» مقالات » مقالات هایبرد » ایجاد و ارزیابی انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت

ایجاد و ارزیابی انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت

ایجاد و ارزیابی انواع مدل کسب و کار الکترونیکی در طراحی سایت

10646  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 21 آبان ماه 1393

سیستم های اطلاعاتی به طور فزاینده ایی بخش کاملی از کسب و کار گشته اند. در نتیجه توسعه مد ل های کسب و کار مجازی از نحوه عملکرد کسب و کار ضروری است.




سیستم های اطلاعاتی به طور فزاینده ایی بخش کاملی از کسب و کار گشته اند. در نتیجه توسعه مد ل های کسب و کار مجازی (جهت استفاده در طراحی سایت ) از نحوه عملکرد کسب و کار ضروری است.تعدادی از مطالعات تلاش در تعریف مفهوم مدل کسب و کار یا شناسایی اجزا اصلی آن داشته اند. اما متاسفانه مفهوم مدل کسب وکار که در حوزه های مختلف ریشه دارد نامشخص و غیرواضح است. طیف وسیعی از تعاریف پیشرفته از محیط و جارجوب استراتژیک که شامل عامل هایی مانند مشتری،رقابت،تامین کننده است وجود دارد.

در رابطه با رسیدن به یک توافق برای مدل کسب و کار اینترنتی مشکلات مشابهی وجود دارد تاکنون با وجود  لیست پیشنهادات فراوان  توافق تعریف شده عمومی پدیدار  نشده است. بعضی تحقیقات بر شناسایی مولفه های تئوری تمرکز کرده اند و بعضی از طبقه بندی های اساسی عمومی را بر اساس شباهت ها مرتب کرده اند به عبارت ساده نگرانی اصلی برای هر مدل کسب وکار چگونگی درآمدزایی است از این رو در هر تعریفی از مدل کسب وکار بیان  نگرانی های اقتصادی الزامی  است .

مولفه های مرتبط شامل ساختارهای مالی ،منابع درآمد ،قیمت... میشود. با توجه به تاکیدهای قوی بر روی نیاز به دستیابی مزیت رقابتی پایدار طبقه بندی های ابتدایی تر تنها شامل اجزا استراتزیک هستند. ایجاد ارزش به ویژه  برای مشتریات و سایر ذینفعان مهم است. در اخر معماری پیکربندی در سطوح عملیاتی جایی که ارتباط نزدیکی با سیستم های اطلاعاتی دارد باید نمایش داده شود.

source:Sungkyunkwan University, Department of System Management Engineering, School of Engineering, 300 Chunchung-dong, Jangan-gu, Kyunggi-do,
440-746, Republic of Korea