل هم هستند که طراحیشان واکنشگرا نیست. اپل یک سایت واکنشگرا و یا حتی یک موبایل سایت ندارد. می پرسید پس چه دارد؟ البته، اپل از یک اپلیکیشن استفاده می کند .

 

آمازون  :

آمازون، احتمالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی در جهان سایت واکنش گرایی ندارد اما از یک طراحی اختصاصی برای دستگاه های موبایل استفاده می کند. شما صفحه اصلی سایت را وقتی با دستگاه موبایلتان باز می کنید می بینید که تصاویر و متون تا یک نقطۀ مشخص تغییر سایز می دهند و اگر پنجره اصلی را کوچک کنید جابجایی بین نقاط مختلف سایت را خواهید دید .

ناگفته نماند که آمازون یک اپلیکیشن بسیار موثر را به کار گرفته که 30 درصد تراکنش های سایت از طریق همین اپلیکیشن انجام می شوند. اینجاست که باید گفت همۀ سایت ها نه تنها نیاز به واکنشگرا بودن ندارند، حتا برایشان ممکن است سودمند هم نباشد .

 

سرویس جهانی بی بی سی :

سلسله سایت‏های بی بی سی تجربۀ طراحی واکنشگرا را با راهنماهای چند رسانه ای WWI داشته اند. انتظار می رود که بخش بیشتری از این سایت ها در طول زمان به واکنشگرایی روی آورند .

اما وبسایت اصلی شرکت هم جالب آنکه به طور کامل واکنشگرا نیست و دقیقا مثل همان آمازون یک حالت پیچیده و بزرگ دارد. البته بی بی سی هم تعداد زیادی اپلیکیشن نظیر iPlayer و BBC News دارد .

 

هافینگتن پست :

برای ناشران، یک سایت واکنشگرا بسیار یاری رسان و چشم گیر است و از این رو لطف گوگل هم در صفحات نتایج شاملش می گردد. هافینگتن پست هم از یک اپلیکیشن و یک موبایل سایت استفاده می کند.

 

والمارت آمریکا :

والمارت کانادا طراحی واکنشگرای خود را در نوامبر 2013 پرده برداری کرد و رشد 20 درصدی بازدید کننده اش از سایر دستگاه ها را دید .

والمارت آمریکا نیز یک اپلیکیشن دارد (که یک فروشگاه داخلی را نیز در خود دارد) و همچنین یک موبایل سایت اما هنوز واکنشگرا نشده است .

شاید والمارت هم چیزی شبیه به آمازون است که تنها یک خرده فروشی است اما یک خرده فروشی که از یک سایت قدرتمند بهره می برد و نیازی نمی بیند طراحی خود را واکنشگرا کند .