» مقالات » مقالات هایبرد » تجارت ارجاعی

تجارت ارجاعی

تجارت ارجاعی

5836  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1395

همه می دانند که تجارت ارجاعی آسانترین و در عین حال کارآمدترین تجارت است. اگر به تنهایی کار میکنید، طراحی سایت های ارجاعی شما را قادر می سازد که دیگران را به خدمت خود در آورید.

همه می دانند که تجارت ارجاعی آسانترین و در عین حال کارآمدترین تجارت است. اگر به تنهایی کار میکنید، طراحی سایت های  ارجاعی شما را قادر می سازد که دیگران را به خدمت خود در آورید. مفهوم مدل تجارت ارجاعی نخستین بار در سال ۱۹۹۹ مطرح شد. در این سال سایت Amazon.com شروع به پرداخت مبالغی به دارندگان سایتها در قبال ارجاع مشتری هایشان به این سایت نمود. این مدل تجارت ارجاعی به سرعت جای خود را باز کرد و هم اکنون سایتهای بسیاری آن را در فعالیتهای تجاری روزمره خویش وارد کرده اند. این ایده و تکنولوژی نرم افزاری مربوط بدان، راه درازی را از سال ۱۹۹۹ تا کنون پیموده اند، به طوری که نرم افزارهای امروزی کار را به قدری آسان می کند که هرکسی با حداقل مهارت در اینترنت قادر است برنامه ارجاعی خاص خویش را راه بیاندازد. در اینترنت برنامه های ارجاعی گوناگون بسیاری وجود دارند. این برنامه ها از لحاظ اعتبار، کیفیت، و مبلغی که به عنوان حق کمیسیون میگیرند، با یکدیگر تفاوت دارند. خرده فروشان الکترونیکی از این برنامه ها برای بالا بردن میزان فروش استفاده می کنند. یکی دیگر از مزایای داشتن برنامه ارجاعی این است که هر یک از ارجاع دهندگان پیوندی به سایت تان ایجاد میکنند، که به نوبه خویش بر محبوبیت پیوندها به شما می افزاید و در پی آن موقعیت شما در رتبه بندی شماری از موتورهای جستجوی مشهور و پر مراجعه بهبود پیدا می کند. در این سوی پرده نیز مسائلی مطرح اند؛ ایجاد و اجرای برنامه ارجاعی وقت و تلاش بسیاری می طلبد، و ناچارید با سایر برنامه های ارجاعی در تشویق دیگران به مشارکت رقابت کنید. در این مقاله مطالب زیر را خواهید آموخت:
چگونه بین انواع گوناگون برنامه های ارجاعی تمیز قائل شوید؟
 چگونه برنامه ارجاعی مناسب وب سایت تان را برگزینید؟
توصیه هایی برای کسب موفقیت در این راه.
منافع و مزایای برنامه های ارجاعی.
 چگونه برنامه های ارجاعی خودتان را راه بیاندازید؟
 ویژگیهای مهم نرم افزار ردگیری افراد یا شرکت های ارجاع دهنده.
منابع موجود در اینترنت برای برنامه های ارجاعی.
برنامه های ارجاعی موجب افزایش بینندگان سایت می شود
برای آن که فرصتهای موجود را بشناسید، نخست باید انواع گوناگون برنامه های ارجاعی را کاملاً بشناسید. همه این برنامه ها بطرق گوناگون، مشتریان و بینندگان را به سایت ارجاع میدهند. نخست باید به اهداف، محصولات و خدمات، و بازار هدف نظری بیاندازید، و سپس تصمیم بگیرید که فلان برنامه ارجاعی برای سایتتان مناسب هست یا خیر. پس از عبور از این مرحله و پذیرفتن تناسب آن برنامه ارجاعی با مطالب فوق، آنگاه باید نوع برنامه ای را که می تواند خدمات مؤثرتری به شما بکند، انتخاب کنید.

برنامه های ارجاعی مبتنی بر حق کمیسیون

معمولترین و مرسومترین نوع برنامه ارجاعی، برنامه مبتنی بر حق کمیسیون است. در این نوع برنامه، درصدی از فروش ناشی از ارجاع نصیب فرد ارجاع دهنده می شود. این درصد به طور معمولا از یک تا ۱۵ در نوسان است. برخی از این برنامه ها دارای ساختاری در دو سطح برای حق کمیسیون هستند، و برخی نیز به صاحبان سایتهای پرترافیک تر کمیسیون بیشتری می دهند. کمیسیون دو سطحی زمانی مطرح است که به شرکتی که خود از طریق شرکت اول به برنامه ارجاعی پیوسته، مبلغی پرداخت می شود

برنامه های ارجاعی با پرداخت های مشخص (flat-fee)

در چنین برنامه هایی به ازای هر بیننده جدیدی که از سایت ارجاع دهنده به سایت میزبان راه پیدا می کند و عملیات مشخص و از پیش تعریف شده ای انجام می دهد، حق الزحمه ثابتی پرداخت می شود.بیشتراوقات عملیات مورد نظر عبارت از خرید کالایی از سایت میزبان است. برخی از برنامه های پرداختهای مشخص نمی خواهند که چیزی از آنها خریداری شود؛ عملیات از پیش مشخص شده ممکن است مثلاً بارگذاری یک برنامه نمایشی (demo) رایگان، سفارش کاتالوگ، درخواست یک کلام یا هر عملیات دلخواه دیگر در سایت میزبان باشد. یک مثال خوب از این مورد Ebay . http://WWW.ebay) است، که در ازای هر کلیک بازدید کنندگان از سایت و سفارش کالایی مبلغی را به شرکت ارجاعی می پردازد .

برنامه های کلیکی

برنامه کلیکی برنامه ای است که در آن شرکت های ارجاع دهنده درازای هر بازدید کننده ای که بر روی آگهی های میزبان بر روی وب سایت ارجاع دهنده کلیک می کند، مبلغی را دریافت میکنند. برنامه های کلیکی بسیاری بر پهنه اینترنت وجود دارند. به عنوان مثال Value Click http://www.valueclick) )یک برنامه کلیکی است که دارای امکاناتی از قبیل آگهی های تبلیغاتی قراردادن در سایت است. هر بار که دیدار کننده ای از سایت شما با کلیک بر روی این آگهی ها می شود، مبلغ مشخصی را دریافت می کنید.

انتخاب برنامه ارجاعی

کاری که باید هنگام تصمیم گیری درباره کار با برنامه های ارجاعی انجام دهید این است که از خود بپرسید برنامه مذکور با اهداف وب سایت شما تناسب دارد و این که برای مخاطبین هدف شما جالب  است یا خیر. برنامه های کلیکی ترافیک وب سایت را افزایش می دهند به شرط آنکه نوار آگهی سایت شما با در نظر گرفتن بازار هدف طراحی شده باشد , و در سایت هایی قرار گیرد که به نحوی برای بازار هدف جالب توجه باشند. برنامه های ارجاعی مبتنی بر حق کمیسیون و با پرداخت های مشخص می توانند بازدید کنندگان ارجاع داده شده را، هنگامی که وارد سایت می شوند وادار کنند آن عملی را که شما میخواهید انجام دهند. سایت ارجاع دهنده به خوبی می داند که تنها زمانی می تواند کمیسیون بگیرد که عمل مشخصی از سوی بیننده صورت گیرد خواه آن عمل یک مورد خرید باشد، یا درخواست یک کلام، یا هر کار دیگر، نفع سایت ارجاع دهنده در آن است که بازدید کننده عمل مورد نظر را انجام دهد، و خود نیز در موقعیتی قرار دارد که به بازدید کننده پیشنهاد یا توصیه کند که آن عمل را انجام دهد.

موفقیت در برنامه های ارجاعی

ممکن است سایت ارجاعی داشته باشید، ولی واقعاً هر آنچه را که در توان دارید برای بهره گرفتن از آن انجام میدهید؟ کارهایی است که انجام آنها برای موفقیت برنامه ارجاعی خویش ضروری است با هر آن چه در توان دارید باید بکوشید، پیوندها بر روی سایتهای ارجاعی تان کاملاً برجسته بوده و جلب نظر کنند. از نمادهای تصویری در اندازه های گوناگون که نظر بیننده را به خود جلب می کنند، و با توجه به بازار هدف طراحی شده اند، استفاده کنید. همچنین با کد HTML و tag line پیوندی به وب سایت تان فراهم کنید؛ بدین ترتیب به فرد ارجاعی خود کمک می کنید تا بتواند نظر بازدید کنندگان به سایت خود را به پیوند موردنظر جلب کند. همچنین می توانید به طور منظم از وب سایتهای ارجاع دهندگان خود بازدید به عمل آورید، و ببینید کاری هست که بتوانید کمک کنید تا بر ارزش پیوندها در آن صفحات افزوده شود. اگر محل این پیوند در وب سایت آنها نامناسب و تا حدی به دور از نظرهاست، می توانید پیشنهاداتی در این مورد بدهید. به خاطر داشته باشید که شما گرداننده وب سایت آنها نیستید، بنابراین کاملاً روشن سازید که تنها قصد ارائه توصیه و پیشنهاد دارید وقصد دخالت در کنترل و اداره سایت آنها را ندارید.
برخی از برنامه های ارجاعی دارای اپراتور هستند که ابزارهای پیشرفته ای در اختیار شرکتهای ارجاع دهنده خویش قرار می دهند. به عنوان مثال اپراتور این برنامه ها یک خبرنامه ایمیل را به اعضای برنامه پیشنهاد میدهد و آنان می توانند به آسانی آن را بارگذاری کرده و پس از تبدیل به حالت شخصی و دوستانه، خبرنامه را به اعضای لیست پستی خود بفرستند. این نامه خبری الکترونیکی به شیوه ای کاملا جالب نگارش یافته و کسانی را که نامشان در لیست پستی شرکت ارجاعی است ترغیب می کند که از وب سایت بازدید به عمل آورده، و بر روی پیوند برنامه ارجاعی  کلیک کنند.
نکته مهم این است که باید از هر فرصتی برای افزایش توانایی برنامه ارجاعی خویش بهره گیرید. با ارائه ی چنین امکانات ارزنده به ارجاع دهندگان خویش، نه تنها بر توان برنامه ارجاعی خود می افزایید، بلکه می توانید تعهد خود را در موفقیت برنامه خویش به ارجاع دهندگان نیز نشان دهید. همچنین باید شما - یعنی مدیر برنامه ارجاعی - تمام توان خویش برای گزارش دهی بهتر و پرداختهای به موقع بکار گیرید. مردم اغلب از این که ببینند شما در پرداخت ها به کندی و با تأخیر عمل می کنید، و گزارش دهی منظم و با ذکر جزئیات از موارد ارجاعی ندارید، از همکاری با شما دلسرد می شوند. با پایبندی به پیش بینی های قبلی در برنامه هایتان و انجام آنچه که برای ارجاع دهندگان خویش در توان دارید، نه تنها همواره آنها را خشنود نگه می دارید، بلکه به منافع برنامه ارجاعی خویش نیز

مزایای ایجاد یک برنامه ارجاعی

پیاده سازی یک برنامه ارجاعی منافع بسیاری به دنبال دارد، به ویژه اگر بر آن باشید که یکی برای خودتان ایجاد کنید. برخی مزایای نه چندان واضح نیز وجود دارند، که می توانید از آنها بهره گیرید. با ایجاد برنامه ارجاعی مخصوصی خودتان، می توانید افزایش زیادی را در ترافیک سایت تان موجب شوید. هنگامی که ارجاع دهندگان شما پیوندهایی به سایت شما بر وب سایتهای خود قرار می دهند، در واقع بر محبوبیت پیوندهای خودتان میافزایید. بدین ترتیب نه تنها ترافیک بسیار زیادی نصیب سایتتان می شود، بلکه مرتبه شما در موتورهای جستجو نیز ارتقا مییابد. برخی از موتورهای جستجوی مهم از محبوبیت پیوندها به عنوان یکی از ملاکهای رتبه بندی استفاده می کنند. با راه اندازی موفقیت آمیز برنامه ارجاعی خودتان ممکن است از انبوه ترافیک جدیدی که به سایت شما سرازیر میشود شگفت زده شوید. بزرگترین نفع برنامههای ارجاعی امکان بالا بردن قدرت خرید در میان هزاران نفر از مردم است که در حالت عادی انجام آن دشوار به نظر می رسد.
اگر بتوانید برنامه ارجاعی خوبی براه بیاندازید، مشتریان شما افراد سرتاسر جهان را شامل میشود و بدن ترتیب بازار هدافتان به فرهنگهای مختلف گسترش می یابد. یکی دیگر از مزایای برنامه ارجاعی بر روی وب سایتتان، افزودن بر آگاهیهای مردم از عنوان تجارتی کسب و کارتان است. به عنوان مثال، تا کنون چند بار لوگوی Amazon.com را بر وب سایتهای شخصی یا تجاری دیده اید؟ بیش از ۹۰۰/۰۰۰ تن در برنامه ارجاعی Amazon.com ثبت نام کرده و آن را به صورت یکی از بزرگترین برنامه های ارجاعی بر روی اینترنت در آورده اند. تمام ارجاع دهندگان Amazon.com نوارهای تبلیغاتی، دکمهها، پیوندهای متنی و ابزارهای فراوان دیگری بر روی وب سایت خویش قرار داده اند، با این هدف که بینندگان سایت خود را ترغیب به کلیک کردن و وارد شدن به وب سایت Amazon.com و خریدا کردن کنند. حتی اگر همه کلیک نکنند و وارد سایت Amazon نشوند، بینندگان این سایتها باز هم در معرضی مشاهده بنر تجاری Amazon.com و نتیجتاً محصولات و خدمات آن هستند. همین امر موجب میشود که نهایتاً در آینده برای خرید وارد آن شوند؛ و بدین ترتیب وب سایت ارجاعی را دور زده، موضوع پرداخت به این وب سایت به خاطر ارجاع مشتریان منتفی می شود.

راه اندازی برنامه ارجاعی شخصی

چنانچه محصول یا خدماتی دارید که قصد فروش آن را در اینترنت دارید، در فکر به راه انداختن برنامه ارجاعی مخصوص خودتان باشید. این راه آسانی برای فروش وسیع محصولات یا خدماتتان، بدون آن که مجبور باشید بخشی از آن را به دیگران بدهید، هست. اما برای راه اندازی چنین برنامه ای، چه کارهایی لازم است که انجام دهید؟
اولاً باید تصمیم بگیرید که چه نوع برنامه ای را قصد دارید به ارجاع دهندگانتان ارائه کنید. اگر انتظار دارید که انگیزه و علاقه بسیاری در برنامه ارجاعی تان به وجود آورید، شاید برنامه های کلیکی یا پرداختهای ثابت برایتان مناسب باشند. برنامه تان می تواند در جلب بازدید کنندگان به سایتتان بسیار موفق باشد، ولی ممکن است عملا خریدی از محصولات یا خدماتتان صورت نگیرد با راه اندازی یک برنامه مبتنی بر کمیسیون، مجبور نیستند به ارجاعیان در ازای مراجعاتی که منجر به خرید نمی شوند چیزی پرداخت کنید. ارجاعیان تان این انگیزه را خواهند داشت که به بازدید کنندگان خود توصیه کنند محصول معینی را خریداری کنند.
دومین و مهمترین گام در راه اندازی برنامه ارجاعی این است که تصمیم بگیرید می خواهید از چه نوع نرم افزار ردیابی برای پیگیری برنامه ارجاعی استفاده کنید. این نکته مهمی است، چرا که همچون سایر بخشهای وب سایتتان دوست دارید تا حد امکان کاربرپسند جلوه کنید. باید کار را برای ارجاع دهندگان برای آن که بتوانند از کار سر درآورند نحوه همکاری شان با شما چگونه است، آسان کنید. برای ردیابی میزان موفقیت ارجاع دهندگانتان سه گزینه در پیش رو دارید که عبارتند از:

ایجاد سایتهای قرینه برای هر کدام از سایتهای ارجاع دهنده

این یکی از ابتدایی ترین روشها برای ردیابی سایتهای ارجاعی است. این روش کاملا مقرون به صرفه است، با این همه بسیار وقتگیر بوده، و به علاوه بری از ارتکاب اشتباهات نیست. تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک سایت قرینه برای هر کدام از ارجاعیانتان است. بدین معنا که صفحات جداگانه ای برای هر یک از ارجاع دهندگانتان ایجاد کنید، تا هنگام هدایت مشتریها به سایتتان از آنها استفاده کنند.
مثلاً فرض کنیم قصد دارید صفحه قرینه برای نخستین ارجاع دهنده خود ایجاد کنید. آدرس سایت شما http://www.yourdomain.com است ولی می توانید URL  ای به شرح http://www.yourdomain.com/index.html را به نخسستین ارجاع دهنده اختصاص دهیدد.نام نخستین ارجاع دهنده به عنوان ارجاع دهنده یک در فهرست خواهد آمد، و بدین ترتیب می توانید تمام فروش هایی را که از آن صفحه قرینه ردیابی می شوند، ردیابی کنید. همین کارها را برای ارجاع دهنده ی بعدی تکرار کنید، و همین طور تا آخر. مشکلی که هنگام استفاده از سایتهای قرینه جهت ردیابی ارجاع دهندگان پیش می آید، این است که این ردها تماماً به افرادی می رسد که تنها یک مورد خرید داشته اند. با افزایش تعداد ارجاع دهندگان و در نتیجه صفحات قرینه ویژه هر کدام از آنها، خود حجم صفحات موجب سردرگمی خواهد شد. هنگامی که تغییراتی در هر کدام از صفحات صورت می گیرند (مثلا تصویری به روز می شود)، ناچارید این کار را روی تک تک صفحات قرینه تمام سایت های ارجاع دهندگان انجام دهید، و این بسیار وقت گیر است. اگر هم خودتان سرور سایتتان نیستید، باید نگران هزینه های میزبانی هم باشید. هر چه تعداد صفحاتتان بر روی سرور بیشتر باشد، پول بیشتری باید بپردازید؛ و هر قدر هر کدام از این صفحات ترافیک بیشتری داشته باشند (که امیدواری شما هم به این است)، هزینه پهنای باند نیز بیشتر خواهد شد.

پرداخت به سرویسهای برنامه های ارجاعی در ازای ردیابی موفقیت آمیز برنامه های ارجاعی تان

 راه دیگری که می توانید هنگام راه اندازی برنامه ارجاعی تان گام در آن بگذارید، پرداخت به سرویسهای برنامه های ارجاعی جهت ردیابی ترافیک سایت های ارجاع دهنده و فعالیتهای آنهاست. خدمات ردیابی کامل آمار بلادرنگ از ارجاعیانتان در اختیارتان می گذارند، طوری که دریابید چه کار دارند می کنند و در عین حال خدمات ردیابی جنبه های حسابداری را نیز لحاظ می کنند. آنها، در پایان هر دوره گزارشی از اعداد و ارقام مربوط به برنامه های ارجاعیتان را محاسبه کرده، در اختیار شما قرار میدهند. ارائه دهندگان سرویسهای برنامه های ارجاعی در ازای خدماتی که ارائه میدهند، مبلغی نیز دریافت می کنند.
این سرویس ها مراقبت از همه چیز، از ایجاد و راه اندازی برنامه تا تدارک گزارشهای فعالیت رابر عهده میگیرند. با این حال، اگر هدافتان از شروع برنامه های ارجاعی خود سود بردن است، بهتر است حساب و کتابهایی هم بکنید و هزینهها را مشخص کنید. با استفاده از سرویسهای برنامه های ارجاعی، ناچارید در ازای خدمت ردیابی مبالغی پرداخت کنید، که به نوبه خویش از سودهای شما کاسته خواهد شد

خریداری نرم افزار ردیابی برنامه های ارجاعی

گزینه سوم شما خریداری نرم افزار ردیابی برنامه های ارجاعی است. شرکت ها نرم افزارهای ردیابی جامعی به وجود آورده اند، که به شما امکان می دهد بیشترین خدمات را به ارجاع دهندگانتان ارائه دهید. بسته به این که خواهان ارائه کدام ویژگی ها به ارجاع دهندگان تان هستید، قیمت نرم افزارهای ردیابی از ۳۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار در نوسان است.
نرم افزارهای بسیار متفاوتی برای ردیابی برنامه های ارجاعی وجود دارند. برخی از برنامه های نرم افزاری کاملاً ساده بوده و تنها ویژگیهای محدودی را در اختیار استفاده کننده قرار می دهند. حال آن که برخی دیگر همه ویژگیها را عرضه میکنند. هنگام خریداری نرم افزار لازم به برخی ویژگیها به طور خاص توجه داشته باشید، ویژگیهایی که به شما کمک خواهند کرد برنامه را بدون مشکل اجرا و بدین ترتیب در وقت بسیار صرفه جویی می شود. در این جا برخی از مهم ترین ویژگیها را می آوریم:
 ثبت عضویت خودکار: همواره باید در پی این ویژگی باشید، چرا که ثبت عضویت ارجاع دهندگان در برنامه را تا حد امکان آسان می سازد. نباید یک ثبت عضویت روزها به طول انجامد، و بهتر است این کار به صورت خودکار انجام گیرد. از افراد خواهان عضویت می خواهید که هر چه زودتر اقدام کنند، لذا باید بتوانند به آسانی به تمام اطلاعاتی که فکر می کنید دانستن آنها برایشان ضروری است، دسترسی داشته و روند عضویت در برنامه بر روی وب سایتتان را به سرعت طی کنند.
سیستم ردیابی خودکار: این یکی از مهمترین ویژگیهایی است که لازم است در پی آن باشید. کاملاً اطمینان حاصل کنید که نرم افزارتان می تواند تمام فروش هایی که از این طریق صورت گرفته ردیابی کند، طوری که بتوانید با کمیسیون مناسبی به سایت ارجاعی در ازای خدمتش پاداش دهید. نباید این کار را تا آخر ماه به تأخیر اندازید، و تازه آن وقت ببینید کدام فروش از ناحیه کدام وب سایت صورت گرفته است. تمام کار را باید نرم افزار خود انجام دهد، و در خاتمه هر دوره گزارشی از پرداختهای لازم به سایتهای ارجاعی را در اختیار شما قرار می دهد
سیستمهای تماس خودکار: باید هر زمان که ضروری تشخیص دادید بتوانید با تمام ارجاع دهندگان خود تماس برقرار کنید. بعضی از نرم افزارها به شما امکان میدهند که با کلیک کردن بر روی یک دکمه پیام هایی به تمام ارجاع دهندگان بفرستید. این نرمافزارها آدرسهای پست الکترونیکی همگی آنها را در پایگاه اطلاعاتی خویش جمع می کنند.
آمار بلادرنگ: ارائه آمار بلادرنگ به ارجاع دهندگان این امکان را به آنها می دهد که به آمار فروش های جاری خود دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب در خواهند یافت که چه تعدادی از بازدید کنندگان با کلیک کردن از سایت آنها به سایت شما راه یافته، و چه تعدادی از آنها عملاً چیزی خریداری کردهاند. این یک ویژگی بسیار خوب است، چرا که آگاه ساختن ارجاع دهندگان از وضعیت جاری فروش هایشان در برنامه شما اهمیت زیادی دارد.
گزینه های پرداختی متفاوت: پرداخت ویژگی مهمی که لازم است دنبال کنید، گزینه های پرداختی متفاوت است. برخی از نرم افزارهای ارجاعی امکان کار کردن با متغیرهای گوناگون مثلاً پرداخت ثابت، درصدی، یا مبلغ ثابت در ازای هر بار کلیک - را برایتان فراهم می سازند. شما می توانید در پایان با ضرب این متغیرها در تعداد مراجعات از ناحیه سایتهای ارجاعی، مبالغ قابل پرداخت را محاسبه کنید. برخی از نرم افزارها تنها برای کار با انواع خاصی از برنامه ها طراحی شده اند. می توانید نرم افزاری را خریداری کنید، که تنها برای محاسبه پرداختها در برنامه های کلیکی طراحی شده است. اگر بخواهید برنامه مبتنی بر حق کمیسیون، که درصدی در ازای هر فروشی پرداخت می کند، داشته باشید، چنین نرم افزاری مناسب کار شما نخواهد بود. این نرم افزار فاقد توانایی درک و کار روی داده ها به منظور محاسبه پرداختها نیست، چرا که نمی تواند از درصد فروش ها به عنوان یک متغیر استفاده کند بخاطر داشته باشید که قبل از خرید هر نرم افزاری، این موضوع کاملاً مد نظر قرار دهید.

صدور خودکار چک برای پرداختها:

هنگامی که برنامه ارجاعی شما در حال انجام و جریان است، و شما نیز فهرست بزرگی از برنامه های ارجاعی به وجود آورده اید، نوشتن چکها در خاتمه هر دوره پرداخت کار پرزحمت و دشواری است. بعضی از نرم افزارها دارای گزینه پرداخت خودکار با چک هستند، که این امکان را به کامپیوتر شما میدهد که خود به خود چکها را چاپ کند. این کار موجب میشود که برنامه ارجاعی شما منظم و مرتب کار کند، و شما نیز هزینه زیادی را صرفه جویی نمایید.
توزیع خودکار گزارش وضعیت: برخی از نرم افزارهای پیشرفته ردیاب برنامه های ارجاعی، درپایان هر دوره گزارش دهی (که معمولاً یک هفته است) به صورت خودکار گزارش را با پست الکترونیکی برای تمام ارجاع دهندگان میفرستند.
تعدادی از محبوبترین برنامه های نرم افزاری ردیاب ارجاعی، که در دسترسی کسانی که می خواهند برنامه ارجاعی خویش را به راه اندازند قرار دارند، عبارتند از:
Affiliate Link
http://www.affiliatezone.com
Affiliate Shop
http://www.afiliateshop.com
مهمترین سیستم ردیاب برنامه های ارجاعی، این برنامه مهمترین سیستم ردیاب برنامه های ارجاعی بوده و دارای ابزارهای مدیریتی قدرتمند و در عین حال آسان است لازم نیست نرم افزار پیچیده ای را نصب کنید، تنها چند خطی از کد HTML را کپی و سپس بر روی سایت خود الصاق کنید تا برنامه ارجاعی تان بتواند کار کند.
ادامه این مطلب برنامه ارجاعی در سایت آمازون می باشد که می توانید آن را در کتاب 101 روش بازاریابی اینترنتی مطالعه بفرمایید.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

تجارت از نوعی دیگر
تجارت ارجاعی
تجارت در Web