» مقالات » مقالات هایبرد » راهنمایی های فنی SEO

راهنمایی های فنی SEO

راهنمایی های فنی SEO

6510  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه 1394

تا به حال چیزهای زیادی را پوشش داده ایم. تا این نقطه، آموزش SEO بصورت فلان بر روی توسعه محتوای با کیفیت که بصورت طبیعی لینک ها را جذب می کند، و بهینه سازی آن محتوا برای جستوجو تمرکز کرده است.

 Technical SEO Tips


تا به حال مطالب زیادی از طراحی سایت  را پوشش داده ایم. تا این نقطه، آموزش SEO  بر روی توسعه محتوای با کیفیت که بصورت طبیعی لینک ها را جذب می کند، و بهینه سازی آن محتوا برای جستجو تمرکز کرده است. حالا ما می خواهیم تغییری انجام داده و به شما راهنمایی های فنی SEO درباره مشکلاتی متعددی بدهیم که هر کدام می توانند برای موفقیت رده بندی شما حساس باشند. بدون در نظر گرفتن چند چیز کوچک تکنیکی، شما می توانید ببینید کار سختی که برای بهینه سازی وب سایتتان انجام داده اید هدر رود (مانند سوراخی که به غرق کردن یک کشتی با ارزش می انجامد.)
موتورهای جستوجو باید قادر به پیدا کردن، بررسی کردن و فهرست کردن سایت شما بصورت شایسته باشند. در این درس، ما لیستی از راهنمایی های فنی که شما برای دوری از مشکلاتی که منجر به غرق شدن کشتی SEO شما می شود، باید بدانید، را فراهم کرده ایم.
چک کردن پنل سند خود
قبل از اینکه ما صحبت های فنی را شروع کنیم، بیایید مطمئن شویم ابزارهای شما درست کار می کنند. برای اینکه SEO را خوب انجام دهید، باید بر روی وب سایتتان ابزارهای تحلیلی را نصب کرده باشید. اطلاعات تحلیلی نیروی جلوبرنده بازاریابی اینترنتی است، وبه شما کمک می کند بهتر بفهمید که کابران با وب سایت شما چطور تعامل می کنند.
ما توصیه می کنیم این نرم افزار رایگان را نصب کنید: تحلیل های Google و احتمالا تحلیل های Bing (Google Analytics و Bing Analytics)(یا یک ابزار سوم شخص) در حساب تحلیلی خود هدف هایتان را قرار دهید تا فعالیت هایی که به عنوان تبدیل و تغییر در وب سایتتان حساب می شوند را ره گیری کنید. پنلهای ابزارآلات تحلیلی شما به شما چیزهای رو به رو را نشان خواهد داد: چه صفحاتی بیشتر از بقیه بازدید شده اند، چه نوع افرادی به سایت شما می آیند، بازدید کنندگان از کجا می آیند؛ الگوی ترافیک در طول زمان؛ و خیلی چیزهای دیگر.  نصب کردن تحلیل ها از آنجایی که به شما کمک می کند تا بهینه سازی موتور جستوجوی خود را بر روی یک خط نگه دارید، یکی از مهمترین راهنمایی های فنی SEO می باشد.
شروع کردن .... مشکلات فنی ای که باید مراقبشان باشید.
1.از پنهان کاری دوری کنید.
سایت خود را از پنهان کاری (برای مثال نشان دادن یک نسخه و ورژن از سایت به کاربران و نشان دادن یک ورژن دیگر به موتورهای جستوجو) دور نگه دارید. موتورهای جستوجو می خواهند دقیقا همان نتایجی را ببینند که کاربران می بینند و تمایل به بسیار شکاک بودن دارند. بطور فنی، باید از هر متن پنهان، لینک پنهان و پنهان کاری ای دوری کرد. این نوع امتحان های فریبنده غالبا به جریمه منجر می شوند.
شما می توانید سایت خود را برای مشکلات پنهان کاری، با استفاده از ابزار چک کننده پنهان کاری SEO رایگان ما چک کنید. ما پیشنهاد می کنیم URL خود را ماهی یک بار و یا بر اساس یک دوره منظم در آن وارد کنید. (پس این صفحه را علامت گذاری کنید.)
ابزار رایگان –چک کننده پنهان کاری SEO
URL وب سایت خود را در پایین وارد کنید:
URL:  
2.از دوباره راهنمایی ها بصورت شایسته استفاده کنید.
اگر شما یک صفحه را به یک URL دیگر انتقال می دهید، مطمئن شوید از نوع درستی از دوباره راهنمایی استفاده می کنید و همینطور مطمئن شوید شما کاربران را به مناسب ترین صفحه راهنمایی می کنید. به عنوان یک راهنمایی فنی SEO، ما توصیه می کنیم همیشه از یک دوباره راهنمایی 301 (دائمی) استفاده کنید. یک 301 به موتورهای جستوجو می گوید که صفحه قدیمی را از فهرستش خارج کرده و از URL جدید بجای آن استفاده کند. موتورهای جستوجو بیشتر لینک را بصورت منصفانه از صفحه قدیمی به صفحه جدید منتقل می کنند تا شما دچار افت در رده بندی نشوید.
اشتباهات در رابطه با دوباره راهنمایی ها زیاد است. برای مثال، یک webmaster، ممکن است یک صفحه را پاک کرده اما از گذاشتن دوباره راهنمایی غفلت کند؛ این منجر به دریافت پیام "Page Not Found" 404 error توسط کاربران می شود. همینطور، استفاده از دوباره راهنمایی های پنهانی به هر شکلی، چه آنها مامور کاربر/ بر اساس IP یا دوباره راهنمایی هایی از طریق Refresh کردن هایJavaScript  یا  metaباشد، غالبا باعث جریمه های رده بندی می شود. در نتیجه ما توصیه می کنیم بطور کلی از دوباره راهنمایی کردن های 302 دوری کنید. یک دوباره راهنمایی 302 (موقت) نشان دهنده این است که جابه جایی موقت است و در نتیجه موتورهای جستوجو لینک را بصورت منصفانه به صفحه جدید منتقل نمی کنند. هردو کمبود انتقال لینک و فیلترینگ بالقوه صفحه کپی شده می تواند به رده بندی شما آسیب یزند.
3.از کپی کردن محتوا جلوگیری کنید.
شما باید از مشکلات کپی کردن درون سایت خود جلوگیری کرده و آنها را درست کنید. اگر همان محتوا بر روی چندین صفحه ظاهر شود، موتورهای جستوجو گیج می شوند که کدام نسخه را باید فهرست و رده بندی کنند. در حال ایده آل، شما باید برای یک قطعه محتوا تنها یک URL داشته باشید. اگر شما صفحات کپی شده داشته باشید، موتورهای جستوجو نسخه ای را که فکر می کنند بهترین است انتخاب کرده و بقیه را فیلتر می کنند. شما امتیاز داشتن محتوای بیشتری که رده بندی شده است را از دست می دهید، و ریسک داشتن "محتوای باریک یا گپی شده" را می گیرید، که چیزی است که الگوریتم پنوئن Google آن را جریمه می کند. (برای جزئیات بیشتر در مورد جریمه ها، قدم 14 از این آموزش را ببینید.)
اگر کپی کردن محتوای شما داخلی باشد، مانند چندین URL که به یک محتوا هدایت می کنند، شما می توانید با حذف کردن و دوباره راهنمایی کردن 301 صفحه کپی شده به صفحه اصلی، بجای موتورهای جستوجو تصمیم بگیرید. متناوبا، شما می توانید از عامل لینک استاندارد (که عموما به عنوان تگ استاندارد به آن اشاره می شود.) استفاده کنید تا مشخص کنید که کدامیک URL اصلی می باشد. هر کدام از راه حل ها که می خواهید استفاده کنید، باید با دقت انجام شوند.
4.مراقب دزدی های ادبی باشید. (در این اطراف دزدهای دریایی وجود دارند...)
با آن رو به رو شوید؛ مردم بی پروایی وجود دارند که به دزدیدن محتوای با ارزش شما و دوباره انتشار دادن آن دوبار فکرر نمی کنند. این مردم بد می توانند صفحات کپی زیادی درست کنند که موتورهای جستوجوبه هر جهت باید آنها را مرتب کنند. موتورهای جستوجو معمولا میتوانند بگویند که کدامیک ز آنها نسخه اصلی در فهرستشان می باشد. ولی اگر سایت شما توسط یک سایت برجسته خراشیده شده باشد، این می تواند باعث فیلتر شدن سایت شما از صفحه نتایج موتورهای جستوجو (SERP ها) شود.
ما دو روش برای تشخیص دزدی ادبی (دزدی محتوا) پیشنهاد می کنیم:
•جستوجوی دقیق: متن بلندی از صفحه خود را کپی کرده و در پرانتز، آن را در Google جستوجو کنید. نتایج تمام صفحات فهرست شده با آن متن را نشان می دهد.
•Copyscape: این خدمت تشخیص دزدی ادبی رایگان می تواند ه شما کمک کند مواردی از دزدی محتوا را مشخص کنید. فقط URL محتوای اصلی خود را وارد کرده و Copyscape بقیه کارها را انجام می دهد.
سعی کنید مشکل دزدی ادبی را قبل از اینکه صفحه شما به صورت اشتباه و به عنوان صفحه کپی شده از SERP ها فیلتر شود، اصلاح کنید. از صاحب سایت بخواهید تا محتوای دزدیده شده شما را از سایتشان پاک کنند. شما همچنین می توانید گزینه تجدید نظر در محتوای خود را در نظر بگیرید تا دیگر دزدیده شده به حساب نیاید. (راهنمایی SEO: اگر شما نمی توانید جای اطلاعات مخاطب را در یک وب سایت مشخص کنید، به Domain آن بر روی Whois.net نگاه کنید تا نام ثبت کننده و اطلاعات مخاطب را بفهمید.)