» مقالات » مقالات هایبرد » از عملکرد سایت دفاع کنید

از عملکرد سایت دفاع کنید

از عملکرد سایت دفاع کنید

6096  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه 1394

نمایش یک صفحه برای سایتتان چه مقدار زمان می برد؟ سرعت سرور سایتتان و زمان Load صفحه (مجتمعا شناخته شده به عنوان "عملکرد سایت") بر تجربه کاربر و SEO هم تاثیر می گذارد.این مشکل دسترسی سایت برای کاربران و عنکبوتها است.



seo tree
نمایش یک صفحه برای سایتتان چه مقدار زمان می برد؟ سرعت سرور سایتتان و زمان Load صفحه (مجتمعا شناخته شده به عنوان "عملکرد سایت") بر تجربه کاربر و SEO هم تاثیر می گذارد.این مشکل دسترسی سایت برای کاربران و عنکبوتها است.  هرچقدر زمان پاسخ گویی سرور وب سایت طولانی ترباشد زمان Load کردن صفحه هم طولانی تر می شود. زمان Load صفحه کند می تواند باعث کاهش نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) (چون بازدیدکنندگان سایتتان کسل شده و سایت را ترک می کنند.) و کند کردن عنکبوت های موتورهای جستجو (که این باعث می شود حجم کمتری از سایتتان فهرست شود و این به رده بندی شما صدمه می زند.) شود.
شما به یک سرور سریع با عملکرد بالا نیاز دارید تا به عنکبوت های موتورهای جستجو اجازه دهد صفحات بیشتری را در هر سکانس بررسی کرده و آن همینطور بازدیدکنندگان انسانتان را هم راضی می کند. مشکل طراحی سایت هم می تواند عملکرد سایتتان را خراب کند، پس اگر سرعت Load شدن صفحه مشکل است، با webmaster خود حرف بزنید. (راهنمایی SEO: از ابزار رایگان بینش سرعت صفحه Google برای بررسی عملکرد سایت استفاده کنید.)
ویدئوی جایزه آموزش SEO
در اینجا Matt Cutts مشخص می کند که سرعت صفحه می تواند یک عامل در الگوریتم Google باشد، که بصورت ویژه یک شکننده ی ارتباط بین نتایج موبایل و وب که در غیر اینصورت برابر بودند.
در آزمایش و مشاوره SEO ما، ما دیدیم که یک برتری بهینه سازی SEO در عملکرد سریع سایت وجود دارد. ( و برعکس آن، ضرر زیادی به کاربران و نتیجه، اگر سایت شما خیلی کند باشد.)
6.از robots.txt بصورت مناسب استفاده کنید.
اولین چیزی که وقتی یک موتور جستوجو به سایت شما می رسد به دنبالش می گردد چیست؟ آن robots.txt است، یک فایل متنی که در فهرست راهنمای ریشه یک وب سایت نگه داری می شود و به عنکبوت ها دستور می دهد که چه بخش هایی می توانند بررسی شوند و کدام بخش ها نمی توانند. با دستور های ساده "نپذیرفتن"، robots.txt جایی است که شما می توانید فهرست شدن چیزهایی که در پایین گفته شده اند را بلاک کنید:
بخش های خصوصی که شما نمی خواهید تا عموم در مورد آن بفهمند.
صفحات موقت یا ساخته شده به صورت خودکار (مانند صفحات نتایج جستوجو)
تبلیغاتی که شما ممکن است میزبانش باشید. (مانند تبلیغات AdSense)
بخش های در حال ساخت وب سایتتان
از آنجایی که این اولین کاری است که عنکبوت های موتورهای جستوجو انجم می دهند، هر سایتی باید یک فایل robots.txt در فهرست راهنمای ریشه خود بگذارند، حتی اگر خالی باشد. ولی با robots.txt خود با مراقبت زیاد رفتار کنید، مثل یک سکان کوچک که قادر به هدایت یک کشتی بزرگ می باشد. یک دستور نپذیرفتن که به فهرست راهنمای ریشه گفته شود، می تواند تمام بررسی ها را متوقف کند (که برای مثال در برخی اوقات می تواند خیلی مفید باشد، مثل نمایش دادن یک سایت یا یک نسخه کاملا جدید از سایت که برای هنوز آماده نیست.) اگرچه، ما دیده ایم که که تمام یک سایت سهوا فقط به خاطر اینکه webmaster  از یاد برده بود که آن دستور نپذیرفتن را در زمان نمایش وب سایت بردارد، تماما و بدون هیچ نشانی از SERP ها پاک شده است. {راهنمایی SEO: بعضی از سیستم های مدیریت محتوا (برای مثال WordPress) با یک فایل robots.txt پیش ساخته عرضه می شوند. مطمئن شوید که آن را برای بدست آوردن نیاز های وب سایت خود به روز رسانی می کنید.}
Google یک تست کننده robots.txt را در ابزارهای Webmaster از Google پیشنهاد می دهد که می تواند فایل robots.txt را چک کند تا مطمئن شود که طبق خواسته شما کار می کند. دوما، ما به راه انداختن ابزار Fetch as Google را اگر هرگونه سوالی درباره اینکه چگونه URL یک صفحه مشخص می تواند فهرست شود، وجود داشت، پیشنهاد می دهیم. این ابزار اینکه چگونه Google URL های بر روی وب سایت شما را بررسی می کند را، شبیه سازی می کند، حتی صفحات شما را ارائه می دهد تا ببینید که آیا عنکبوت ها می توانند بصورت درست انواع مختلفی از کد ها و عوامل که شما بر روی صفحه خود دارید را به انجام برسانند یا خیر.
7. مراقب محتوای هک شده و تبلیغات ناخواسته تولید شده توسط کاربران باشید.
سایت ها می توانند مانند بدنه کشتی ای که صدف ها را ه خودش جذب می کند، محتوای هک شده را جذب کنند. (و هرچقدر سایت بزرگتر باشد، بیشتر جذب می کند.)
محتوای هک شده هر محتوایی است که بدون اجازه شما بر روی سایت قرار گرفته است. هکر ها بر روی آسیب پذیری امنیت سایت شما کار می کنند تا سعی کنند محتوای خودشان را بر روی URL های شما بگذارند. محتوای تزریق شده ممکن است مخرب باشد و ممکن است نباشد، اما در هر صورت شما آن را نمی خواهید. برخی از بدترین موارد وقتی اتفاق می افتد که یک هکر به سرور دسترسی پیدا می کند و URL ها را به یک سایت تبلیغات ناخواسته دوباره راهنمایی می کند. دیگر موارد شامل اضافه کردن صفحات ساختگی به بلاگ یک سایت و اضافه کردن متن پنهان بر روی یک صفحه می باشد.
Google توصیه می کند که webmaster ها مراقب محتوای هک شده باشند و هرچه زودتر آن را پاک کنند.
مشابه این مشکل، تبلیغات ناخواسته تولید شده توسط کاربر باید در کمترین حد ممکن نگه داشته شود. نقاط دسترسی عمومی سایت شما مانند نظرات بلاگ، باید بررسی شوند. یک سیستم قبول کردن نظرات بلاگ درست کنید، و حواستان باشد از وب سایتتان در برابر مسافرهای قاچاق ناخواسته حفاظت کنید. Google معمولا به وب سایت ها مزیت شک کردن را می دهد و وقتی نظرات تبلیغات ناخواسته پیدا می کند، در ابزارآلات Webmaster، به آنها هشدار می دهد. اگرچه، اگر تبلیغات ناخواسته تولید شده توسط کاربر زیادی وجود داشته باشد، سایت شما می تواند یک جریمه دستی بگیرد.
8.از اطلاعات ساختاربندی شده استفاده کنید.
نشانه گذاری اطلاعات ساختار بندی شده می تواند بهترین دوست یک بازاریاب اینترنتی باشد. آن به اینصورت کار می کند. شما محتوای سایت خود را با مقدار کمی بیشتر کد HTML نشانه گذاری می کنید، و موتورهای جستوجو این نشانه ها را می خوانند تا بفهمند چه چیزی در سایت شما وجود دارد. کد نشانه گذاری نوعی از زمینه را که بصورت معمول تنها یک انسان می تواند آن را بخواند، می دهد. بزرگ ترین منفعت بهینه سازی SEO این است که نتایج جستوجئو ممکن است اطلاعات مرتبط تری از سایت شما را نشان دهند (آن "قطعات غنی" اضافه از اطلاعات که معمولا در زیر عنوان و توصیفات ظاهر می شوند.) که نرخ کلیک کردن بر روی سایت شما را افزایش می دهد. نشانه گذاری اطلاعات ساختار بندی شده برای دسته بندی های زیادی از محتوا موجود است (بر اساس استاندارد های Schema.org) پس این فرصت را برای ارتقاء دیده شدن سایتتان در نتایج جستوجو، توسط کمک به بالا رفتن لیست شما در SERP، از دست ندهید.
فقط یک درس دیگر باقی مانده است! در درس بعدی، ما راهنمایی های ضروری SEO موبایل را برای تعداد زیاد شونده کاربران موبایل پوشش می دهیم.
 

 

 

راهنمایی های فنی SEO


حذف کردن لینک های غیر طبیعی


چگونه لینک های ناخواسته را دیده و پاک کنیم؟


مجازات عملکردهای دستی

 

مجازات پنگوئن Google