» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » راهکارهای قراردادن پیوند سایت خود در سایر سایت ها

راهکارهای قراردادن پیوند سایت خود در سایر سایت ها

راهکارهای قراردادن پیوند سایت خود در سایر سایت ها

7730  تعداد بازدید  |  سه شنبه 31 فروردین ماه 1395

هرچه پیوندهای مناسبتری در سایت داشته باشید، بهتر می توانید با هدایت پیوندها از سایر صفحات وب به سایت خود و افزایش ترافیک سایت، افق فعالیتهای خود را گسترش دهید

هرچه پیوندهای مناسبتری در سایت داشته باشید، بهتر می توانید با هدایت پیوندها از سایر صفحات وب به سایت خود و افزایش ترافیک سایت، افق فعالیتهای خود را گسترش دهید. در این فصل به
مطالب زیر می پردازیم:
·    پی ریزی استراتژی ایجاد پیوندها
·    تأثیرگذاری لینک ها
·    استفاده از نماد تصویری و لینک های فوق متنی در پیوند به سایت
·    مکان قرارگیری پیوندها
·    ابزارهای کنترل سایت رقبا
·    استفاده از پیوندها جهت بهتر ساختن تصویر
·    حلقه های وب (Webrings) و فرافهرست (meta-index)
·    راههای یافتن سایتهای مناسب جهت قراردادن پیوند
·    استفاده از پیوندهای متقابل
·    استفاده از برنامه های ارجاعی
چگونه پیوندها می توانند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشند.
نکته: لینک ها، کلمه، تصویر و یا عنصر اطلاعاتی هستند که با کلیک بر روی آن، صفحه و یا اطلاعات دیگری به نمایش درمی آید.

تأثیرگذاری پیوندها

 پی ریزی استراتژی پیوند یکی از مهمترین عناصر ضروری برای بازاریابی در اینترنت به شمار میرود. این کار بسیار وقت گیر است، ولی با توجه به نتایج درخشان حاصل از آن ارزش صرف چنین وقتی را دارد. پیوندها به چندین دلیل مهم اند:
1. در صورتی که در جای مناسبی قرار گیرند، تعداد بینندگان سایت را حقیقتاً افزایش می دهند.
2. شماری از موتورهای جستجوی پرکاربرد، معروفیت و شهرت پیوندها را یکی از ملاکهای رده بندی سایتها قرار داده اند. هر چه تعداد پیوندها به سایتی بیشتر باشد، محبوبیت آن نیز بیشتر است، لذا تعدد پیوندها به سایت می تواند اثر در خور توجهی بر رتبه آن در موتورهای جستجو گذارد.
3. هر چه پیوندهای بیشتری به سایتتان وجود داشته باشند، فرصتهای بیشتری پیش میآیند که اسپایدرهای (Spiders) موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را در جستجوهایشان پیدا کنند.

قدرت ماندگاری پیوندها

هنگامی که برای معرفی سایت خود پیامی را به گروه خبری می فرستید، در واقع با حضور خود و فایل امضایی که در انتهای متن نامه می آید، میزان بینندگان سایت افزایش می یابد، چرا که پیام شما در صدر قرار داشته و اعضای گروه خبری آن را مطالعه می کنند. با گذشت زمان پیام شما تدریجاً به پایین فهرست پیام ها سقوط میکند تا آن که به کلی ناپدید میشود، و در پی آن سطح ترافیک سایت نیز به حالت طبیعی خویش باز می گردد. همین موضوع در مورد لیستهای پستی نیز صادق است. هنگامی که سایت خود را در یک لیست پستی معرفی میکنید، انتظار دارید مدت کوتاهی پس از پست کردن پیام به لیست پستی، ترافیک سایت افزایش یابد؛ لیکن به محض آن که همه از آن چه که پست کرده اید آگاه شدند و از سایت بازدید کردند، ترافیک بینندگان سایت اندک اندک به وضع طبیعی بازمی گردد.
·    اما این موضوع در مورد پیوند صدق نمیکند. ترافیک ناشی از پیوندها به سهولت سایر اشکال بازاریابی اینترنتی از بین نمیرود. این پیوندها معمولاً مدتهای طولانی همچنان فعال باقی می مانند. هنگامی که پیوند سایت شما بر روی سایت دیگری قرار داده می شود، امید می رود که مردم آن را دیده و تشویق به کلیک کردن و مشاهده سایت شوند، و تا زمانی که سایتی که میزبانی پیوند شما را بر عهده دارد، از ترافیک جدید برخوردار است، شما همچنان پذیرای ترافیک از طریق آن خواهید بود. نکته جالب توجه پیوندها در این است، که ممکن است سه ماه تمام پیوند در همان محل باقی بماند و مردم همچنان به کلیک کردن ادامه دهند! پیوندها بسیار مهم اند، چرا که اگر بر روی وب سایت مناسب و پرترافیکی قرار داشته باشند، می توانند نقش یک ترافیک ساز واقعی را برای وب سایت بازی کنند. اهمیت دیگر آنها در این است که می توانند اثر قابل توجهی بررتبه سایت در برخی از موتورهای جستجوی مهم داشته باشند، زیرا برخی از این موتورها از شهرت و محبوبیت پیوندها به عنوان یک معیار رتبه بندی سایتها استفاده می کنند
·    پس از آن که استراتژی خود را پیاده و مشاهده کردید که تعداد سایتهایی که از طریق پیوندها به سایت شما راه پیدا می کنند رو به افزایش است، خواهید دید که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو رو به بهبود می گذارد.

سخن مختصری پیرامون پیوندهای دو طرفه

هر اندازه پیوند مربوط به سایت شما در سایت دیگران بیشتر باشد، افراد بیشتری تشویق می شوند از طریق این پیوندها به سایت شما سر بزنند. با این وجود، همیشه این طور نیست که پیوند مربوط به سایت خود را در سایت دیگران قرار دهید. معمولاً دیگران هم انتظار دارند پیوند سایت آنها را در سایت خود قرار دهید. اما مشکل اینجاست که در چنین پیوندهای دوطرفه امکان دارد بازدیدکنندگان سایت شما به سهولت یک کلیک، سایت را ترک گویند. برای آن که این «اثر گریز» به حداقل خود برسد، لازم است پیوندهای متقابل خود را در دو یا سه لایه زیرین سایت قرار دهید. هرگز این پیوندها را بر روی صفحه اصلی خویش قرار ندهید. مسلماً میخواهید بینندگان سایت میهمان سری به سایت شما بزنند، و پیش از آن که فرصت ترک کردن آن را داشته باشند، چیزهایی را که می خواهید، ببینند و کارهایی را که می خواهید انجام دهند.
برای قرار دادن پیوندهای دو طرفه دو راه وجود دارد: نخست به صورت یک پیوند فوق متنی (hypertext) از سایت شما به جایی دیگر، که بینندگان پس از کلیک کردن بر روی آن، سایت را ترک کرده، وارد سایت مورد نظر می شوند. روش دوم و ارجحتر آن است که این گونه پیوندها، در یک پنجره جدید و جداگانه مرورگر باز شوند. بدین ترتیب، بیننده سرانجام به مشاهده وب سایت مورد نظر هدایت می شود، ولی هنگامی که مشاهده فرد به اتمام رسید و پنجره مزبور را بست، چون پنجره اصلی که مربوط به وب سایت شماست، هنوز همچنان فعال است در تمام مدتی که بیننده در سایت مورد نظر مشغول گشت و گذار است، دکمه مربوط به سایت شما بر روی بنر وظیفه (taSKbar) کامپیوتر همچنان قابل مشاهده خواهد بود و به این ترتیب بیننده سرانجام به سایت شما باز می گردد. همواره و به طور منظم تمامی پیوندهای موجود بر روی سایت را امتحان کنید، تا اطمینان حاصل کنید که «زنده اند» (LiVe LinkS) (دارای مقصد هستند) و شما را به محلهای مناسب هدایت می کنند. پیوندهای مرده (Dead LinkS)، حتی اگر از کنترل شما خارج باشند، بازتاب ناخوشایندی بر روی سایت دارند. ابزارهایی به صورت آنلاین وجود دارند که می توانند شما را در شناسایی   پیوندهای مرده و زنده یاری رسانند. http://www.netmechanic.com - و دکتر واتسون در آدرس http://watson.addy.com از جمله این ابزارها هستند. این ابزارها صفحه سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، هرگونه پیوند مرده احتمالی بر روی آن را کشف می کنند.
راههای یافتن سایتهای مناسب جهت قراردادن پیوند ایده ال ان است که در سایت خود پیوندهایی به همه سایتهای پرترافیک که به نحوی برای بازارهدف شما جالب توجه هستند قرار دهید. لازم است برای یافتن تمام این سایتها و نحوه آرایش پیوندها راهکار مشخصی تعریف کنید.
گام نخست به عنوان شروع، استفاده از موتورهای جستجوی مشهور و محبوب است. همانطور که می دانید بیشتر مردم برای یافتن موضوعات مورد علاقه خویش در اینترنت، از موتورهای جستجو یا فهرستهای موضوعی استفاده می کنند، لذا ۲۰ تا ۳۰ سایتی که در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار میگیرند، بیشترین ترافیک نصیبشان می شود. به همین دلیل با کلید واژههای بجا و مناسب مربوط به بازار هدف در تمام موتورهای جستجو و فهرستهای موضوعی محبوب جستجو کنید، و 20 یا 30 سایت اول را از نظر اینکه برای قرار دادن پیوند سایت خود در آن مناسب هستند یا خیر مورد بررسی قرار دهید. برخی از سایتها مسلماً جزء رقبایتان هستند، و ممکن است به هیچ وجه مایل نباشند با شما پیوندهای متقابل داشته باشند. بهترین موقعیت برای گذاشتن پیوند، زمانی است که سایت موردنظر رقیب شما نباشد ولی همان بازار مورد نظر شما بازار هدف آن باشد. پیشنهاد می کنم مهمترین کلید واژه های خود را برگزینید، با این کلید واژه ها در ۲۰ موتور جستجو و فهرست موضوعی معروف به جستجو بپردازید، و ۳۰ سایت صدر نتایج جستجو را از نظر مناسب بودن آنها جهت قرار دادن پیوند بررسی نمایید. یک راهکار دیگر برای یافتن سایتهای مناسب جهت قرار دادن پیوند سایت خود این است که ببینید کسانی که نبض بازار و یا صنعت مورد نظر شما را در اختیار دارند یا رقبای شما با کجاها پیوند دارند. من از واژه رقبا با مسامحه بسیار استفاده می کنم. در این جا منظورم می تواند رقبای مستقیم تجاری که در بازار مورد نظر مشغول به کارند، شرکتهایی که فرآوردههای غیر رقابتی را در بازار مورد نظر به فروش میرسانند، و شرکتهایی که با شما بر سر رتبه بندی در موتورهای جستجو در رقابت هستند باشد. به نوع و نحوه رقابت آنها توجه کنید. مشخص کنید که کدام پیوندها و از کجاها بینندگان را به آنها می رسانند، و سپس ببینید که آیا لازم است به سایت شما نیز از همان جاها پیوندهایی وجود داشته باشند. از عملکرد مثبت و نیز اشتباهات آنها درس بگیرید. در هر کجا که رقبایتان پیوندهای مناسبی برای خود قرار داده اند، شما نیز باید برای سایت تان پیوند قرار دهید، و شاید هم کمی بیشتر.

آدرس های اینترنتی (URL) ها را بکاوید

ابزارهای بسیاری در پهنه اینترنت وجود دارند، که در یافتن پیوندهای وب سایتها به شما کمک می کنند. از این ابزارها می توان برای یافتن سایتهایی که با وب سایت شما پیوند پیدا می کنند، استفاده نمود. از سوی دیگر، می توان از این ابزارها برای یافتن سایتهایی که با رقبا پیوند دارند، نیز استفاده کرد. این روش برای یافتن سایتهایی که پیوند به سایت شما میتواند بر روی آنها باشد، بهترین روش است، لیکن الان دست نگهدارید. اجازه بدهید شما را قدم به قدم با روشهای افزایش شمار پیوندها به وب سایتتان آشنا کنم.
 برای پیدا کردن سایتهایی که لازم است پیوندهایی از آنها بینندگان را به سمت شما هدایت کنند، نخست فهرستی از تمام رقبا تهیه کنید. رقیب می تواند در هر صنعتی که فرآورده ها یا خدماتی همانند شما به همان گروههای جمعیتی موردنظر شما عرضه میکند باشد. از آن جا که اینترنت زمین بازی همواری برای تمامی حرفهها و تجارتها فراهم میآورد، در واقع شما در این لحظه با انواع و اقسام شرکتهای بزرگ و کوچک در سراسر جهان در رقابت هستید. کسی که برای یافتن اطلاعاتی پیرامون خدماتی که شرکت شما عرضه میکند از موتورهای جستجو استفاده می کند، ممکن است شاهد اسامی شرکتهایی از سراسر جهان در ده اسم نخست فهرست نتایج حاصل از جستجو باشد. پس از آن که فهرست جامعی از رقبایتان تهیه و آدرسهای آنها را جمع آوری کردید، باید ببینید چه سایتهایی دارای پیوند با آنها هستند. ابزارهایی وجود دارند، که برای یافتن سایتهای پیوند یافته به سایت شما مفیدند. با استفاده از این ابزارها در بیشتر موارد آدرس خود را وارد میکنید، و سپس این ابزارها فهرستی از سایتهایی که با آدرس شما پیوند دارند، ارائه میدهند، اما از این ابزارها می توان با همین سهولت جهت یافتن سایت هایی که با رقبا دارای پیوند هستند، نیز استفاده نمود؛ اینکار با وارد کردن آدرس آنها در محل تعیین شده امکان پذیر است.
هر چه این کار را سازمان یافته تر و با نظم و ترتیب بیشتری انجام دهید، بهتر است: پیشنهادهای من چنین اند:
1.فهرستی مفصل از رقبا و نشانی اینترنتی آنها را جمع آوری کنید.
2. ابزار (ها) را از بخش دیگری که برای این تمرین مورد استفاده قرار می دهید، انتخاب کنید.
 ۳. نشانی نخستین رقیب خود را وارد کنید، تا سایتهایی را که با آن پیوند دارند، بیابید.
 4. نتایج را کپی و سپس در یک فایل Notepad ،Word، و غیره الصاق کنید، تا بتوانید بعدها
به آنها دسترسی داشته باشید.
۵. آدرس رقیب بعدی را، جهت یافتن سایتهایی که با آن پیوند دارند، وارد کنید.
 6. نتایج را کپی و سپس در همان فایل Notepad Word و غیره الصاق کنید، تا بدین ترتیب فهرستی از سایتهایی که احتمالاً لازم خواهد بود پیوندهایی از آنها به سایت شما وجود داشته باشند در اختیار داشته باشید.
۷. مراحل ۵ و 6 را تکرار کنید، تا تمام سایت هایی را که با رقبایتان پیوند دارند، بیابید. در پایان، فهرستی از سایتها، در اختیار خواهید داشت.
۸. اکنون، نامه درخواستی برای پیوند تهیه کنید و آن را بر روی صفحه نمایشگر خود باز نگاه دارید، به طوری که به محض یافتن
سایتی که مایلید از آن جا پیوند داشته باشید، متن را کپی و سپس به یک نامه الکترونیکی الصاق نمایید.
۹. سپس به هر یک از سایتهای موردنظر سری بزنید، تا دریابید کدامیک از سایتهای مزبور برای پیوند با شما مناسب هستند. در صورتی که چنین سایت هایی را یافتید، درخواستی برای پیوند برایشان بفرستید. در صورتی که سایتی به هر دلیلی مناسب برای این کار نبود، ان را از فهرست خود حذف کنید. نام های تکراری را نیز حذف کنید هنگامی که به انتهای فهرست خویش میرسید، این فهرست دیگر از فهرست پیوندهای احتمالی به صورت فهرستی که قرار است برای آنها نامه درخواست ایجاد پیوند بفرستید، در آمده است.
 ۱۰. مرتباً فهرست را بررسی و سایتها را پیگیری کنید. بررسی کامل به عمل آورید پیوندهای مناسب با کسانی که موافقت کرده اند با شما پیوندهای متقابل داشته باش برقرار کنید. پیگیری کنید تا مطمئن شوید سایتهای مذکور همان گونه که قول داده پیوندهایی با سایت شما برقرار کرده اند، این پیوندها درست کار می کنند، و این که پیوند
صفحه و محل مناسبی از سایت قرار دارد یا خیر.
۱۱. نشانی اینترنتی صفحهای را که پیوند مذکور را در اختیارتان قرار داده به موتوره جستجوی مشهور بدهید، و آنها را از وجود چنین پیوندی آگاه سازید. بدین ترتیب در محبوبیت پیوندها با شما در آن موتورهای جستجوی ارتقا مییابد.
ابزارهای یافتن پیوندهای رقبا
 از ابزارهای زیر میتوان جهت دست یافتن به فهرستی از سایتها که با وب سایت رقبا پیوند دار استفاده نمود:
www.google.com
برای یافتن محل هایی که رقبایتان با آنها پیوند دارند، تنها کافی است آدرس آنها را در ناحیه جستجو وارد کنید؛ این طور:
link:yourcompettorsdomain.com
تنها آدرس رقیب تان را وارد کنید، و ببینید چه اتفاقی میافتد. (//:http فراموش نشود.) پاسخ جستجو شامل تمام سایت های فهرست شده که به نحوی آدرس مورد نظر در آنها وجود دارد، خواهد بود.

سایر راهکارهای یافتن پیوندهای بالقوه

یک استراتژی دیگر برای یافتن رقبای احتمالی، بازدید از موتورهای جستجوی مختلف و انجام جستجو با استفاده از کلید واژه هایی است که احساس میکنید کسانی که در جستجوی سایت شما هستند از آنها استفاده می کنند. نتایج صدر جدول را نیز، می توانید رقبای احتمالی خویش فرض کنید لازم است آنها را به فهرست خود اضافه کنید، و روندی را که پیش از این (جهت پی بردن به سایتهایی که پیوندهایی با آنها دارند و این که این پیوندها برای سات شما مناسب هستند یا خیر)شرح دادیم، تکرار کنید.
اکنون فهرست سایتهایی را دارید که می خواهید پیوندهایی به سایت شما داشته باشند. مرحله بعدی، درخواست برای ایجاد پیوند است. به خاطر داشته باشید گرچه چنین کاری بسیار وقت گیر است، ولی لازم است به غایت با اهمیت تلقی شود. اگر میخواهید ترافیک بسیار زیادی در سایت داشته باشید، و یا در صدر رتبه بندی برخی از موتورهای جستجو قرار بگیرید که امتیاز زیادی به محبوبیت پیوندها به سایت می دهند، باید عملیات قرار دادن پیوند در سایت را جدی بگیرید.
۱. فهرستی از مهمترین کلید واژه ها، با استفاده از فهرست اصلی کلید واژههای خود و -meta tagها، برای وب سایت خود تهیه کنید.
۲. فهرستی از ۳۰ موتوری جستجوی مهم در اینترنت را تهیه کنید
 ۳. به تک تک این موتورهای جستجو سربزنید، و مهمترین کلید واژه هایی را که در قدم اول جمع آوری کرده اید، در اختیار آنها بگذارید.
4. نتایج را کپی و سپس در یک فایل Notepad ،Word و غیره الصاق نمایید، طوری که بتوانید در آینده به آنها دسترسی داشته باشید.
۵. کلید واژه بعدی را وارد، و نتایج حاصله را کپی و در همان فایل Notepad ،Word و غیر الصاق کنید، بدین ترتیب فهرست سایت های احتمالی جهت قرار دادن لینک طولانی ترمی شود.
6. مرحله ۵ را تکرار کنید، و این کار را تا زمانی که از تمام کلید واژهها در فهرست اناستفاده نکرده اید، ادامه دهید. پس از این کار، نام ۹۰۰ سایت احتمالی را به ازای هر کلید واژه در اختیار خواهید داشت حالا دیگر فهرست کاملی از سایتهای پیوندی احتمالی در اختیار دارید.
۷. اکنون متنی برای درخواست پیوند تهیه کنید و آن را بر روی صفحه نمایشگر خود باز نگه دارید. طوری که در صورت یافتن سایتی مناسب برای داشتن پیوند از آن، بتوانید از متن مذکور کپی گرفته و آن را به نامه الکترونیکی خود الصاق نمایید.
۸. سپس از هر کدام از سایتهای پیوندی احتمالی بازدید به عمل آورید، تا مشخص کنید کدام سایت برای قرار دادن پیوند از آن جا به سایت مناسب است. در صورت مناسب بودن سایت از این نظر، آن وقت درخواست پیوند خود را برایش بفرستید، و در صورتی که به هر دلیلی سایت مذکور مناسب این کار نیست، آن را از فهرست خویش حذف کنید. همچنین موارد تکراری را حذف کنید. هنگامی که به انتهای فهرست خود میرسید، این فهرست از صورت اسامی پیوندهای احتمالی به فهرست درخواست برای پیوند تبدیل شده است.
۹. همواره در صدد بررسی و مرور کارهایی که تاکنون صورت گرفته و پیگیری برنامه هایتان
باشید. مرور کاملی به عمل آورید و اطمینان حاصل کنید که لااقل در سایتهایی که موافقت
خود را اعلام کرده اند پیوندهایی به سایت خود داشته باشید، این پیوند به خوبی کار می کند. او این که راه را به صفحه مناسبی در سایتتان می گشایند.
۱۰. آدرس اینترنتی صفحه ای را که پیوند با شما بر روی آن قرار دارد، در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، طوری که همه موتورهای جستجوی مهم از موقعیت صفحه مذکور و آدرس آن مطلع باشند. بدین ترتیب، بدون شک رتبه محبوبیت سایت مذکور در آن موتورهای جستجو رو به افزایش میگذارد.

کسب موافقت برای پیوندهای بالقوه

حالا که فهرستی از وب سایتهای مناسب جهت قرار دادن پیوند در اختیار دارید، قدم بعدی تماس با شرکتهای مناسب این کار او درخواست برای گذاشتن پیوند است. معمولاً برای تماس با مسئولان سایت در پی ایمیلهای با عناوینی چون Webmaster یا هر شکل دیگری از آن باشید. واژه مذکور به معنای مسئول وب و کسی است که مسئولیت حفظ و نگهداری سایت پاسخگویی به نامه ها را دارد. چنانچه سایت مذکور محل تماس مناسبی ندارد، آن گاه feedback و یا info را امتحان کنید. می توانید یا درخواستی را بدان جا بفرستید، یا آدرس پست الکترونیکی شخصی مورد نظر را از ان بخواهید.
در صورتی که هیچ آدرس پست الکترونیکی بر روی وب سایت نیافتید، ولی همچنان احساس میکنید که داشتن پیوندی بر روی آن سایت برای شما بسیار سودمند خواهد بود، می توانید سری به یک سرویس ثبت دامنه بزنید تا اطلاعاتی  جهت تماس با مالک نام دامنه (domain) بیابید. بر روی پیوند «WHOISLookup» کلیک کنید و url سایت را در کادر جستجوی WHOIS وارد کنید، تا در دامنه مورد نظر جستجو به عمل آید. سپس اطلاعات کاملی درباره تماس با قسمت فنی و مدیر آن وب سایت در نتایج جستجو به نمایش در می آید. مدیر سایت معمولاً مسئول تمدید نام دامنه می باشد و معمولاً اطلاعات مربوط به تماس با کسی که صورت حساب ثبت دامنه را پرداخت کرده، در این قسمت موجود است. به طور کلی نامهای کوتاه با ذکر اطلاعات لازم در قسمت موضوع نامه بسیار مناسب است. نامه باید مؤدبانه بوده، به طور مختصر محتوای سایت را شرح دهد، و دلیل آن که فکر می کنید وجود پیوندهای متقابل موقعیتی را به وجود خواهد آورد که هر دو طرف برنده معامله باشند، به روشنی بیان کند. ضرری ندارد تعریف و تمجیدی هم از برخی جنبههای سایت که به نظر شما به ویژه جذابند، در نامه ذکر کنید. بهتر است یک نامه آماده با عنوان «درخواست پیوند» تهیه کنید تا هنگام گشت و گذار در وب همواره در دسترس باشد. هنگام گشت و گذار در اینترنت این نامه را بر روی نمایشگر خویش باز نگه دارید، طوری که بتوانید با سرعت و به آسانی آن را کپی و در یک نامه الکترونیکی الصاق نمایید. در صورتی که درخواست پیوند حاضر و آماده ای در دسترس ندارید، و سایتی را که از نظرتان برای درخواست پیوند مناسب است پیدا کردهاید، بهتر است نام و مشخصات آن را یادداشت کنید، تا بعداً بتوانید از این یادداشت به عنوان یادآوری برای فرستادن درخواست پیوند استفاده نمایید. بسیاری مواقع هم این کار صورت نمیگیرد. ولی اگر درخواستی را بر روی نمایشگر خود باز نگه دارید، هنگامی که به سایتی جذاب از نقطه نظر پیوند برخورد میکنید، می توانید به آسانی درخواست برای پیوند را کپی و به یک نامه الکترونیکی الصاق کنید، اصلاحات یا تغییرات مختصری در آن به عمل آورید، و سپس دکمه «Send» را فشار دهید.

در پیوند خود محلی برای «کلیک» کردن قرار دهید.

یک پیوند، پیوندهای بسیاری به دنبال دارد. معمولاً پیوندها، حاوی نام شرکت شما به صورت فوق متنی هستند که به صفحه اصلی سایتتان راه دارند، و پیوند سایت شرکت شما جزء فهرست شمار دیگری از پیوندهای مربوط به شرکتهای دیگر است. گاهی اگر شانس بیاورید، شرح کوتاهی در محل پیوند مشاهده می شود.
در ترتیبات مربوط به پیوند لازم است رویکرد فعالی را در پیش گیرید. به دنبال فرصتهایی باشید که پیوند شما در جایگاهی برجسته تر قرار گیرد، و در صورت امکان از سایر پیوندهای واقع بر آن صفحه متمایز باشد.
نهاد تصویری (icon) : تصویری که نمایشگر یک برنامه کاربردی، یک توانایی خاص، و یا هر مفهوم دیگری است. هنگامی که توافقی با سایتی که مایل به در اختیار قرار دادن پیوندی به شماست، به عمل آورید، لازم است از آن بپرسید می توانید نماد تصویری یا HTML پیوند را برایش بفرستید. نماد تصویری (در قالبهای GIF یا JPG) باید از لحاظ بصری چشم نواز و در عین حال نمایشگر شرکت شما باشد. در داخل HTML، یک خط را به tag line اختصاص دهید و در آن مردم را ترغیب به کلیک کردن روی پیوند کنید . کاری کنید که در نماد تصویری یا آؤم خط tag line  ، نام شرکت و لینک شما برجسته تر از دیگران جلوه کند.
ادامه این مطلب را می توانید در سایت 101 روش بازاریابی در اینترنت مطالعه فرمایید. 

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

راهکارهای قراردادن پیوند سایت خود در سایر سایت ها
تصاویر و پیوند(راهنمای html)
پیوند در HTML (راهنمای جامع html)
مفهوم آدرسها و پیوندها