» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » قدم اول: جستجوی کلمات کلیدی در طراحی سایت – چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم

قدم اول: جستجوی کلمات کلیدی در طراحی سایت – چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم

قدم اول: جستجوی کلمات کلیدی در طراحی سایت – چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم

2271  تعداد بازدید  |  دوشنبه 11 اسفند ماه 1393

اولین و مهمترین قدم در بهینه سازی موتور جستجو، جستجوی کلمات کلیدی است. جستجوی کلمات کلیدی چیست؟

 
  


PowerPoint Template

اولین و مهمترین قدم در بهینه سازی موتور جستجو در طراحی سایت، جستجوی کلمات کلیدی است. جستجوی کلمات کلیدی چیست؟ ساده بگویم، آن فهمیدن این است که مردم چه کلماتی را ممکن است جستجو کنند تا بفهمند وب سایت شما چه چیزی عرضه می کند (چه کلمات کلیدی ای در موضوعات و عنوان ها، بهتر از همه محتوای سایت شما را مشخص می کند.) در این قدم از آموزش SEO (بهینه سازی موتور جستجو) ما، شما پایه های جستجوی کلمات کلیدی را فرا میگیرید، کمی از ابزار های جستجوی کلمات کلیدی را امتحان می کنید، و SEO خود را راه می اندازید.

شروع کار با جستجوی کلمات کلیدی SEO

کار اول به سادگی، تنها به تفکر زیاد ختم می شود. از خودتان سوالات پایه ای بپرسید تا کلمات کلیدی ای که ممکن است هدف خوبی برای بهینه سازی موتور جستجو باشد را پیدا کنید، مثلا:

  • محتوای وب سایتتان درباره چیست؟
  • شما برای پیدا کردن چیزی که وب سایتتان ارائه می دهد از موتور جستجو چه می پرسید؟
  • فکر میکنید جستجو کنندگان دیگر چه چیزی را تقاضا می کنند.؟
  • محبوب ترین صفحهات / آیتم های شما درباره چیست؟

بیشتر مردم می توانند لیست کوتاهی (یا بلندی) از کلمات کلیدی ای که می تواند به پیدا کردن سایتشان کمک کنند، پیدا کنند. ولی این سوالات را از دیگران هم بپرسید و جوابهایشان را هم یادداشت کنید. انجام این کار به شما کمک می کند از کلمات اختصاصی که فقط شما و افراد داخل این صنعت (کاری که شما میکنید) میدانید، پیشتر بروید. وقتی جستجوی کلمات را برای SEO انجام می دهید، شما میخواهید که بدانید مردم واقعا چه چیزی از سایت شما انتظار دارند و می خواهند.

ایده های خود را محدود نکنید: درباره ی هر موضوع و یا عباراتی که می تواند گروهی از مردم را به سایت شما هدایت کند، خوب فکر کنید. آنها را بر روی یک spreadsheet تایپ کنید. تفکر زیاد شما می تواند "جستجو و یافت کلمات کلیدی را برجسته کند". این لیست ابتدایی، در آینده بسط پیدا می کند و در چند قدم بعدی، بهتر می شود، اما اول با کلمات کلیدی منطقی شروع کنید   

کلمات کلیدی ای که الان مردم برای تجارت شما استفاده می کنند را پیدا کنید.

اگر قبلا سایت شما بر پا شده است، شما ممکن است کلمات کلیدی عالی ای داشته باشید که هنوز آنها را پیدا نکردید.

  • یک جای خوب برای پیدا کردن آنها جستجوی داخلی سایت شما است. ارائه ی یک "جعبه جستجو" به بازدید کنندگانتان برای آنها خوب است، و البته برای شما هم همینطور چون آن اطلاعات جستجوی پرسش ها را جمع آوری می کند. دیدن این پرسش ها بطور اساسی به شما کمک می کند تا قابلیت استفاده خود را بالا ببرید (چون نشان می دهد مردم چه می خواهند ببینند، محتوای وب سایتتان چه چیزی کم دارد و ناوبری سایت در کجا ضعیف است.) ولی همچنین ممکن است شما کلمات کلیدی عالی و عبارت های مفیدی که مردم استفاده کرده اند را بیابید.آنها را هم به لیستتان اضافه کنید.
  • شما می توانید اطلاعات با ارزشی با استفاده از ابزار های Google Webmaster بیابید. اگرچه دقیقا همان جستجوگرهای کلمات کلیدی که برای پیدا کردن وب سایتتان استفاده شدند، "ارائه نمی شوند"، این سرویس و خدمت رایگان از Google به صاحبان وب سایت ها، اطلاعات با ارزش زیادی درباره وب سایتشان می دهد، (مخصوصا وقتی Google Analytics هم وجود داشته باشد.) و اینجا جایی است که شاید Google شما را از خطا ها و یا اشتباهاتتان آگاه کند. شما به ابزار های تشخیصی SEO، که در آنجا برای سالم نگه داشتن وب سایت تان و استفاده درست از SEO، ارائه می شوند، نیاز دارید، پس آنها را از دست ندهید.
در ارتباطات با مشتریان خود بگردید تا کلمات کلیدی اضافه و با استفاده زیاد بیابید. با افراد خدمات مشتریانتان صحبت کنید تا ببینید مشتری ها چه می خواهند. همچنین سایت های اجتماعی مثل Facebook  و Twitter را چک کرده تا ببینید اجتماع شما چه گفته، و بدنبال کلمات کلیدی اصلی بگردید تا ببینید چطور مردم درباره ی محصولات، خدمات و موضوعات مربوط به شما صحبت می کنند.