» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » استفاده مؤثر از گروه های خبری

استفاده مؤثر از گروه های خبری

استفاده مؤثر از گروه های خبری

6311  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 18 فروردین ماه 1395

تخمین زده می شود که بیش از ۱۰ میلیون نفر پیامهای گروههای خبری را مطالعه می کنند، به همین دلیل گروههای خبری وسیله مناسبی برای بازاریابی به شمار می آیند

تخمین زده می شود که بیش از ۱۰ میلیون نفر پیامهای گروههای خبری را مطالعه می کنند، به همین دلیل گروههای خبری وسیله مناسبی برای بازاریابی به شمار می آیند، همچنین بر اساس برآوردهای انجام شده، شمار گروههای خبری با بیش از ۱۰۰/۰۰۰ موضوع گوناگون در حال افزایش است. مردم در گروههای خبری یا پیامی را به یکدیگر میفرستند، یا سوالی را می پرسند و یا پاسخ سوالات سایرین را می دهند و یا در یک موضوع بحث و گفتگو شرکت میکنند. مسئله رعایت کردن ادب و نزاکت در چنین گروههایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور لازم است ابتدا بدون شرکت در گفتگوها فایلهای FAQ و یا مقالات و پیامهای گروه خبری را مطالعه کرده و سعی کنید در
جریان موضوعات و گفتگوهای انجام شده باشید. عناوین مطالب این فصل به شرح زیر است:
·    فواید استفاده از گروههای خبری در طرح بازاریابی
·    آداب شرکت در گروههای خبری
·    مطالعه فایلهای FAQ و پیروی از قوانین و مقررات
·    نحوه تبلیغ کردن در گروههای خبری در صورت نداشتن اجازه تبلیغ
·    بکارگیری استراتژی بازاریابی در یوزنت خودتان
·     تعیین گروههای خبری هدف
·    شرکت در گروههای خبری
·    نحوهٔ پاسخ دهی صحیح به پیامها
·    نحوهٔ راه اندازی یک گروه خبری مخصوص به خود
·     Spamming & Cross-posting
·    استفاده از فایل های امضا

 

گروههای خبری چیست؟

روزانه میلیونها نفر در سرتاسر جهان وارد جوامع مجازی (گروههای خبری) شده و عقاید و نظرات خود را با دیگران در موضوعات مورد علاقه در میان می گذارند. این افراد بر اساس علایق مشترک در یک موضوع مورد بحث دور هم جمع می شوند و در حالیکه در یک جامعه مجازی هستند ولی فقط دربارهٔ یک موضوع خاصی با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند. جوامع بسیاری وجود دارند که در موضوعات گوناگون با یکدیگر بحث و جدل می کنند. شما نیز می توانید از این جوامع دیدن کرده و درهر کدام که بخواهید شرکت نمایید.
این جوامع مجازی تحت عنوان گروههای خبری یوزنت شناخته می شوند و دارای بخش مخصوص به خود در اینترنت هستند. بخشی از اینترنت به نام گستره شبکه جهانی (World Wide Web) نامیده می شود که در آن سایتهای بسیاری وجود دارد و شما می توانید سایتهای بیشماری را مشاهده و مطالعه نمایید. بخش دیگری از اینترنت مربوط به ایمیل است و شما می توانید پیامهای الکترونیکی خود را در این بخش دریافت و ارسال کنید. یوزنت گروههای خبری (USenetNCWSgroupS) بخشی دیگری از اینترنت را تشکیل می دهد که در آن مردم راجع به موضوعات گوناگونی بحث و تبادل نظر می کنند
نکته :newsgroup  گروههای خبری گروههای مباحثه در اینترنت هستند که با هم دربارهٔ موضوع خاصی بحث و تبادل نظر می کنند.
یوزنت گروههای خبری سلسله مراتبی بوده و بر اساس موضوع طبقه بندی می شوند. هر گروه خبری به یک موضوع بحث خاص مانند ماشینهای عتیقه، آموزش در خانه، مسافرت، هوش مصنوعی، و یا تازه ترین و داغترین گروههای موسیقی اختصاص دارد. بینندگان این جوامع مجازی یا گروههای خبری می توانند پیام خود را به این گروهها بفرستند. ممکن است این پیام، سوال، نظریه و یا پاسخ سوال سایر اعضا گروه باشد. هر کسی که از گروههای خبری دیدن میکند، این اجازه را دارد که پیامهای وارد شده به گروه را مطالعه کند. اغلب اوقات، بسیاری از مردم در این گروههای بحث و گفتگو شرکت می کنند و تمامی جنبه های یک مسئله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. یوزنت را این چنین تعریف کرده اند: یوزنت، تالار عمومی اینترنت است که از هزاران گروه خبری تشکیل شده و هر یک از این گروهها به موضوعی می پردازند و در موضوعات کلی، خود به موضوعات فرعی و تخصصی دیگری تقسیم و در هر کدام از این موضوع ها، اعضا گروه با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کنند. به عنوان مثال، گروههای iicrobrew S کارتهای ببیسبال، پژوهش هنرمندان و یا مسافرت در آفریقا. بینندگان گروههای خبری نیز سه گونه اند:
·    افرادی که سوال و یا توصیه ای دارند.
·    افرادی که پاسخ و یا توصیه ای دارند.
·    افرادی که بدون شرکت در این بحثها، فقط متن پیامهای رد و بدل شده را میخوانند.

تغییر ظاهر گروه های خبری

گروههای خبری در ابتدا مکانی بود که در آن افراد تحصیل کرده و دانشگاهی درباره یک سری موضوعات بحث و گفتگو می کردند ولی به سرعت موضوعات مورد بحث در گروههای خبری در هر موضوعی که تصور آن می رفت، گسترش یافت و شرکت کنندگان آن درباره هر چیز مربوط به موضوع، بحث و گفتگوهای شگفت انگیزی براه انداختند. سپس جنبه اقتصادی وب به گروههای خبری
نیز سرایت پیدا کرد و امروزه شاهدیم که بسیاری از گروههای خبری با پیامهای بازرگانی شرکتها اشباع شده و میزان بحث و گفتگوی رد و بدل شده در آنها تقلیل یافته است. با اینحال، هنوز بسیاری از گروههای خبری پر جنب و جوش با اعضای وفادار وجود دارند که زمینه دستیابی و برقراری ارتباط با بازار هدف را فراهم می کنند.
هر بیننده گروههای خبری سعی میکند به اعضا گروه خبری ملحق شود. هر بیننده گروه خاصی را معمولاً براساس موضوع مورد علاقه خود انتخاب می کند. اگر محصولات و خدماتتان به موضوعات مورد بحث ارتباط داشته باشد، بطور حتم بازار هدف خود را پیدا کرده اید که دربارهٔ آنچه به آنها عرضه میکنید، با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند.

گروههای خبری - بهترین وسیله  بازاریابی

همانطور که می دانید در عصر حاضر با مسئله ای بنام وفور اطلاعات روبرو هستیم و این در حالی است که یوزنت ها تبادل اطلاعات در هر یک زمینههای قابل تصور را سهولت بخشیده اند. بسیاری از این گروههای خبری، گروههایی با اعضا وفادار هستند که به سختی عضو جدیدی را میپذیرند. هر یک از خوانندگان گروهها به موضوعات مطرح شده در گروه خبری علاقمندند، بنابراین وقتی یک گروه خبری مربوط به محصول و یا خدمات خود پیدا می کنید، احتمال دارد اعضای بازار هدف خود را پیدا کرده باشید.
روز به روز بر تعداد گروههای خبری اضافه می شود. برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از 100000 گروه خبری فعال هستند و گروههای خبری مختلف، خوانندگان متفاوتی دارند. برخی از گروههای خبری در روز صدها هزار خواننده دارند و برخی دیگر شاهد ترافیک محدودی هستند. ممکن است، گروههای خبری که میخواهید در آنها شرکت کنید، خوانندگان اندکی داشته باشد و یا شرکت کنندگان آن کم باشند، بنابراین شانس بیشتری خواهید داشت اعضا گروه خبری پیامهایی که به گروه می فرستید بخوانند. در مورد گروه بزرگ نیز اعضا بیشتری پیامهای ارسال شده به گروه خبری را میخوانند. هنگام انتخاب گروه خبری، دقت داشته باشید بزرگی یا کوچکی گروه از نظر تعداد خوانندگان اهمیتی ندارد، بلکه آنچه در انتخاب گروه خبری مهم است، مسئله ارتباط گروه انتخابی با اهداف و همین طور محصولات و خدمات است. به عنوان مثال، حتی اگر نامه ای حاوی پیام فروش یک مدل معروف T ماشین فورد، به یک گروه خبری نظیر alt.politics با 300000خواننده بفرستید، این نامه نخواهد توانست میزان فروش را بالا ببرد. چرا که موضوع بحث گروه خبری درباره موضوعات سیاسی است.
در حالی که اگر این نامه را به یک گروه خبری نظیر rec.artiqueCarS.politicS تنها با ۱۰۰۰ خواننده بفرستید، نتیجه مثبت و پر سودی به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، در صورت فرستادن نامه های نامربوط به هر یک گروههای خبری، اعتبار خود را در میان این گروهها از دست خواهید داد. برای اینکه خوانندگان گروههای خبری، نامه های غیر مربوط به موضوع مورد بحث را، بخصوص اگر نامه های تبلیغاتی باشد، هرگز نمی پسندند و به همین دلیل به آن توجهی نمی کنند. سرویس های آنلاین نظیر AOL CompuServer و Prodigy دارای گروههای خبری، تالارها و باشگاه های آنلاین هستند و در صورت استفاده از هر یک از این سرویس ها می توانید در گروههای خبری آنها شرکت نمایید. به طور کلی همان قوانینی که در رابطه با شرکت در گروههای خبری مطرح شد در سرویس های آنلاین نیز صدق میکند. گروههای خبری، تنها وسیله ی مناسب برای بازاریابی به شما نمی روند، بلکه به شما کمک میکنند تا رقبا و روش های آنها را در صنعت شناسایی کرده و اطلاعات ارزشمندی از کارشناسان متخصص در زمینه کاری خود بدست آورید و فعالیتهای
مربوط به بازاریابی آنلاین را به انجام رسانید.

فواید گروههای خبری

بازاریابان آنلاین می توانند با شرکت در گروههای خبری از راههای بسیاری سود سرشاری را نصیب خود کنند:
·    دستیابی به مشتریان آینده : می توانید خیلی سریع با یک نامه به هزاران تن از مشتریان هدف خود پیام بفرستید.
·    برقراری ارتباط با مشتریان موجود : همچنین می توانید اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتریان وفادار خود قرار دهید.
·    تحقیق در بازار : میتوانید از گروههای خبری برای پی بردن به آخرین گرایشات، نیازهای مشتریان، و آنچه مردم به دنبال آن هستند و آنچه مردم درباره آن حرف می زنند، استفاده کنید. از سوی دیگر گروههای خبری مملو از اطلاعاتی هستند که بوسیله آن می توانید وضعیت رقابت را بررسی کرده و اطلاعات گرانقدری درباره بازار بدست آورید.
·    کسب شهرت : همچنین با پاسخگویی به سوالات مردم و حل مشکلات آنها می توانید شهرتی در زمینه تخصصی خود بدست آورید.
·    افزایش ترافیک سایت: در صورت اطلاع رسانی دقیق و صحیح، می توانید مردم را مستقیماً از گروه خبری به سمت بازدید از وب سایت هدایت نمایید

طبقه بندی در گروههای خبری

گروههای خبری به گروه های مختلف بحث و گفتگو و یا طبقه بندی تقسیم شده اند. هر یک از طبقه بندی های اصلی، دارای زیر شاخه های زیادی هستند که می توانید در آنها شرکت کنید. طبقه بندی های اصلی گروههای خبری عبارتند از :
Alt : بحث و گفتگوها در موضوعات فرعی
Biz: موضوعات تجاری و بازرگانی عنوان اصلی موضوع مورد بحث در این طبقه بندی را تشکیل میدهد و در برخی از گروههای آن امکان تبلیغ نیز وجود دارد.
 Comp : در این طبقه بندی، بحث و گفتگوها حول محور موضوعات مربوط به سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری است.
Humanities: هنرهای زیبا، ادبیات و فلسفه موضوعات مورد بحث در این طبقه بندیاست.
mnise: در این طبقه بندی موضوعات گوناگونی که طبقه بندی مشخصی ندارند نظیر استخدام، بهداشت و سایر موارد مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.
News: اخبار یوزنت و شاخههای آن مورد بحث قرار می گیرد.
rec: موضوعات سرگرمی از قبیل بازی، تفریح و ورزش عنوان اصلی موارد بحث در این طبقه بندی می باشد.
Sci: بحث های علمی
SOC: بحث های اجتماعی
گفتگو : talk
هر یک از این طبقه بندی های اصلی به زیر شاخ هایی تقسیم می شوند و از هر یک از این زیر شاخه ها، گروه هایی منشعب می شوند. به عنوان مثال، در طبقه بندی FCC زیر شاخه ای به نام ورزش(rec.Sports) وجود دارد که در آن تمامی انواع ورزشها مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و می توانید تحت این گروه، گروه دیگری و یا گروههای دیگری را مشاهده کنید. به عنوان مثال:
·    Rec.sports
·    Rec.spots.hockey
·    rec.sports.hockey.NML
·    rec.sports.hockey.NML.Boston Bruins
همانطور که مشاهده میکنید با طولانی شدن نام گروه، دامنه موضوعات مورد بحث در آن تنگتر وتخصصی تر می شود.

گروههای خبری هدف

با وجود تعداد بالای گروههای خبری و گروههایی که هر روزه به آنها اضافه میشود، شناسایی گروههای خبری هدف برای فعالیتهای بازاریابی اینترنتی دشوار بنظر می رسد. ابتدا باید تعیین کنید که مشتریان هدف شما به کدامیک از گروههای خبری بیشتر رفت و آمد می کنند.
سعی کنید ارتباط نزدیکی بین گروه خبری و محصول یا کالایی که عرضه میکنید، پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما نرم افزاری را میفروشد که در کار شجره نامه شناسی به کار می آید، گروه خبری مناسب کار شما در طبقه بندی اجتماعی و گروه شجرنامه شناسی (Soc.genealogy) خواهد بود. سعی کنید گروههایی را پیدا کنید که مخاطبان بازار هدف از مطالعه پیام های گروه لذت میبرند و یا از سرویس گیرندگان یا مشتریان خود بپرسید در چه گروههای خبری شرکت می کنند و یا کدامیک از گروههای خبری به نظر آنها جالب می باشد. سپس فهرستی از این گروههای خبری که مورد علاقه مشتریان هدف می باشند تهیه نمایید.
راههای زیادی برای پیدا کردن فهرست گروههای خبری مناسب وجود دارد. یکی از این راهها، جستجو با استفاده از قابلیت جستجوی گروههای خبری در دو مرورگر اصلی اینترنت است.
سعی کنید برای جستجو و شناسایی گروههای خبری مناسب بازاریابی، از کلید واژههای مربوط به بازار هدف، محصول و یا خدمات استفاده کنید. بخش گروههای گوگل (Google Group) به نشانی nttp://groups.google.com نقطه شروع خوبی برای جستجو در این زمینه است.

فایلهای FAQ را بخوانید و از مقررات پیروی نمایید

فایل های FAO یا منشور و همینطور قوانین مربوط به ارسال نامه و تبلیغات در هر یک از گروههای خبری هدف را مطالعه کنید. پیروی از قوانین و مقررات در گروههای خبری از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر در فایلهای FAQ توضیحی راجع به سیاست گروه خبری در قبال تبلیغات بازرگانی نیامده است، به بخش Google Group مراجع نمایید و در نام گروه و منشور آن به جستجو بپردازید. این روش به شما خواهد گفت سیاست گروه خبری در قبال فعالیت بازرگانی به چه
ترتیب است.
نکته : منشور (Charter) : قوانین و مقررات وضع شده در هر یک از گروههای خبری ه را میگویند.

در جستجوی مشتریان بالقوه

پس از محدود کردن گروه خبری بالقوه، می توانید از هر یک از گروههای خبری دیدن کرده و تعیین کنید شرکت کنندگان کدامیک از این گروههای خبری، مشتریان بالقوه شما می باشند. سعی کنید بدون اینکه در گفتگوها شرکت کنید، پیامها و مقالات گروه خبری را بخوانید و برای این کار وقت کافی بگذارید و انواع پیام هایی که به گروه خبری ارسال میشود، از نظر بگذرانید. ببنید آیا در آن گروه خبری شانسی برای شرکت در گروه خبری دارید؟ آیا شرکت کنندگان گروه خبری، جزو بازار هدف شما می باشند. گروه خبری را بررسی کنید و ببینید آیا برای مشتریان شما جالب و جذاب می باشد. امکان دارد نام گروه خبری نشان دهندهٔ موضوع گروه خبری نباشد، بنابراین در این موارد لازم است برای حصول اطمینان دقت کافی مبذول دارید.
نکته: lurking دریافت و خواندن پیامها و مقالات در یک گروه خبری بدون شرکت  جستن در گفتگو را گویند.

نکاتی درباره  ارسال پیام به گروههای خبری

پس از آشنایی با قوانین گروه انتخابی، خواندن پیامهای گروه خبری بدون شرکت در گفتگو و پی بردن به این نکته که گروه خبری جایی است که مخاطبان بازار هدف در آن حضور دارند، نوبت به ارسال پیام به این گروههای خبری می رسد. بخاطر داشته باشید حتماً از قوانین اعلام شده پیروی کنید. اگر قوانین گروه خبری اجازهٔ تبلیغ را نمی دهند، به طور آشکار و به طرزی که چشمگیر باشد دست به تبلیغ نزنید. برای استفاه بهینه از گروههای خبری، ابتدا اعتماد اعضای گروه خبری را جلب کنید. یک پیام خطا ممکن است به از دست دادن تمامی مشتریان بالقوه که در گروه خبری حضور دارند، منجر شود.
بهتر است قبل از ارسال پیام نهایی به یک گروه خبری، پیامی را به صورت آزمایشی بفرستید. این ازمایش نحوه کار با گروههای خبری را به شما نشان داده و از بروز هر گونه خطا در حالت عادی جلوگیری می کند. می توانید برای آزمایش یک پیام به گروه خبری miSC.test بفرستید. یکی از راههای کسب شهرت خود و یا شرکت، خود در گروههای خبری جلب اعتماد اعضا گروه است. سعی کنید پاسخ هایی که به نامههای دیگران می دهید، ارزشمند باشد، برای اینکه مردم از روی این پاسخ ها و زمانی که برای تبلیغات استفاده می کنید، به قابل اعتماد بودن شما پی می برند. درست زمانی که گروه مناسبی را پیدا کردهاید، ممکن است فراموش کنید پیامهای گروه خبری را برای ارتقا امور تجاری خود بخوانید. سپس متوجه می شوید وقت زیادی را صرف مطالعه پا و شرکت در مباحثات کردهاید، و دربارهٔ هر چیز مربوط به موضوع گروه خبری دیگران پرداخته اید. بیاد داشته باشید وقتی شانسی را برای عرضه دانش تجاری

پیدا می کنید، نشانی وب سایت خود را نیز ذکر کنید.

گروههای خبری بر اساس هدف مشخصی بوجود می آیند. این هدف مشخص م گفتگو، اعلان اخبار، ارسال نامه در یک موضوع خاص و حتی خرید و فروش کا خبری صدها نامه در حافظه خود دارند و خواننده آن بر اساس واژههایی که در مو نامه می بینند تصمیم به خواندن و یا نخواندن آن می گیرد. بنابراین در انتخاب واژه دقت کنید که مختصر و در عین حال مربوط به متن اصلی نامه باشد تا خوانندگان با نامه، تشویق به خواندن محتوای نامه شده و از مطالعه آن صرفنظر نکنند. سعی کنید کلمات مهم را در ابتدای موضوع نامه قرار دهید. این مسئله در ارسال ف خبری بسیار اهمیت دارد. برخی از مردم صفحه نمایش خود را طوری تنظیم می، کلمه اول در قسمت موضوع نامه نشان داده می شود. وقتی می خواهید کلمات موضوی کنید، ببینید مردم برای پیدا کردن اطلاعات موجود در محتوای نامه شما از چه کلید و می کنند. بدترین حالت ارسال نامه وقتی است که نامهای را بدون موضوع به : بفرستید. به طور قطع چنین نامه ای توجه کسی را جلب نخواهد کرد و اساساً فرستا تلف کردن وقت است. در شروع نامه از واژههایی استفاده کنید که نشان دهنده ارتباط میان مطلب شما و خبری باشد. مردم در جستجوی پاسخ به سوالات خاصی هستند، بنابراین به دور از متن نامه به مباحثی بپردازید که متفاوت با موضوع نامه نام باشد. سعی کنید پیام ح روشن بیان کنید و موضوع مورد بحث در نامه را در اوایل شروع نامه ذکر کنید. با توجه خوانندگان به نامه جلب شده و کل نامه را مطالعه می کنند. اندازه نامه نیز باید کوتاه بوده و از ۲۶ خط تجاوز نکند. پاراگرافهای کوتاه در حد ن بهترین حالت ممکن است. طوری بنویسید که با یک نگاه سریع بتوان به موارد مورد برل. ارسال پاسخ شخصی به یک پیام و یا ارسال پاسخ به تمامی اعضای گروه خبری سودمند گروههای خبری است و شما می توانید پاسخ نامه ای را تنها به یک نفر بفرستید و یا پاسخ نامهای را به تمامی اعضای گروه ارسال نمایید، تعیین آن بستگی به شرایط دارد. پاسخ نامه شما ارزش آن را دارد که تمامی اعضای گروه بخوانند، پس اجازه دهید تمام اعضای گروه، نامه را بخوانند. اگر فکر می کنید که شرکت برای هر یک از افراد تسهیلاتی را در نظر گرفته و قصد دارد جزئیات مربوط به این تسهیلات را به اطلاع مشتریان هدف برساند و ارسال این نامه به تمامی اعضای گروه سودی در بر ندارد، بهتر است یک پیغام شخصی بفرستید. اغلب اوقات پیش می آید که هم نامه شخصی و هم نامه گروهی بفرستید. در هر صورت، به خاطر داشته باشید حتی الامکان نامه را سریعاً پاسخ دهید. یعنی تا زمانی که پیغام اولیه هنوز در ذهن فرستنده نامه باقی است، باید جواب نامه ارسال شود.

نکته هایی برای کسب اطمینان از دریافت نامه

یادگیری قوانین مخصوص گروههای خبری در این قسمت، به شما کمک میکند تا از دریافت و مطالعه نامه ارسالی اطمینان حاصل کنید.

در جریان موضوع مورد بحث در گروه خبری باشید

 سعی کنید همیشه در جریان موضوعات و مباحث مطرح شده در گروه خبری باشید. برای اینکه مردم در یک گروه خبری خاص بخاطر آن موضوع، در گروه شرکت می کنند و به نامههای خارج از موضوع مورد بحث توجهی نمی کنند.

ارسال نامه های مربوط به موضوع مورد بحث

 هنگام پاسخگویی به یک نامه، از گزینه پاسخ (reply) در همان موضوع استفاده کنید. وقتی بدون تغییر در Subject به نامه پاسخ می دهید، نامه شما مستقیماً زیر نامه ای که پاسخ دادهاید، ظاهر می شود. این بدین معنی است که پاسخ نامه کاملا مربوط به موضوع نامه قبلی است. از سوی دیگر، سایر اعضای گروه براحتی میتوانند بحثهای مطرح شده را پیگیری کنند.

بحث ها را دنبال کنید

پاسخ های آگاهانه و در عین حال باکیفیت موجب می شود اعضای گروه به پاسخ های شما اعتماد کرده و نسبت به آن واکنش نشان می دهند . اگر جواب نامه ها را با اطلاعات مثبت و صحیح بدهید ، مردم هنگام مراجعه به گروه ، سراغ پیام های شما را خواهند گرفت

هرگز نامه های تجارتی و تبلیغاتی نفرستید

در بیشتر گروه های خبری از نامه های تبلیغاتی استقبال نمی شود. بخصوص بسیاری از کسانی که چت می کتتد ، امکان ارسال نامه های تبلیغاتی را مسدود می کنند.قبل از ارسال هر پیامی بهتر است ابتدا فایل های FAQ  را مطالعه نمایید.در صورتی که در گروه خبری امکان ارسال نامه های تبلیغاتی وجود ندارد ، هرگز اقدام به این کار نکنید.

پرهیز از ارسال پیامهای بی منطق

از ارسال پاسخهای بی منطق بپرهیزید، اگر چیزی برای گفتن ندارید، پیغامهایی نظیر «متشکرم» «من هم موافقم» نفرستید. اگر فکر می کنید پاسخ موجهی دارید و یا می خواهید موضوع مورد بحث را به طور شخصی با طرف مقابل در میان بگذارید، برای انتقال عقاید و نظرات خود، یک ایمیل شخصی بهوی بفرستید.

استفاده از فایلهای امضا در گروه خبری

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره شد، فایل امضا و یا Sigfile کارت ویزیت الکترونیکی شما محسوب می شود که به صورت پیغام کوتاهی در انتهای ایمیل می آید. اگر نه همه برنامههای پست الکترونیک ولی اکثر آنها دارای امکانات استفاده از فایل امضا هستند که می توان آن را به انتهای نامه های ارسالی به یوزنت گروه خبری و یا فهرست پستی الصاق نمود. استفاده از فایلهای امضا به طرق گوناگونی قابل استفاده است. سادهترین روش این است که فقط شماره های تلفن و آدرس خود و یا حتی تبلیغات مجازی را به انتهای ایمیل اضافه کنید. فایلهای امضا تأثیر زیادی در معرفی شرکت دارند. می توانید با استفاده از فایل امضا اطلاعات و رویدادهای موجود در شرکت را به اطلاع دیگران برسانید. به عنوان مثال مردم را از رویدادهای مهم در شرکت آگاه سازید، و یا به آنها راجع به افتخارات و یا جوایزی که موفق به کسب آن شده اید بگویید، و یا دربارهٔ محصولات و سرویسهای ویژهایی که در شرکت ارائه می شود، اطلاع رسانی کنید. می توانید تعدادی فایل امضای متفاوت برای گروههای خبری گوناگون آماده و استفاده کنید. ممکن است یک فایل امضا برای یک گروه خبری مناسب بوده و در گروه خبری دیگری کاربردی نداشته باشد. همیشه از مناسب بودن پیام فایل امضا با مخاطبان ان اطمینان حاصل کنید.
سعی کنید فایل های امضا کوتاه باشند. معمولا چهار الی هشت خط مناسب است. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک فایل امضا به اندازه نامهای که ضمیمه می شود، طولانی و بلند بوده و یا مثل بروشور باشد. فایلهای امضا باید دارای مشخصات ذیل باشند.
• نام فرد ارسال کننده
• نام تجاری
·    URL
·    نشانی پستی
·    آدرس ایمیل
·    شماره تلفن
·    شمارهٔ فاکس
·    توضیح مختصری درباره زمینه فعالیت شرکت و یا شعار ان نمونه ای از یک فایل امضا و محتویات آن را در شکل زیر مشاهده میکنید.
ادامه این مطلب را میتوانید در کتاب 101 روش بازاریابی در اینترنت مطالعه فرمایید .


مقالات مرتبط به طراحی سایت :

استفاده مؤثر از گروه های خبری
 مهندسی اینترنت و شبکه کاربرد وب 3 برای گزینش اخبار تجاری مورد علاقه کار