» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » طراحی با کیفیت

طراحی با کیفیت

طراحی با کیفیت

2744  تعداد بازدید  |  سه شنبه 28 بهمن ماه 1393

چه کسی و چه چیزی یک "طراحی با کیفیت" را معین می کند؟ برای این سوال یک جواب وجود ندارد.

قدم 3: طراحی با کیفیت

چه کسی و چه چیزی یک "طراحی سایت با کیفیت" را معین می کند؟ برای این سوال یک جواب وجود ندارد. بعضی وقت ها چیزی که برای یک نفر جذاب است، برای یک شخص دیگر بشدت غیر جذاب است. با وجود این حقیقت، چندین چیز وجود دارد که یک طراحی سایت با کیفیت باید آنها را داشته باشد:

  • تعادل: تعادل مربوط به پخش برابر عوامل سنگین و سبک بر روی یک صفحه می باشد.
  • یگانگی: یگانگی تمام عوامل یکسان را کنار هم نگه دشته و آنهایی را که گوناگون هستند، دورتر از هم؛ همه چیز باید به یک مجموعه یکپارچه کشیده شود.
  • تاکید:تاکید شامل نقاط اصلی در طراحی، که چشم را به خودش جذب می کند، می شود؛ همچنین آنها به نام "نقاط کانونی" هم شناخته می شوند.
  • تضاد: نه تنها تضاد رنگها، بلکه همینطور تضاد شکل ها، اندازه ها، بافت ها و حتی تایپوگرافی (طراحی و استفاده از سبک حروف بعنوان وسیله ارتباطی)
  • ریتم:ریتم، که بعنوان تکرار هم شناخته می شود، ثبات داخلی را به طراحی وب شما وارد می کند.

از آنجایی که این یک موضوع گسترده است، و نمی توانیم آن را در این مقاله پوشش دهیم، شما می توانید درباره آن بیشتر در مقاله "5 عامل پایه طراحی وب سایت" بخوانید. (Five Basic Elements of Web Design)

علاوه بر 5 عامل پایه طراحی وب سایت، Overload شدن اطلاعات (بیش از حد شدن اطلاعات) یکی از مشکلات بزرگ طراحی سایت است. طراحان بعضی وقت این ضرب المثل را که می گوید "هرچه کمتر بهتر است" را فراموش می کنند و بنظر می آید که بر این نکته که هرچقدر یک صفحه بیشتر از اطلاعات پر شده باشد بهتر است، باور دارند. قربانی اطلاعات بیش از حد نشوید. طرح خود را تا حد ممکن ساده نگه دارید. به موضوعات مختلف، صفحهات وب مربوطه خودشان را بدهید. یکی از دلایل بزرگ بیش از حد شدن اطلاعات، این است که طرح وب سایت خود را هنگام استفاده از Flowchart ها و Basecamp ها، همانطور که در قدم 1: پروسه طراحی وب چند مرحله ای، توضیح داده شد، درست برنامه ریزی نکرده اید. بیاد داشته باشید: قسمت های سفید لزوما چیز بدی نیستند. در حقیقت، فضاهای سفید، در هنگام ساخت یک طراحی وب حرفه ای دوست شما هستند. طراحان حرفه ای وب موفق، یاد می گیرند که چطور از فضاهای سفید، منفی به نفع خود استفاده کنند، و آنها را به یک عامل کلیدی و مهم در طراحی تبدیل کنند.


قدم 4: توجه به جزئیات

وقتی بصورت حرفه ای یک وب سایت را طراحی می کنید، به تمام جزئیات فکر شده و برنامه ریزی می شوند. آیا باید بالا سر مقاله خطی باشد، اگر بله، چرا؟ اگر شما برای بدنه اصلی سایت از گوشه های گرد استفاده می کنید، آیا باید پافشاریکرده و برای همه چیز از گوشه های گرد استفاده کنید؟ آیا علامت تجاری شما با بازتابی در زیرش، بهتر دیده می شود؟ تنها راه جواب دادن به این سوال ها، انجام دادن و تجربه آنها می باشد. بعضی موقع ها، بهترین نتیجه از یک تجربه اتفاقی بدست می آید. همیشه از اولین طراحی خوشحال و راضی نباشید. برای ارتقاء طراحی کار کنید و چندین بار تجدید نظر کنید و هردفعه از خودتان بپرسید "چه کاری برای بهتر شدن طراحی می توان انجام داد؟"، بیشتر پافشاری کرده، و مهمتر از همه، به وب سایتتان یک تصویر و هویت قویتر بدهید.

وقتی ما می گوییم "جزئیات"، ما تنها درباره عوامل طراحی گرافیکی صحبت نمی کنیم. نه، طراحی گرافیکی تنها شروع کار است. ما همچنین درباره Typography (سبک حروف و فونت هایی مثل Arial،  Verdana، Trebuchet MS ، اندازه فونت های 10،12 و 18 پیکسل و وزن / استایل فونت، Bold، Italic، قرار گیری فونت) استفاده از فضای منفی، و دیگر عوامل طراحی، صحبت می کنیم.
توجه به جزئیات مهم است چون بیشتر وقت ها این جزئیات هستند که باعث می شوند وب سایت شما بین دیگر رقبا بدرخشد( یا بطور کلی بین دیگر وب سایت ها). مردم از همان طراحی قدیمی خسته می شوند – به آنها چیزی متفاوت، خاش و جذاب بدهید، وآنها برای دوباره دیدن آن بر می گردند. حتی ممکن است طراحی شما به آنها الهام ببخشد.

بیاد داشته باشید: هرچه کمتر، بهتر؛ از جزئیات استفاده کنید، ولی نه استفاده نادرست.

مدل سازی قبل از طراحی 

ساخت یک سایت حرفه ای

برخی احتیاط ها در طراحی 

بهینه سازی برای ابزارهای جست وجو

استفاده از تگ html