» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » استانداردها

استانداردها

استانداردها

2755  تعداد بازدید  |  سه شنبه 5 اسفند ماه 1393

شاید سخت ترین و وقت گیر ترین منظر طراحی وب حرفه ای، مطمئن شدن از این است که وب سایتتان، مطابق با استاندارد ها است.

 



قدم 9: مطابق با استاندارد ها

 

شاید سخت ترین و وقت گیر ترین منظر طراحی سایت حرفه ای، مطمئن شدن از این است که وب سایتتان، مطابق با استاندارد ها است.

متن زیر مستقیما از Wikipedia گرفته شده است:

مطابق با استاندارد ها، اصطلاحی است که معمولا در تشریح قبول کردن نسبی استاندارد های اینترنت توسط وب سایت ها و ابزارهای کاربران (معمولا مرورگرها)، بکار می رود که World Wide Web Consortium(W3C) یا کنسرسیوم اینترنت جهانی، آن را مطرح کرده است.

در اصطلاحات Layman، اگر می خواهید که وب سایت شما حرفه ای تلقی شود، باید در تمام مرورگرها بنظر رسیده و عمل کند. بعلاوه، بدست آوردن قابلیت همکاری، قیمت ها را برای کسانی که محتوا را فراهم می کنند، از آنجا که آنها تنها باید یک نسخه از مدارک را توسعه دهند، پایین می آورد.

 همانطور که در بالا ذکر شد، ساخت یک وب سایت مطابق استاندارد ها، زمان زیادی می برد و حتی می تواند استفاده از هک های پایه ای، در راستای به یک شکل ظاهر شدن بعضی از عوامل مشخص، در تعدادی از مرورگر های اصلی، را شامل شود. مرورگرهای اصلی شامل: Internet Explorer 6 (IE6 -PC)،  Internet Explorer 7 (IE7 - PC)،  Firefox  (PC و Mac Safari (PC و Mac)، و  Opera (PC and Mac) می شوند. این مرورگرها، سهم بیشتر و اصلی بازار مرورگرها را در اختیار دارند و وب سایت هایی که شما می سازید، باید به صورت گسترده در هر کدام از این مرورگرها تست شوند تا مطمئن شوید مطابق با استاندارد ها هستند. علوه بر آن اعتبار XHTML و CSS ( همانطور که در قدم 8: اعتبار و صحت XHTML و CSS ذکر شد) در زمانی که یک وب سایت را برای مطابق استاندارد ها بودن، برنامه ریزی می کنید خیلی مهم هستند. وب سایتتان را معتبر کنید، stylesheet,، CSS خود را معتبر کنید، خودتان را معتبر کنید (خیلی خب، شما نمی توانید خودتان را معتبر کنید، ولی اگر میشد، اینکار را می کردید؟)

قدم 10:بهینه سازی

بهینه سازی یک وب سایت
ت، یک عامل اساسی و سخت دیگر است که باید موقع طراحی حرفه ای یک وب سایت در نظر بگیرید. بهینه سازی وب سایت شامل موارد زیر می شود:

  • بهینه سازی تصویر:بعد از صدا و ویدئو، عکس ها در سرعت Load شدن وب سایتتان به شدت تاثیر گذازند. همیشه عکس هایتان را با استفاده از Photoshop یا ابزار فشرده سازی محبوبتان، فشرده کنید. با فشرده کردن عکس ها، شما سایز یک عکس را کم می کنید که به سایت اجازه می دهد سریعتر Load شود که به طور کلی شانس اینکه ملاقات کنندگانتان، سایت را بدلیل زمان های Load طولانی ترک کنند، کم کنید.
  • بهینه سازی صدا / ویدئو:یک چیز آزار دهنده ی دیگر که "غیر حرفه ای" بودن شما را فریاد می زند، ویدئو ها و صدا های با حجم زیاد است که شما در سایتتان جاسازی می کنید. سعی کنید از Flash Video (.flv) برای فشرده سازی ویدئو ای خود، و از (.mp3) برا فشرده سازی فایل های صوتی خود استفاده کنید. نه تنها حجم فایل ها برای ویدئو ها از (.avi) یا (.mpg) و برای فایل های صوتی از (.wav) کوچکتر است، سرعت Load شدن ویدئو ها / صدا ها هم سریعتر است که یعنی دیگر عوامل هم سریعتر Load می شوند.
  • کد خوب (فقط به استفاده از میز بگوید "نه"):در حالتی که از قدم 5 گذشته اید، باید بگویم که از میز ها برای طراحی وب سایتتان استفاده نکنید { از CSS (صفحهات سبک آبشاری) استفاده کنید} میزها، مقدار زیادی نشانه های بدردنخور دارند که سرعت Load شدن صفحهات شما را کند می کند، حجم فایل ها را افزایش می دهد و ادیت کردن و بروز رسانی سایت ها را بشدت سخت می کند.
  • XHTML و CSS خود را معتبر کنید:اگرچه این موضوع در قدم 8 پوشش داده شده، معتبر ساختن XHTML و CSS بخش درست و کاملی از بهینه سازی حرفه ای وب سایت است و بنابراین، نباید از آن گذشت. XHTML و CSS خود را معتبر کنید.

ساخت یک سایت حرفه ای

برخی احتیاط ها 

بهینه سازی  برای ابزارهای جست وجو

تکنولوژِی  کنونی (CSS)

قابل استفاده بودن