» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » راه هایى آسان براى جلب مشتریان به سایت

راه هایى آسان براى جلب مشتریان به سایت

راه هایى آسان براى جلب مشتریان به سایت

6322  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 12 تیر ماه 1393

نوشتن چنین تبلیغى تنها به اندکى دانش و ابتکار نیاز دارد. هرکسى می­تواند این کار را انجام دهد، حتا شما!

این کار به سادگى و با اجرا کردن دستورات زیر امکان­پذیر است. افراد زیادى در اینترنتوجود دارند که می­توان از آن­ها یارى گرفت.از آن جمله می­توان بهJoeVitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناسدر نوشتن تبلیغات هستند. در اینترنت گشتى بزنید و دست­نوشته­هاى این اشخاصرا پیدا کنید. در حالی­که تبلیغات را می­خوانید از خود بپرسید: «چه چیزىاین تبلیغ را از سایر تبلیغ­ها این­چنین متمایز کرده است؟» اگر این کار راادامه دهید، کلید جادویى موفقیت آن­ها را خواهید یافت.

چیزى که درحین خواندن این متن­ها با آن روبه­رو می­شوید، ترفندى است که آن­ها براىفروش محصولات خود از آن استفاده می­کنند. ترفند زیرکانه­ى آن­ها ایناست.....

همه­ى آن­ها یک عنوان جذاب و گیرا دارند و به دنبال آنمتنى می­آید که بیننده را به خواندن ادامه­ى متن ترغیب می­کند. شما به هیچوجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهید شد. این همان ترفند ساده ای­ است کهآن­ها به کار می­برند. ولى براى بار اول نوشتن چنین متنى کار چندان ساده­اىهم نیست.

نوشتن متنى که فروش شما را مثل آب شدن یخ در آفتاب گرمتابستان سرعت ببخشد، به کمى تمرین و اطلاعاتى درباره­ى طرز رفتار مردم نیازدارد. چند مورد از این اطلاعات را به زودى برای­تان بازگو خواهم کرد.

چنددقیقه فکر کنید، از بین سایت­هایى که به طور پراکنده و سریع آن­ها را مرورکرده­اید چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالبترغیب کرده است؟

پس همیشه قبل از این­که سایتى را طراحى کنید، بهخاطر داشته باشید که هرگز نماى ظاهرى سایت به تنهایى مشتری­ها را جذبنمی­کند، چون آن­ها ظاهر سایت را تنها وقتى دوست دارند که عبارات و کلماتشما آن­ها را قانع کند.

من در مورد تبلیغات الکترونیکى ابتدا مبلغىرا براى نوشتن یک تبلیغ جذاب و گیرا هزینه می­کنم و اگر چیزى باقى بماندبراى طراحى گرافیکى سایت خرج می­کنم.

آیا تا به حال با بسیارى ازسایت­هاى زیبا روبه­رو نشده­اید که حتا در فروش یکى از کالاهاى کوچک خودناتوان هستند؟ فکر می­کنید چرا چنین اتفاقى می­افتد؟ چون بیش­تر آن­ها فقططراحان گرافیکى هستند و از نوشتن تبلیغات چیزى سر در نمی­آورند.

کسانىکه فکر مى کنند بعد از این که سایت را روى اینترنت قرار دادند، میلیون­هانفر به سمت آن هجوم می­آورند، سخت در اشتباه هستند.آن­ها تجربه­ى سختى راپشت سر خواهند گذاشت و در نهایت خواهند فهمید که اشتباه بزرگى مرتکب شدهاند!

ممکن است شخصى با این توصیفات را بشناسید و یا خودتان دچار چنین سرنوشتى شده باشید، ولى نا امید نباشید هنوز فرصت براى جبران باقیست!

بهتراست ابتدا یاد بگیرید چه­گونه یک تبلیغ گیرا و جذاب بنویسید و در وقت وهزینه خود صرفه­جویى کنید. من بسیار توصیه می­کنم که ابتدا بر روى نوشتنتبلیغ، تمرین کنید. سپس پیش از این­که پول خود را براى ثبت دامنه و اجاره­ىفضا، برنامه نویسى و طراحى آن خرج کنید، آن را آزمایش کنید و وقث و هزینهارزشمند خود را بیش­تر از این هدر ندهید!

اکنون قبل از این که وب سایت بعدى را طراحى کنید، "ساختار" نوشتن یک تبلیغ گیرا را توضیح می­دهم:

روش نوشتن یک تبلیغ گیرا براى سایت
بااین که پیش­تر نیز آن را توضیح دادم به خاطر اهمیت آن دوباره یادآورىمی­کنم که بیش­تر نیروى خود را روى نوشتن تبلیغ و نه طراحى گرافیکى سایت وزیبا نمودن آن صرف کنید. به عبارت دیگر هرگز تصاویر و طراحى گرافیکى باعثبرانگیختن تمایل مشتریان به خرید از سایت نمی­شود .

1. در عنوان تبلیغ باید اطلاعات بیشترى در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
تنهاچند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و آن­ها را بهخواندن ادامه­ى آن ترغیب کنید. تیتر شما باید در خواننده براى دانستن مطالببیشتر، کشش ایحاد کند. عناوین داراى عبارات منفى به طرز باور نکردنى اینمقصود را برآورده می­کنند. براى مثال:

عبارت منفیStop beinginternet marketing failure هر خریدار اینترنتى را به سمت خود جذب مى کند ویا جمله­ى Discover 10 vital things to do right now کمک می­کند تا بینندهبه خواندن بقیه متن ترغیب شود. با این کار یک عبارت منفى به نتیجه مثبتمی­انجامد.

و یا این نمونه "آیا تا به حال درباره­ى به دست آوردندوباره­ى سرمایه خود فکر کردید؟" که شما را به خواندن ادامه­ى آن هدایتمی­کند؟ شکى نیست که مردم به طور طبیعى با عنوان­هاى منفى به متن جذب مىشوند. چرا؟ چون بیش­تر مردم به همین شکل برنامه­ریزى شده­اند. چیزهایى مردمکه به طور معمول به خاطر دارند، بیش­تر خاطرات منفى آن­هاست تا خاطراتمثبت. از عنوان­هاى منفى استفاده کنید و به این ترتیب افراد زیادى را بهسمت خود جذب کنید.

2. تا حد ممکن از به کار بردن حروف بزرگ و درشت پرهیز کنید.
اینکار در خواندن پیام شما وقفه ایجاد مى کند و خواندن آن را کند مى کند. ازحروف درشت براى تاکید روى مطالب و از خط کشیدن زیر کلمات براى تاکید بیش­تراستفاده کنید. عنوان را با کلماتى به اندازه­ى سایر کلمات آغاز کنید.

3. متنى گیرا و جذاب بنویسید.
مردمرا مورد خطاب قرار دهید و به گونه­اى بنویسید که با اشتیاق مطالب را دنبالکنند. براى شروع می­توانید از ساختار تبلیغات یکى از اجناسى که آن راخریده­اید استفاده کنید.

4. مطالب خود را به صورت منسجم و مرتبط با یکدیگر بنویسید.
اگراین نکته را رعایت نکنید، مطمئن باشید مشتریان زیادى را از دست خواهیدداد. از نوشتن تبلیغات طولانى نترسید. اگر آن را به درستى تنظیم کنید وبنویسید، بینندگان تمام آن را خواهند خواند. اشتباه در این­جاست که فکرکنیم تبلیغ طولانى مانع موفقیت ماست. اگر آن را صحیح بنویسید حتا یک تبلیغ10 صقحه­اى خیلى بهتر از یک تبلیغ کوتاه عمل می­کند.


5. تبلیغات تمام محصولاتى را که مى خرید جمع آورى کنید.
آن­هارا نگه­دارى کنید و بعدها از آن استفاده کنید. وقتى می­خواهید یک تبلیغبنویسید، جملاتى از آن را که مناسب به نظر می­رسد انتخاب کنید و آن­ها رابا نوشته­ى خودتان بیامیزید. برخى از کلمات جمله­ها را تغییر دهید و دوبارهآن را مرتب کنید. در پایان یک نوشته­ى عالى و قوى خواهید داشت!


6. هربار که کالا یا خدمتى را می­فروشید، از مشتریان خود بخواهید که میزان رضایت خود را از خرید در دفاتر شما ثبت کنند.
آن­هارا در تبلیغات خود قرار دهید. تایید آن­ها براى موفقیت شما اهمیت دارد واعتبار قابل قبولى را براى شما به ارمغان مى آورد. تبلیغ شما بدون توصیه وتایید دیگران کامل نمى شود. حتا اگر در گرفتن تاییدیه از مشتریان خود دچارمشکل هستید، می­توانید در مقابل دریافت رضایت­نامه­، محصولات و خدمات خودرا به رایگان در اختیار مشترى قرار دهید.

7. یک نکته بسیار مهم؛ متنشما باید بدون خطا باشد. حتا ممکن است وجود یک حرف یا کلمه­­ى اشتباه و یامتن ناتمام موجب شکست شما در فروش شود. متن خود را مختصر و بدون ابهامبنویسید. اگر متن گنگ و نامفهوم باشد، به طور قطع خوانندگان و در نتیجهمشتریان زیادى را از دست خواهید داد.

8. نوشتن یک متن تاثیرگذار و کارا با یک بار تلاش به ثمر نمى رسد.
متنخود را یک روز بنویسید و روز بعد دوباره آن را بررسى کنید. می­بینید کهنیاز به بازنویسى دارد. نوشتن و تکمیل یک متن ممکن است 30 روز طول بکشد.اگر افزایش میزان خوانندگان و در نتیجه خریداران را در نظر بگیرید، بهاهمیت صرف کردن وقت براى نوشتن این متن پى می­برید.

بعد از این مراحل شاید فکر کنید که می­توانید یک متن عالى بنویسید و فروش موفقى داشته باشید.

البته همیشه چنین نیست. نکاتى ومجود دارد که باید بدانید تا صد در صد به موفقیت برسید:

از دوستان خود بخواهید تا متن شما را بررسى کنند.

بهآن­ها بگویید که هرگونه اشتباه نوشتارى، دستورى و یا ابهامى در جملات وعبارات و یا هر گونه اشکال دیگر که در آن می­بینند به شما اطلاع دهند. ازآن­ها بخواهید که این کار را با صداقت و دقت انجام دهند و سعى کنند چیزى رااز قلم نیندازند. به آن­ها بگویید اگر اشتباه­­تان را به شما بگویند، ازآن­ها رنجیده خاطر نخواهید شد و این کار آن­ها براى شما چه­قدر ارزشمنداست. این روش کمک فوق­العاده­اى براى نوشتن یک متن عالى و گیراست.