» مقالات » مقالات هایبرد » اینترنت رسانه تبلیغاتی مناسب

اینترنت رسانه تبلیغاتی مناسب

اینترنت رسانه تبلیغاتی مناسب

8427  تعداد بازدید  |  سه شنبه 24 اسفند ماه 1389

برای معرفی محصول خود به یک رسانه بسنده نکنید و روشها و رسانه های مختلف را ارزیابی کرده و مورد استفاده قرار دهید. آیا تا بحال وضعیتی پیش آمده که در انتخاب بهترین روش تبلیغات خود دچار مشکل شده باشید و نتوانسته باشید انتخاب مناسبی انجام دهید؟ آیا تبلیغات خود را در روزنامه محلی ارائه می دهید ، در کتاب زرد شهر خود اینکار را انجام می دهید، یا در تابلوهای تبلیغاتی شهر به معرفی محصول خود اقدام می کنید، یا حتی در رادیو یا تلویزیون تبلیغات خدمات خود را انجام می دهید؟ اگر در انتخاب بین این رسانه ها دچار مشکل هستید، بدانید که این مشکل منحصر به شما نیست و بسیاری از افراد مشکلی مشابه شما دارند.

برای معرفی محصول خود به یک رسانه بسنده نکنید و روشها و رسانه های مختلفرا ارزیابی کرده و مورد استفاده قرار دهید. آیا تا بحال وضعیتی پیش آمده کهدر انتخاب بهترین روش تبلیغات خود دچار مشکل شده باشید و نتوانسته باشیدانتخاب مناسبی انجام دهید؟ آیا تبلیغات خود را در روزنامه محلی ارائه میدهید ، در کتاب زرد شهر خود اینکار را انجام می دهید، یا در تابلوهایتبلیغاتی شهر به معرفی محصول خود اقدام می کنید، یا حتی در رادیو یاتلویزیون تبلیغات خدمات خود را انجام می دهید؟ اگر در انتخاب بین این رسانهها دچار مشکل هستید، بدانید که این مشکل منحصر به شما نیست و بسیاری ازافراد مشکلی مشابه شما دارند.
بیشتر صاحبان مشاغل کوچک این مشکل را دارند که با توجه به بودجه محدود خودکدامیک از رسانه های تبلیغاتی را انتخاب کنند. قبل از اینکه رسانه تبلیغاتیخود را انتخاب کنید باید چند قدم به عقب بگردید و پنج سوال استراتژیک ومهم در زمینه بازاریابی محصول را از خود بپرسید. پاسخ این سوالها می تواندبه شما در پیدا کردن بهترین رسانه تبلیغاتی کمک زیادی بکند. پنج سوال بصورتزیر است :
▪ چه کسی یا کسانی بازار هدف شما را تشکیل می دهند ؟
این سوال بسیار ساده است اما داشتن یک پاسح روشن و صریح برای این سوال دریافتن بهترین رسانه تبلیغاتی بسیار مهم است. آیا شما محصول یا خدمت بسیارپیشرفته ای را ارائه می دهید که افراد خاصی با سطح خاصی از درآمد آنرا تهیهمی کنند یا اینکه مشتریان شما بچه های مدرسه هستند؟
برای اینکه بتوانید جواب مناسبی برای این سوال پیدا کنید، بهترین کارارزیابی مشتریان موجود است. با ارزیابی آنها متوجه خواهید شد که چه افرادی وبا چه سطح درآمدی مشتری محصول یا خدمت شما هستند. با بررسی آماری اطلاعاتخود شاید به نتایج شگفت آوری برسید که انتظار نداشته اید.
▪ چه رسانه محلی مورد توجه افراد موجود در بازار هدف من است ؟
بعد از اینکه شما بازار هدف خود را پیدا کردید، باید بررسی کنید که آنها چهرسانه ای را بیشتر مورد توجه قرار می دهند. بهترین راهی که می تواند ایناطلاعات را بدست آورید، پرسیدن آن بصورت مستقیم است. از آنها بخواهید که بهسوالات شما در زمینه های زیر پاسخ دهند :
ـ نام مجلات و موسسه ها و انتشاراتی را که عضو آن هستند
ـ برنامه رادیوئی مورد علاقه
ـ برنامه های تلویزیونی مورد علاقه
ـ چه نوع نامه هائی را باز کرده و مطالعه می کنند
ـ آیا به تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر توجه می کنند. در صورت مثبت بودن پاسخ، بیشتر در چه مکانهائی رفت و آمد می کنند .
در صورتیکه تعدا مشتریان شما زیاد بودند می توانید با انتخاب تصادفیمشتریان خود ، این پرسشها را مطرح کنید. در نظر داشته باشید در این حالتباید انتخاب مشتریان بصورت تصادفی انجام شود تا نتیجه بدست آمده معیارمناسبی برای تصمیم گیری باشد.
▪ کدمیک از رسانه ها می تواند بصورت وسیع متقاضیان محصول و خدمات مرا تحت پوشش قرار دهد؟
این شاید یکی از مهمترین سوالاتی باشد که شما باید پاسخ آنرا بدست آورید.برای جواب دادن به این سوال، شا باید یک روش مقایسه ای بین رسانه های مختلفداشته باشید. منظور این است که شما بایستی با استفاده از پارامترهای مختلفبتوانید هزینه نمایش آگهی به ازاء هر مشتری را اندازه گیری کنید. یکی ازاین پارامترها CPM است. با این روش شما می توانید هزینه سرمایه گذاری را بهنسبت تعداد ارائه خود بررسی کنید. بعنوان مثال اگر هزینه یک برنامهرادیوئی ۵۰۰ دلار است و برنامه رادیوئی برای ۴۵۰۰۰ هزار نفر پخش می شود،هزینه برای هر نفر شما مقدار ۴۵۰۰۰/۵۰۰ است ( ۰۱۱/۰) به این معنی که شمابرای هر نفر مبلغ یک سنت هزینه می کنید تا آگهی شما را دریافت کند. با اینروش می توانید هزینه هر نفر را در رسانه های مختلف بدست آورده و با هممقایسه کنید.
▪ اهداف تلبلیغاتی من چیست و تا چه اندازه این رسانه می تواند در رسیدن به این هدف به من کمک کند؟
با استفاده از CPM شما می توانید هزینه هر نفر در هر رسانه را بدست آورید،اما این نمی تواند موثر بودن آن رسانه را برای شما مشخص کنید. مثلا اگر میخواهید یک کتابچه رایگان یا یک ویدئو را که حاوی راهنمای استفاده کننده استرا ارائه دهید، شما نیاز به رسانه ای دارید که مشتری شما بتواند محتوایاین ویدئو را ببیند و فرصت کافی برای یادداشت شماره تلفن یا آدرس شما داشتهباشد.
مثلا اگر محصول شما نیاز به نمایش در مدت زمان کوتاه دارد و یا اینکه برایمدت زمان خاصی فقط دارای اعتبار است و در همان زمان کوتاه باید به تعدادبیشتری مشتری ارائه شود می توانید از رسانه تلویزیون استفاده کنید. در اینحالت شما می توانید از رسانه روزنامه های محلی هم برای تبلیغ استفاده کنید.
استفاده از رسانه ماهنامه ها و هفته نامه ها نیز برای مواردی که بایستیاطلاعات نسبتا زیادی به مشتری ارائه شود و این اطلاعات هم دوره مصرف خاصیندارند می تواند مفید باشد. بیشتر این هفته نامه ها و ماهنامه ها مدتها درکتابخانه ها و منازل در دسترس و قابل استفاده است.
▪ چگونه رسانه ای که من برای بازاریابی انتخاب کرده ام، می تواند به من در ارزیابی عکس العمل مشتریان کمک کند؟
با توجه به اینکه هدف شما بدست آوردن بیشترین مشتری به ازاء هزینه ای استکه برای رسانه تبلیغاتی پرداخت می کنید، هیچگاه رسانه ای که امکان اندازهگیری عکس العمل مشتریان را به شما نمی دهد، انتخاب مناسبی نیست. هیچگاه ازتبلیغاتی که در آنها عکس العمل مشتریان قابل ارزیابی نیستند استفاده نکنید.همچنین از رسانه هائی که امکان ارزیابی عکس العمل مشتریان را در اختیارشما قرار نمی دهند نیز استفاده نکنید.
● نتیجه گیری :
شما در اینجا با روشهای تعیین رسانه ای موردنیاز خودآشنا شدید. با ارزیابینتایجی که از هر رسانه بدست می آورید می توانید انتخاب خود را تصحیح کرده وهر بار بهتر از قبل از رسانه های موجود استفاده کنید.
ارزیابی روشهای معرفی محصول و همچنین ارزیابی نتایج بدست آمده از هر رسانه وروش بایستی بصورت مستمر انجام شود. در دوره های مختلف زمانی عکس العملمشتریان در برابر رسانه ها و روشهای مختلف متفاوت است.
ایتفاده از یک مشاور در زمینه ارزیابی رسانه ها و ارائه روشهای جدید میتواند تاثیر زیادی در موفقیت یک محصول یا خدمت داشته باشد.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

اینترنت رسانه تبلیغاتی مناسب
ارتباط با رسانه ها
استفاده از بهینه سازی وب سایت و رسانه های اجتماعی برای ایجاد نام تجاری معتبر