» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » استفاده از پنل ها(آموزش فلش)

استفاده از پنل ها(آموزش فلش)

استفاده از پنل ها(آموزش فلش)

6903  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 6 آبان ماه 1394

پنل ها Panels) پنجرههای کوچکی هستند که امکان دسترسی به تعداد زیادی از ابزارها و تنظیمات فلاش را میدهند. از طریق منوی Window می توانید پنل ها را باز کرده یا آنها را ببندید. در باره اکثر پنل ها در قسمت مربوط به آنها در کتاب بحث خواهیم کرد. در این بخش درباره چگونگی استفاده از پنل ها توضیح داده می شود.

پنل ها (Panels) در طراحی سایت پنجرههای کوچکی هستند که امکان دسترسی به تعداد زیادی از ابزارها و تنظیمات فلاش را میدهند. از طریق منوی Window می توانید پنل ها را باز کرده یا آنها را ببندید. در باره اکثر پنل ها در قسمت مربوط به آنها در کتاب بحث خواهیم کرد. در این بخش درباره چگونگی استفاده از پنل ها توضیح داده می شود.
اکثر پنل ها قابلیت وصل شدن از کنار (DOCKING) به یکدیگر را دارند، یعنی می توانند در گوشه یا پایین پنجره فلش قرار گرفته بدون آنکه روی کار و پروژه شما قرار بگیرند. همچنین می توانند با پنل های دیگر در یک گروه قرار بگیرند. به علاوه می توانید پنل هایی که امکان وصل شدن به یکدیگر ندارند را روی یکدیگر - قرار دهید می توانید پنلی ها را با روشی های زیر کنترل کنید:
وصل کردن یک پنل : روی نوار عنوان پنل نوار سیاه رنگ بالای پنلی که سربرگ حاوی نام پنل در آن قرار دارد) کلیک کرده و آن را به سمت پایین یا گوشه پنجره فلش بکشید. زمانی که یک نوار آبی پررنگ را دیدید دکمه موسی را رها کنید. 
جدا کردن یک پنل از کنار پنجره: روی نوار عنوان پنل کلیک کرده و آن را به مکان دیگری بکشید باز یا بسته کردن یک پنل: از منوی Window نام پنل مورد نظر را انتخاب کنید تا باز شود.به بستن یک پنال جدا شده : روی دکمه close پنل کلیک کنید.
بستن یک پنلی وصل شده: روی نوار عنوان کلیک راست کرده و close را انتخاب کنیدفشرده کردن یک گروه از پنل ها در آیکن ها: روی دو پیکان کوچک سمت راست که در بالای گروه پنلی های متصل شده قرار دارند، کلیک کنید.
می توانید پنل ها را روی یکدیگر نیز قرار دهید. اگر یک پنل را به روی پنلی دیگر بکشید (بوسیله نوار عنوان) پنلی در گروه یکسانی با پنل اصلی قرار می گیرد. در ضمن می توانید یک پنلی را جمع یا باز کنید. یک پنل جمع شده (Collapse) تنها نوار عنوان پنل را نشان میدهد، بنابراین به فضای زیادی احتیاج ندارد. برای ایجاد یک پنل جمع شدہ کافی است روی نوار عنوان پنل دوبار کلیک کنید، با تکرار این کار پنل جمع شدہ باز می شود. تعدادی از آیکون پنل ها که در شکل4 .1نمایش داده شده اند در حقیقت میانبرهایی برای پنل هایی هستند که پرکاربردتر از بقیه می باشند. جهت بستن یا باز کردن یک پنل روی آیکن آن کلیک کنید.
پنل TOOS (ابزارها) شامل تمامی ابزارهایی است که جهت ترسیم و ویرایش اشیا نیاز دارید. در پایین پنل TOOLS گزینه هایی وجود دارد که چگونگی عملکرد پنلی TOOLS را تغییر می دهد.
یک پنل مهم دیگر پنلی مشخصات (Property inspector) می باشد که در شکل1.5 نشان داده شده است. در این پنل اطلاعات مهمی درباره اشیا انتخاب شده مانند نام و مکان نمایش داده می شود. همچنین می توانید اشیا را در پنل مشخصات تغییر دهید. پنل مشخصات به محتویات حساسی می باشد، زیرا گزینه ها و مشخصات نمایش داده شده در آن بر اساسی شی انتخاب شده تغییر می کنند. برای مثال اگر یک شکل گرافیکی را انتخاب کرده باشید، پنلی شخصات تنظیماتی را که مربوط به آن می باشد را برای شما فراهم آورده و می توانید از آن جهت ویرایش شکل استفاده کنید.
به صورت پیش فرضی، پنل مشخصات با پنلی کتابخانه (که در آینده توضیح خواهد داده شد) در یک گروه می باشد
پنلی مشخصات دارای اجزای زیر است:
سربرگ (Tab): روی دکمه سربرگ در در بالای صفحه ( که دارای عبارت Properties است) دوبار کلیک کنید تا پنل مشخصات کاملا جمع شود (در این حالت فقط سربرگ PTOperties را می بینید.)دوباره روی سربرگ کلیک کنید تا پتل مشخصات به حالت اول برگردد.
نوار عنوان (Title bar): روی نوار خاکستری در بالای پنل کلیک کرده تا اندازه پنل مشخصات را - حداقلی یا حداکثر کنید. در حالت پیش فرض نوار عنوان قسمتی از کتابخانه نیز می باشد.


منوها
اکثر کارهای ترسیم فقط از طریق پنل TOOLS قابل دسترسی می باشند.جهت ایجاد انیمیشن اغلب از پنل تایملاین استفاده می شود. درباره پنال تایم لاین در همین فصل صحبت خواهیم کرد. تقریبا همه کارها و وظایف در فلش در منوهای برنامه قرار دارند. شما فقط باید مکان دستور مورد نظر در منو را پیدا کنید. جدولی 1.۱ خلاصهای از کاربرد منوها را نشان می دهد.
وب سایتهایی که کد دار کردن داده های انتقال یافته را تضمین می نمایند براحتی قابل تشخیص هستند. زیرا قفلی که در پایین صفحه نشان داده می شود بسته خواهد بود (ضمیمه ۱۳ را ببینید.) شرکتهایی مانند .VeriSign.COm ابزار کدینه کردن وب سایتها و پست الکترونیک را ارائه می دهند.
با این حال دو عامل فوق برای تضمین امنیت اطلاعات / پرداختها کافی نیستند.زیراآنها اجازه شناسایی متقابل طرفهای متعهد را نمی دهند.

سیستم های پرداخت
هم اکنون دو سیستم بسیار قابل اتکا برای پرداختهای Online وجود دارد. به علاوه این سیستمها معمولاً بهتر از سیستمهای Offline موجود هستند. ولی هیچیک از آنها به طور وسیع به عنوان یک استاندارد فنی، به وسیله بازرگانان، مشتریان، بانکها و سایر طرفهای دست اندرکار مورد قبول نمی باشد. این در واقع یک نوع جنگ بازرگانی استانداردهای فنی است. یادآوری: بیشتر معاملات B-to-B نیاز به پرداخت Online ندارند و در نتیجه موضوعات را برای آنها ساده تر می سازد.) با برخوردی واقع گرایانه برخورد در می یابیم، که چندین سیستم بر بازار پرداخت به صورت Online تفوق دارند.
1-Netscapes ssl : این سیستم علیرغم نقطه ضعف آن، پراستفاده ترین نمونه است زیرا اولین نمونه از نوع خود در بازار می باشد.
برای تعداد زیادی از دستورات درون منوها می توانید از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید. همچنین می توانید میانبرهای صفحه کلید را برای خودتان ایجاد کنید. میانبرها درون منوها و در کنار اسم دستور نمایش داده می شوند. تعدادی از میانبرهای صفحه کلید که معمولاً استفاده می شوند عبارتند از:
N+Ctrl: پنجره New DoCument را باز کرده تا بتوانید یک فیلم جدید را ایجاد کنید.
Ctrl+O: با استفاده از این دستور می توانید یک فیلم که قبلا ایجاد شده است را باز کنید. 
Ctrl+S: فیلم را ذخیره می کند. سعی کنید از این میانبر زیاد استفاده کنید.
Ctrl+Q: از فلش خارج می شود. 
Ctrl+X: شی انتخاب شده را برش داده و آن را درون کلیپ بورد قرار می دهد.
Ctrl+C: شی انتخاب شده را به درون کلیپ بورد کپی می کند.
Ctrl+V: مواردی را که در کلیپ بورد کپی شده است را به درون فیلم کپی می کند. موارد کپی شده مستقیما به مرکز صفحه نمایش می رود
Ctrl+Shift+V: موارد کپی شده در محلی شی اولیه قرار می گیرند.
Ctrl+Z: معادل استفاده از دستور Undo (لغو کردن) می باشد. این دستور آخرین عملی انجام شده را لغو می کند. در حالت پیش فرضی، ۱۰۰ عمل آخر انجام شده در حافظه نرم افزار موجود بوده و امکان لغو آنها وجود دارد. همچنین اگر دستور WindowOther PanelsHistory را اجرا کنید، پنل تاریخچه تمام کارهای شما را بصورت تک تک لیست کرده و به شما اجازه میدهد تا هر کدام را که می خواهید لغو کنید.
Ctrl+Y: معادلی انتخاب دستور Redo بوده و عمل لغو شده را دوباره انجام می دهد. این دستور زمانی اجرا میشود که فرمانی را با استفاده از دستور undoلغو کرده باشید. این دستور دقیقا تعداد حرکاتی را که دستور Undo قادر به لغو کردن بود را به یاد میآورد. اگر به اشتباه بیش از مقدار مورد نیاز دستورها را لغو کرده اید از دستور Redo استفاده کرده تا به کار دلخواه برسید. استفاده از دستورهای undo وRedO مانند یک سفر در نرم افزار فلش بوده و زمانی که مشغول به کار می باشید بسیار مفید خواهد بود.
در خصوصی میانبرهای صفحه کلید دیگر در زمانی که به مباحث دستور آنها رسیدیم بحث خواهیم کرد.اگرچه این مورد به عنوان یک میانبر حساب نمی شود ولی دقت کنید در زمانی که نوار ویرایش (Editbar)باز است، می توانید کادر کنترلی بزرگنمایی را در بالا و سمت راست استیج پیدا کنید (می توانید از دستور Window TOOlbar Editbar نیز استفاده کنید. روی فلاش کلیک کرده و یکی از گزینه های بزرگنمایی را انتخاب نمایید که باعث بزرگنمایی شده یا روی فیلم کوچک نمایی اعمال می کند. بزرگنمایی اندازه واقعی اشیا را تغییر نمیدهد، تنها آنها را بزرگتر یا کوچکتر نشان می دهد.


نکته
در لیست پایین افتادنى بزرگنمایی هیچ محدودیتی در انتخاب موارد وجود ندارد. عدد دلخواه را در کادر متنی آن تایپ کرده و دکمه Enter را بزنید تا روی استیج بزرگنمایی اعمال کنید. برای مثال، عدد 85 سطح بزرگنمایی را به 85% میرساند.

شخصی کردن فضای کار 
بهترین کار برای شخصی کردن فضای کار، ذخیره ساختار پنلی های مورد نظر می باشد. پنلی های مورد نظر را باز کرده و در مکان مورد نظر قرار دهید. سپس دستور Window-Workspace-New Work Spaceرا اجرا کنید. در پنجره NeW WorkspaCe که باز شده است همانطور که در شکلی 1.6 می بینید، به فضای کار خود یک نام داده و روی OK کلیک کنید. برای باز کردن فضای کار ذخیره شده منوی (WindOWE- WOrkSpaCe را باز کرده و فضای کار مورد نظر را انتخاب کنید. برای تغییر دادن نام یا حذف فضای کار دستور Window-Workspace-Manage Workspace را اجرا کرده و سپس مشخصه های فضایی کار خود را تغییر دهید. می توانید به مشخصه های همان فضای کار انتخاب شده در سمت راست نوار منو دسترسی داشته باشید. انتخاب یک فضای کار جدید با کلیک کردن روی لیست پایین افتادنی Workspace بسیار آسان است.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)
تبدیل اشیا به نمادها(آموزش فلش)
استفاده از فلش (آموزش فلش)
نمایش فیلم (آموزش فلش)
استفاده از پنل ها(آموزش فلش)
اجرای فلش (آموزش فلش)
آشنایی با فلش (آموزش فلش)