» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » جستجوی رقابتی

جستجوی رقابتی

جستجوی رقابتی

2788  تعداد بازدید  |  شنبه 16 اسفند ماه 1393

الا که شما با تفکر زیاد لیست بلندی از کلمات کلیدی با پتانسیل را تهیه کردید، شما ممکن است به این فکر افتاده باشید که کدام کلمات کلیدی مهم تر از بقیه اند. سوال خوبی است!

قدم 2: جستجوی رقابتی – رقیب SEO شما کیست؟


حالا که شما بعد از طراحی سایت با تفکر زیاد لیست بلندی از کلمات کلیدی با پتانسیل را تهیه کردید، شما ممکن است به این فکر افتاده باشید که کدام کلمات کلیدی مهم تر از بقیه اند. سوال خوبی است! ما دو درس در جستجوی رقابتی داریم که به شما کمک می کند تا تعدادی جواب فراهم کنید. ابتدا شما باید یاد بگیرید که در بین وب سایت های با رده بندی بالا، رقیب SEO شما کیست.

وب سایت های رده بالا برای کلمات کلیدی خود را مشخص کنید.

در این قدم از آموزش SEO، شما ارزیابی کلمات کلیدی با پتانسیل خود را، با پیدا کردن وب سایت هایی که در آن اصطلاحات دارای رده بندی بالا می باشند، شروع می کنید. شناختن این "رقبای کلیدی" به شما کمک می کند تا مشخص کنید که آیا سایت شما متعلق به آن رقابت برای آن کلمه کلیدی می باشد یا خیر.

به رقابت کلمات کلیدی نگاه کنید و از خودتان بپرسید، آیا واقعا اینجا تخصص من است؟

شما می توانید به یک صفحه نمایش جستجو (یا SERP)، بعنوان یک زمین رقابت فکر کنید. هر پرسش جستجو ای، بازی و رقبا را کلا تغییر می دهد. مشخص کردن این که چه کسی برای یک کلمه کلیدی خاص رقابت می کند، به شما می گوید که چه بازی ای انجام می شود و اینکه آیا شما اصلا باید وارد آن شوید یا نه. بعضی رقابت های کلمات کلیدی برای شما نیست.

از آنجایی که انتخاب های کلمات کلیدی شما بر اینکه چه کسی سایت شما را پیدا خواهد کرد تاثیر می گذارد، صفحهات خود را برای کلمات خریداران واقعی بهینه سازی کنید، نه برای تعداد زیادی خریداران تقلبی (کسانی که تظاهر می کنند خریداراند). شما باید کلمات کلیدی ای نتخاب کنید که بازدید کنندگان علاقه مند بدنبال آنها می گردند.

 هر کاری که امید دارید بازدیدکنندگانتان انجام بدهند، (چه آن کار خرید، ثبت نام برای خبرنامه شما و یا غیره باشد.) شما باید بفهمید چه کلمه کلیدی ای آنها برای جستوجو استفاده می کنند.

خوشبختانه، موتور های جستوجو هم سعی در فهمیدن همان (مردم واقعا چه می خواهند)، برای هر پرسش جستجو دارند. بهترین راه برای آنکه ببینیم آیا یک کلمه کلیدی می تواند به تغییر در سایت شما منتحی شود یا نه، این است که ببینیم چه نوع نتیجه ای توسط موتور جستجو ارائه داده می شود. اگر حداقل تعدادی از 10 سایت برتر همان محصولات، خدمات یا اطلاعاتی که شما ارائه میدهید، را ارائه می دهند، پس احتمالا یک کلمه کلیدی مربوطه ارزش قرار دادنش را بر روی لیست دارد. اما نگران نباشیدو ما یک ابزار SEO رایگان دیگر هم داریم تا جستجوی رقابتی شما را راحت تر و آسان تر کنیم.

اینجا روش استفاده از وب سایت های رده بالا با استفاده از ابزار کلمات کلیدی:

  • کلمه کلیدی یا عبارت را در زیر وارد کرده و "جستجوی کلمه کلیدی" را فشار دهید.
  • یک لیست از URL هایی که نتیجه هر جستجو است را ببینید، چون ممکن است رقابت کلمه کلیدی شما باشد. (درباره این در کمی جلوتر بیشتر توضیح داده می شود.)
  • این لیست از رقبای کلمات کلیدی را در Spreadsheet خود نگه دارید (در کنار هر کلمه کلیدی)، چون اینها سایت هایی هستند که می خواهید بعدا تحلیل کنید.

ابزار های SEO – بالاترین وب سایت ها در رده بندی توسط کلمات کلیدی

Search Word: