» مقالات تجارت الکترونیک » سرگرمی online

سرگرمی online

سرگرمی online

8217  تعداد بازدید  |  یکشنبه 9 آبان ماه 1395

سرگرمی Online به سرعت در حال رشد است

سرگرمی Online 

سرگرمی Online به سرعت در حال رشد است. بررسی های انجام شده نشان می دهد که سرگرمی Online در میان افراد جوان ۸ تا ۱۷ ساله در آمریکا، محبوب ترین وسیله شناخته شده است. طبق آمار ۳۳ درصد ترجیح می دهند تا به صورت Online سرگرم شوند، در حالی که ۲۶ درصد ترجیح می دهند تلویزیون تماشا کنند. انواع زیادی از سرگرمی های اینترنتی وجود دارد. سرگرمی های اینترنتی به طور کلی به دو نوع طبقه بندی می شوند: تعاملی و غیر تعاملی.

سرگرمی تعاملی

سرگرمی تعاملی ، نوعی سرگرمی online است که کاربر با تصمیم گیری یا طرح پیشنهادات به وسیله  تبادل اطلاعات، از آن استفاده می کند. شکل های عمده سرگرمی تعاملی، عبارتند از:

1) مرور وب : این دسته شامل وب سایت هایی است که به چیزی بیش از ورود اطلاعات توسط کاربر به عنوان بخشی از فرآیند استفاده از وب سایت نیاز دارند. در آینده، احتمال دارد که خود وب به محیطی تبدیل شود که کاربر بتواند در سراسر آن در دنیای مجازی حرکت کند.

2) بازی اینترنتی: این مورد شامل تمام شکل های بازی می شود؛ ; قبیلی، بخت آزمایی ها، محرک های تبلیغاتی و غیره. برخی از افراد میتوانند پول هنگفتی را از این بازی ها به دست آورند. برخی از بازی ها، نسبتا خشن هستند (eMarketer Daily 2003).

3) بازی های ورزشی تخیلی: طبق بررسی های انجام شده تعداد بازدید کنندگان سایت های ورزشی تخیلی بیش از ۷/۴ میلیون نفر در ماه است.

4) بازی های تک نفره و چند نفره: این مورد شامل بازی های Online ای می شود که در آن چند کاربر به وب سایت Iogon می کنند تا، در یک بازی شرکت کنند. نمونه هایی از این سایت ها شامل battle.net و ... chess.net ۷ هستند.

5) سرگرمی بزرگسالان: سرگرمی بزرگسالان در اینترنت به شدت افزایش یافته است که مسلماً صنعت پر سودی در اینترنت خواهد شد. در حقیقت، سرگرمی بزرگسالان، پر سودترین مدل کاری شبکه نامیده شده است.

6) وب سایت های مشارکتی: این وب سایتها شامل کلوپ ها، سایت های اطلاعات ورزشی و سرگرمی و گروه های کاربر می باشد. مجلات روزنامه ها امروزه در دسترسی هستند.

سرگرمی غیرتعاملی

 سرگرمی غیر تعاملی به فعالیت های اینترنتی اشاره می کند که به طور غیرمستقیم امکان سرگرمی کاربران را فراهم می کند. موارد زیر، شکل های عمده سرگرمی غیر تعاملی هستند.

1) فروش بلیط مسابقات ورزشی: شبیه سایت ticketmaster.com) TicketMaster) که، محبوبترین سایت برای دریافت بلیطهای انواع بسیاری از سرگرمی های Online است. البته، بلیط ها را می توان به طور مستقیم از فروشندگان نیز دریافت کرد.cityline.com.hk، نمونه ای دیگر از سایت های بلیط فروشی در آسیا است که بلیط های مسابقات ورزشی و سینماها را ارائه می کند. بلیط ها از طریق تلفن همراه نیز فروخته می شوند.

رستوران ها: بسیاری از رستوران ها، رزروهای Online را در اختیار کاربران قرار میدهند. برخی از رستورانها، وظیفه تحویل غذا را نیز بر عهده می گیرند. مثال هایی در این زمینه، پیتزافروشی ها ورستوران های چینی می باشند. این نوع سرویس، به طور مداوم از طریق تلفن های همراه، تلفن و یا اینترنت انجام می شود ( برای مثالgeoespatcom )

2) بازیابی اطلاعات: بسیاری از پورتال ها، اطلاعات مربوط به سرگرمی را برای بازیابی توسط کاربران، ارائه می کنند و اینترنت بزرگ ترین منابع اطلاعات در بسیاری از موضوعات شده است.

3)  بازیابی سرگرمی های صوتی و تصویری: کاربران می توانند صوت، موسیقی، ویدیو و فیلم ها را از طریق سرورهای اینترنتی برای پخش غیر بلادرنگ دانلود کنند.

4) مسابقات زنده ورزشی: طرفداران ورزشی می توانند در اینترنت به مسابقات زنده ورزشی که گاهی به صورت رایگان می باشد گوش کنند.

سرگرمی تعاملی و غیر تعاملی در بسیاری از کشورها از طریق تلفن همراه نظیر i-mode در ژاپن در دسترس است.

توسعه در تحویل محصولات دیجیتالی

یکی از روش های توزیع موسیقی، در دسترس بودن سایت های اختصاصی سازی CD است (برای مثال، angelfire.com و grabware.com را ببینید). این سایت ها، به مصرف کنندگان امکان می دهند که آهنگ های دلخواه خود از هنرمندان مختلف را جمع آوری کرده و سپس CD گردآوری آهنگ های درخواستی شخصی را که به مصرف کننده تحویل داده می شود، تهیه کنند. سایت های پیشرفته از طریق کانال های تأسیس شده، حق امتیازها را به هنرمندان مختلف می پردازند. از سوی دیگر برخی مجلات انتشار انواع مقالات تاریخ گذشته را متوقف کردند و به طور کامل توزیع کنندگان Online محتوای دیجیتالی شده اند (برای مثال، pcai.com) و از طریق تبلیغات یا به وسیله حق اشتراک های Online درآمدزایی می کنند. دیگر نشریات ممتاز، از جمله Wall Street Journal در حال حاضر حق اشتراک paper- only، حق اشتراک Online-only (با پایین ترین قیمت حق اشتراک) یا حق اشتراک به هر دو روشی را برای مصرف کنندگانی که می خواهند به اخبار کاری خود از طریق هر دو روش دست یابند، ارائه می کنند، به طریقی که مصرف کنندگان می توانند از موتورهای جستجو استفاده کرده و اطلاعات بایگانی شده را بیابند و یا اطلاعاتی را که به شکلی کاغذی در دسترس نیستند، بخوانند.

Egghead Software نیز تمام فروشگاه های Brick-and-Mortar خود را بست و به فروشگاه نرم افزاری pure-play تبدیل شد. با انجام چنین اقدامی، شرکت به طور چشمگیری، هزینه های عملیاتی را کاهش داد و نیازهای موجودی خود را کارآمد ساخت اما مزایای مشخصی ارائه شده به وسیله حضور فیزیکی را از دست داد. متأسفانه، Egghead.com به دلیل رقابت زیاد Online در سال ۲۰۰۱ ورشکست شد و دارایی های آن به وسیله amazon.com خریداری شد. CompUSA در حال حاضر از باجه ها نرم افزار می فروشد. این در حالی است که صدها شرکت نرم افزاری، محصولات خود را از طریق دانلود می فروشند (برای مثال، Norton Security از Symantec). با گذشت زمان مشخص می شود که آیا تحویل دیجیتالی جایگزین تحویل سنتی می شود و یا روش های تحویل سنتی برای انواع مختلف محتویات دیجیتالی توسعه می یابد.

دستیارهای کمکی خرید Online

بسیاری از سایت ها و ابزارها به مشتریان در تصمیم خرید Online کمک می کنند. برای مثال ، WalMartفروشگاه Online خود را به یک موتور جستجوی هوشمند مجهز کرده است. مصرف کنندگان باید تصمیم بگیرند کدام محصول یا خدمت را بخرند، از کدام سایت برای خرید استفاده کنند (سایت سازنده، سایت خرده فروشی الکترونیکی همه منظوره، واسطه یا برخی از سایت های دیگر) و چه خدمات دیگری را به کار گیرند. برخی از سایت ها، انجام مقایسه های قیمت را به عنوان ابزار اصلی کمکی خود ارائه می کنند. برخی از سایت های دیگر، خدمات، اطمینان، کیفیت و عوامل دیگری را ارزیابی می کنند. پورتال های خرید، ربات های خرید (Shopbotها)، سایت های درجه بندی فروشگاه ها، سایت های تأیید اطمینان و دیگر دستیارهای کمکی خرید نیز برای کمک به مشتریان در دسترس هستند.

پورتال های خرید

 پورتال های خرید، مدخل هایی برای ورود به فروشگاه ها و بازارهای الکترونیکی هستند. پورتال های خرید، Advisors همانند هر پورتال دیگر ممکن است جامع و یا اختصاصی باشند.پورتال های جامع یا همه منظوره ، پیوند هایی با بسیاری از فروشندگان مختلف دارند و گستره وسیعی از محصولات را عرضه می کنند.پورتال های جامع شبیه (ecast.com)Gomez Advisors و activebuyersguide.com   می شوند. برخی از پورتال های عمومی نیز ،فرصت های خرید و دستیارهای کمکی برای مقایسه را ارائه می کنند. Shopping.yahoo.com ،Shopping.com، eShops.mSn.com و in-Store.com، نمونه هایی از این قبیل هستند. تمام این سایت ها، پیوندهای خرید واضحی از این پورتال  دارند و با هدایت مشتریان به سایت های مربوطه در آمد هایی را به دست می آورند. برخی از این پورتال ها، حتی ابزارهای مقایسه ای را ارائه می کنند تا به شناسایی بهترین قیمت برای یک جنسی ویژه، کمک کنند. بعضی از این شرکت های ارزیابی، Shopbotها یا دیگر دستیارهای کمکی کوچک تر خرید را خریداری کرده اند و آن ها را جزیی از پورتال های خود قرار داده اند.

 پورتال های خرید همچنین ممکن است دستیارهای تخصصی را به همراه اطلاعات و پیوندهایی برایخریداران اتومبیل ها، بازی ها، کامپیوتر ها ، مسافرت و یا برخی دیگر از بخش های محدود ارائه کنند. همچنین این پورتال ها به مشتریان کمک می کنند تا تحقیقاتی را انجام دهند. مثال هایی در این زمینه bsilly.com  برای محصولات بچه گانه zdnetshopper.cnet.com shopper.cnet.com  برای تجهیزات کامپیوتری هستند.مزیت پورتال های خرید اختصاصی ، توانایی آن ها در شناسایی و پیگیری دقیق سلیقه مصرف کنندگان در بخش خاص و مناسبی از بازار است. البته برخی از این پورتال ها، فقط فرآیند جستجو را انجام می دهند.

پورتال های دیگر، هیچ ارتباط رسمی با فروشنده ندارند و در عوض به تبلیغ کنندگانی که مایلی هستند به گروه هایی دست یابند که مرتبا از این سایت های تخصصی بازدید کنند، بنر و فضا می فروشند.

 

 

 

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

خرده فروشی در طراحی فروشگاه اینترنتی(قسمت اول)

خرده فروشی در طراحی فروشگاه اینترنتی(قسمت دوم)