» مقالات » مقالات هایبرد » SEO ی موبایل و بهینه سازی UX

SEO ی موبایل و بهینه سازی UX

SEO ی موبایل و بهینه سازی UX

7179  تعداد بازدید  |  شنبه 2 خرداد ماه 1394

آماری که از خیلی وقت پیش پشیبینی شده بود بالاخره در ژانویه 2014 اتفاق افتاد {استفاده از موبایل در آمریکا بر اساس اطلاعات comScore از استفاده از دسکتاپ پیشی گرفت


mobile seo
آماری که از خیلی وقت پیش بینی شده بود بالاخره در ژانویه 2014 اتفاق افتاد {استفاده از موبایل در آمریکا بر اساس اطلاعات comScore از استفاده از دسکتاپ پیشی گرفت (اشاره توسط CNN)} در آن ماه مردمی که از گوشی های همراه و تبلت ها استفاده می کردند، 55% از ترافیک اینترنت را تشکیل می دادند. از آن موقع، استفاده از موبایل در سرتاسر دنیا افزایش یافته است.
وب سایت ها دیگر نمی توانند کاربران موبایل را نادیده بگیرند؛ آنها اکثریت را تشکیل می دهند! این قدم از آموزش SEO بر روی SEO موبایل تمرکز می کند تا به شما کمک کند:
مخاطبان موبایل خود را شناسایی کنید.
وب سایت خود را برای پیدا شدن در جستجوی موبایل بهینه سازی کنید.
تصمصم بگیرید بهترین راه برای طراحی سایت موبایل خود چیست.
تجربه کاربر موبایل {UX، مخففUser Experience یا تجربه کاربر} خود را ارتقاء دهید.
بهینه سازی سایت خود برای SEO موبایل
قیام موبایل برای وب سایت شما و بهینه سازی موتور جستجو اش چه معنی ای می دهد؟ بیشتر جستجو های سازمانی دسته متفاوتی از نتایج جستجو را برای گوشی های هوشمند، نسبت به دسکتاپ ها نشان می دهند (با توجه به تحقیقات 62%) یکی از دلایل این است که عوامل نتایج موبایل بر روی مکان بیشتر تاکید می کند. موتورهای جستجو می خواهند تجارت هایی در نزدیکی جستجوکننده را نشان دهند، مخصوصا اگر آنها (تجارتها) دارای رتبه و نقدهای بالا باشند { مخصوصا برای پرسش هایی با قصد محلی مانند "کافی شاپ" یا "خشک شویی". (راهنمایی SEO: اگر شما یک تجارت محلی را کنترل می کنید، درست کردن تجارتتان بصورت درست برای جستجوی محلی همچنین برای SEO موبایل حیاتی است.)}
اگرچه،چه شما تجارت محلی هستید و چه نیستید، هر وب سایت باید برای خوش آمد گویی به بازدیدکنندگان موبایل آماده باشد و در جستجوی موبایل پیدا شود.
چه تعداد از کاربران موبایل به سایت شما دسترسی دارند؟
بیایید الان با دیدن اینکه چه تعداد از بازدیدکنندگان با موبایل به وب سایت شما می آیند شروع کنیم. نگاهی کوتاه به تحلیل Google شما (نرم افزاری رایگان که ما به شدت توصیه می کنیم شما آن را نصب کنید.) مشخص می کند چگونه مردم به سایت شما دترسی پیدا می کنند. همانطور که تصویر پایین نشان می دهد، اگر شما Mobile>Overview را از Audience menu (منوی مخاطبان) انتخاب کنید، شما درصد دقیق بازدیدکنندگان سایت که با استفاده از دسکتاپ، موبایل و یا تبلت به وب سایت شما می آیند را می بینید.
وقتی ببینید که تعداد زیادی از مردم شما را با تبلت یا موبایل پیدا کرده اند، شما متعجب می شوید.
SEO موبایل بخش 1: انتخاب قالب بندی درست موبایل
کلید ارتقاء تجربه کاربر موبایل خود در اتنخاب بهترین راه برای قالب بندی وب سایت موبایل خود قرار دارد. خیلی از وب سایت ها برای جستجوی موبایل اشتباه قالب بندی کرده اند و بعضی اصلا قالب بندی نکرده اند، که نتیجه آن از دست دادن حجم زیادی از ترافیک گوشی های هوشمند است. درجه بندی SEO موبایل یک وب سایت، بسته به اینکه چه قالب بندی موبایلی اجرا شده است، متفاوت است، ولی بیشترین تاثیرات را تجربه کاربر و نگه  داری سایت دارند. شما سه گزینه دارید:
طراحی واکنشی: شامل ارائه همان خدمات و URL ها در تمام دستگاه ها، تنها تغییر ظاهر و فرمت برای سازگار شدن در اندازه پنجره کاربر (به انجام رسیده توسط CSS) می باشد. این قالب بندی دلخواه Google است، و اگر کاربران موبایل شما همان قصد کاربران دسکتاپتان را داشته باشند خوب کار می کند.
خدمت پویا: شامل استفاده از همان URL های صفحه اما تغییر محتوا به صورت پویا، بر اساس دستگاهی که برای دسترسی به سایت شما استفاده می شود، می باشد. این اگر کاربران موبایلتان با کاربران دسکتاپتان قصدهای متفاوتی داشته باشند خوب کار می کند، ولی نیاز به یک عنوان HTTP "پاسخ متفاوت" دارد تا موتورهای جستجو فکر نکنند شما قصد پنهان کردن محتوا را دارید. (برای اطلاعات بیشتر در آن مورد راهنمایی های فنی SEO در قدم 16 را ببینید.)
یک سایت موبایل جدا: نیاز به دو سایت مختلف با URL های مختلف و محتوای HTML متفاوت بر روی هر کدام دارد. این قالب بندی بهترین است اگر، کاربران موبایل شما قصدهای مختلفی نسبت به کاربران دسکتاپتان داشته باشند، ولی نگه داری سایت دوبرابر سخت تر است و شما ریسک داشتن محتوای کپی شده را برای موتورهای جستجو می خرید.
بخش 2: بهینه سازی تجربه کاربر موبایل – خوشحال کردن کاربران موبایل
وقتی صحبت از استراتژی SEO موبایل خود می شود، تجربه کاربر تنها عامل مهم برای موفقیت می باشد. یک طراحی موبایل خوب به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید و به آنها کمک می کند با سایت شما تعامل کنند. و همچنین از آنجایی که موتورهای جستجو ترجیح می دهند به یک سایت مناسب با موبایل خدمت کنند، آن می تواند بر رده بندی سایت شما در یک موقعیت شکننده تاثیرگذار باشد.
این راهنمایی ها را برای بهینه سازی تجربه کاربر موبایل خود، برای خوش آمد گویی به بازدیدکنندگان موبایل با پتانسیل بالا برای تبدیل شدن به مشتری به سایتتان، دنبال کنید.
راهیابی سایت موبایل خود را ساده و آسان نگه دارید.
تا به حال از گوشی همراه هوشمند خود وب سایتی را دیده اید که برای دیده شدن شما را وادار به زوم کردن و دوباره قرار دادن صفحه در موقعیتی جدید بکند؟ یک تجربه کاربر ضعیف مثل این باعث می شود بیشتر مردم آن را ترک کردهو یکی دیگر با تجربه کاربر موبایل بهینه تر پیدا کنند. وقتی درباره جستجوی موبایل صحبت میکنیم، هرچه کمتر، بهتر است. با محتوای با ارزشی که دارای نکات زیر است باعث شوید تک تک کلمات آن به حساب بیایند:
در ذهن با منظر و دید موبایل بهینه سازی شده باشد.
با گزینه های راهبری واضح و کاربردی دسترسی به آن آسان باشد.
به اندازه کافی بزرگ و با فونتی باشد که بر روی صفحه کوچک خوانا باشد.
محتوای خود را طوری بسازید تا به نیاز های مخاطبتان برسد.
در ذهن داشته باشید که قصد جستجوی یک کاربر موبایل ممکن است از جستوجویی مشابه که یک کاربر دسکتاپ انجام می دهد متفاوت باشد. یک کاربر موبایل که بدنبال غذای چینی می باشد، ممکن است یک شماره تلفن برای سفارش آن بخواهد، درحالی که یک کاربر دسکتاپ که بدنبال همان چیز می گردد، ممکن است بدنبال یک گزینه سفارش آنلاین برای تحویل باشد. طوری طراحی کنید که به کاربران چیزی را که نیاز دارند، بدهد.
برای مثال، در طراحی واکنشی ما برای BruceClay.com (که در بالا نشان داده شده است.) منوی راهبری ما سر راه کاربران موبایل نمی باشد، اما می توان با یک دکمه راحت نشان دادن / پنهان کردن به آن دسترسی یافت. ما همچنین، از آنجایی که فهمیدیم ممکن است کسی بخواهد از گوشی تلفن برای چک کردن خدمات بازاریابی اینترنتی ما استفاده کند، آنها احتمالا می خواهند درباره نیازهایشان با ما صحبت کنند،  یک "با ما تماس بگیرید – Call Us" برجسته و شماره تلفن بدون عوارض و هزینه اضافه کردیم.
تصاویر سایت موبایل خود را برای سریعتر Load شدن بهینه سازی کنید.
همانطور که از قدم 16 این آموزش SEO بیاد دارید، سرعت پایین Load شدن صفحه، می تواند اثر منفی بر روی رده بندی سایتتان داشته باشد. بر روی یک وسیله موبایل یک سایت کند، بیشتر احساس کند بودن می دهد! این تجربه کاربر ضعیف می تواند شانس شما را برای ترافیک موبایل و تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) نابود کند.
بزرگترین دلیل یک سایت موبایل کند چیست؟ تصاویر. بهینه سازی آن تصاویر بزرگ برای SEO موبایل اولین کاری است که می توانید برای ارتقاء تجربه کاربر خود انجام دهید. هرچقدر اندازه های تصاویر شما بزرگتر باشد، بیشتر طول می کشد تا سایت آن را Load کند، مخصوصا بر روی یک گوشی و دیگر وسایل مشابه آن. راه هایی که برای کوچک نگه داشتن اندازه فایل تصاویرتان وجود دارد شامل فشرده سازی تصویرتغییر اندازه آنها برای کوچکتر کردنشان، مشخص کردن ابعاد طول و عرض در تگ تصویر HTML خود می باشد.
جایزه آموزش SEO
این ویدئو سوالات عمومی webmaster  درباره بهترین تمرین های SEO موبایل را توضیح می دهد.
Matt Cutts در اینجا، همانطور که توصیه می کند چگونه به Google بگوییم که نسخه موبایل یک صفحه چیست (اگر شما یک سایت جدا برای موبایل دارید)، یا چگونه با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کنیم تا بگوییم که هیچ URL موبایل دیگری وجود ندارد( برای سایت هایی با طراحی)، راهنمایی های بخصوص و فنی ای میدهد.
بالاخره، برای اینکه مطمئن شویم بررسی کنیم که SEO موبایل شما چقدر خوب عمل می کند. بعضی از وب سایت ها بدون آنکه بدانند داستان برای کاربران موبایل در برابر دسکتاپ می تواند کاملا متفاوت باشد، تنها به اطلاعات برای کل وب سایت نگاه می کنند. فرصت برای بهتر کردن SEO موبایل خود برای تجربه کاربر و نرخ مکالمه بهتر را از دست ندهید.
صحبت از بررسی شد! وقت آن است که کارهای مورد نیاز هر SEO را که لازم است بدانید، یاد بگیرید. در ادامه ی آموزش شما چگونگی بررسی رده بندی وب سایت و دیگر شاخص های عملکرد کلیدی برای ره یابی پیشرفت SEO خودتان در طول زمان را یاد میگیرید.

از عملکرد سایت دفاع کنید

راهنمایی های فنی SEO

حذف کردن لینک های غیر طبیعی

چگونه لینک های ناخواسته را دیده و پاک کنیم؟

مجازات عملکردهای دستی