» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)

6578  تعداد بازدید  |  دوشنبه 9 آذر ماه 1394

زمانی که دارید انیمیشن برای طراحی سایت ایجاد می کنید باید تکه های مختلفی را روی لایه های مختلف قرار دهید. شما از لایه ها برای منظم کردن فیلم خود و جدا نگه داشتن شکلها و قالب ها به منظور عدم تداخل با یکدیگر استفاده می کنید.( در فصل ۶ به طور مفصلی درباره لایه ها توضیح خواهد داده شد) برای جدا کردن ۳ نماد خود به روی سه لایه جداگانه، می توانید از یک مشخصه مناسب و راحت در فلش به نام پخش کردن در لایه ها (Distribute to Layers) استفاده کنید . جهت استفاده از آن مراحل زیر را انجام دهید

زمانی که دارید انیمیشن برای طراحی سایت  ایجاد می کنید باید تکه های مختلفی را روی لایه های مختلف قرار دهید. شما از لایه ها برای منظم کردن فیلم خود و جدا نگه داشتن شکلها و قالب ها به منظور عدم تداخل با یکدیگر استفاده می کنید.( در فصل ۶ به طور مفصلی درباره لایه ها توضیح خواهد داده شد) برای جدا کردن ۳ نماد خود به روی سه لایه جداگانه، می توانید از یک مشخصه مناسب و راحت در فلش به نام پخش کردن در لایه ها (Distribute to Layers) استفاده کنید . جهت استفاده از آن مراحل زیر را انجام دهید

۱. اگر ابزار Selection در پنل ابزارها انتخاب نشده است، روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود.
۲. بصورت مورب لوگو را انتخاب کرده تا کل آن (شامل دو کلمه ) انتخاب شود. اکنون باید دو مستطیل را داخل یک مستطیل بزرگتر ببینید. هر سه شی درون لوگو اکنون انتخاب شده اند.
۳. دستور Modify->Timeline-> Distribute to Layers را اجرا کنید. اکنون ۳ لایه جدید به نامهای Rainbow ،Resources و Lines دارید. ۳ شی لوگو به سه لایه جدید منتقل شده و از لایه اولیه خارج شده اند. لیست لایه شما باید مانند شکلی ۱.۱۰ به نظر برسد.
۴. روی لیست پایین افتادنی سطح بزرگنمایی (در بالا و سمت راست استیج) کلیک کرده و مقدار%100 را انتخاب کنید.
۵. برای خارج کردن شی مورد نظر از حالت انتخاب شده، خارج از استیج کلیک کنید.
6. برای ذخیره کردن فایلی، دستور File-PSaVe را اجرا کرده و آن را در همان محلی که قبلا برای ذخیره فایلی تصویری rainboe.gif استفاده کرده بودید، ذخیره نمایید.
۷. اسم فیلم خود را به آن بدهید، مانند Movie of Year و روی دکمه save کلیک کنید. فلش یک فایل با نام انتخابی شما ایجاد می کند.
اکنون برای انجام فرآیندها و مراحل انیمیشن آماده هستید.

نکته
ذخیره کردن فایل در پوشه Flash CS5 توصیه نمی شود، زیرا ممکن است در میان فایلهای دیگر برنامه فلش گم شود.

استفاده از گرافیکها در انیمیشن
قبلا در این فصل توضیح دادیم که هدف شما پرواز دادن کلمه Rainbow از سمت راست و کلمه Resource از سمت چپ می باشد. همچنین می خواهید گرافیک در همان زمان ۱۸۰ درجه بچرخد. اکنون می خواهید
ببینید که انیمیشن چگونه به اتمام میرسد. به قسمت قبلی باز گردید و قسمت ابتدایی فیلم خود را ایجاد کنید. فلشی این قابلیت را دارد که تمامیقسمتهای خالی در انیمیشن را پر کند. این نوع انیمیشن موشن تویین (Motion TWeen) نامیده می شود.جهت ایجاد انیمیشن مراحلی ذیلی را انجام دهید:

۱. روی کلمه Rainbow کلیک راست کرده و دستور Creat Motion Picture را انتخاب کنید. اگر دید پیدا که دو نماد دیگر ناپدید شده اند، نیازی به نگران شدن نمی باشد. فلشی یک انیمیشن MOtiontWeen ایجاد کرده که بصورت اتوماتیک طول آن ۲۴ فریم در یک ثانیه میباشد. عقریه نمایشگر اکنون روی فریم ۲۴ می باشد، اما دو نماد دیگر هنوز در فریم ۲۴ وجود ندارند. دقت کنید که سطر RainbOW در تایم لاین آبی می شود تا نشان دهد که دارای یک انیمیشن Motiontween می باشد. 
۲. روی فریم ۱ در تایم لاین کلیک کنید. شما در فریم۱ روی تمامی لایه ها می توانید کلیک کنید. سپسری خواهید دید که دو لایه دیگر که ناپدید شده بودند مجددا ظاهر می گردند.
۳. مراحل ۱ و ۲ را مجددا برای عبارت Word و همینطور برای lines انجام دهید. - 
.اکنون پنل تایم لاین شما باید مانند شکلی ۱.۱۱ به نظر برسد
4.برای انتقال نماد Rainbow به محل مناسب خود در فریم 1 روی آن کلیک کرده سپس کلید shift را نگه داشته و آن را به سمت راست و خارج از استیج در ناحیه خاکستری بکشانید
 
برای دیدن ناحیه خاکستری باید از نوار اسکرول افقی استفاده کرده و یا زوم کمتری را در قسمت درصد بزرگنمایی در لیست پایین افتادنی بزرگنمایی انتخاب کنید. نگه داشتن کلید Shift از بالا و پایین رفتن شی در زمانی که آن را می کشید جلوگیری می کند. بوسیله کلیک کردن روی اولین فریم و حرکت دادن کلمه، شما اولین موقعیت ان را در ابتدای انیمیشن مشخصی م کنید.
. برای انتقال دادن نماد Rainbow به محلی مناسب آن، در فریم ۲۴ (انتهای موشن تویین)، روی فریم۲۴ در لایه Rainbow کلیک کنید. سپس کلید Shift را نگه داشته و نماد Rainbow را به عقب و محلی ابتدایی ان بکشانید. اکنون یک نقطه در فریم ۲۴ روی لایه Rainbow می بینید. در استیج، یک خط می بینید که نشان دهنده مسیر حرکت نماد RainDOW می باشد. انیمیشن موشن تویین اکنون کامل شده است.
6.روی فریم ۱ در لایه ReSOurCeS کلیک کنید. عقربه نمایشی اکنون روی فریم ۱ می باشد، و نماد Resources یک مرز انتخاب شده آبی دارد.
7. کلید Shift را نگه داشته و نماد ReSOUTCeS را انتخاب و به سمت چپ و خارج از استیج بکشانید.
8.روی فریم ۲۴ روی لایه Resources کلیک کرده، کلید Shift را نگه داشته و نماد Resources را به عقب و محلی ابتدایی آن بکشانید.
اکنون یک نقطه در فریم ۲۴ روی لایه ReSOUTCeS و یک خط افقی روی استیج که نشان دهنده حرکت نماد ReSOUTCeS می باشد می بینید.
9.برای بازگشت به فریم ۱ و انتخاب نماد Lines، روی فریم ۱ لایه Lines یا کلیک کنید.
10. دستور  , Modify->Transform->Rotate 90 CW را اجرا کرده تا طرح شما ۹۰ درجه در جهت عقربههای ساعت بچرخد.
۱۱. مجددا دستور Modify->Transform-Rotate 90CW را اجرا کرده تا طرح شما مجموعا ۱۸۰ درجه بچرخد. این دستور، موقعیت مورد نظر را در نماد Lines فریم ۱ فراهم می کند.
۱۲. روی فریم ۲۴ لایه Lines کلیک کنید.
۱۳. دستور Modify->Transform-> Rotate 90CW را دو بار اجرا کرده تا نماد Lines یا مجموعا ۱۸۰ درجه بچرخد. به دلیل اینکه فقط نماد Lines را چرخاندهاید (آن را جابجا نکردید) خطی روی استیج نمیبینید
۱۴. اگر لازم شد میله اسکرول افقی را تا زمانی که استیج در وسط پنجره شما قرار گرفت بکشید تا بتوانید کل انیمیشن را ببینید.
۱۵. روی اولین فریم یکی از لایهها کلیک کنید. ظاهرپنجره شما باید مانند پنجره نشان داده شده در شکلی ۱۲. ۱ باشد.
۱.۱۲ : قبل از این که انیمیشن خود را اجرا کنید، RainbOW در سمت راست ظاهر شده و ReSOUTCeS در سمت چپ و نماد
LineS نیز چرخیده است.
۱۶. کلید Enter (بازگشت) را زده و انیمیشن را نگاه کنید.
۱۷. بوسیله دستور Pile save فیلم خود را مجددا ذخیره کنید.



مقالات مرتبط به طراحی سایت :

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)
تبدیل اشیا به نمادها(آموزش فلش)
استفاده از فلش (آموزش فلش)
نمایش فیلم (آموزش فلش)
استفاده از پنل ها(آموزش فلش)
اجرای فلش (آموزش فلش)
آشنایی با فلش (آموزش فلش)