» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » کنترلهای فرم (آموزش HTML)

کنترلهای فرم (آموزش HTML)

کنترلهای فرم (آموزش HTML)

6666  تعداد بازدید  |  یکشنبه 3 آبان ماه 1394

فرم علاوه بر ضروری برای سازمان دهی ، شامل فیلدها و کنترل هایی نیز هست.کنترلهایی نیز هست.کننترلهای فرم ،عناصری فیلدهای کلمات رمز، فیلدهای متنی چند سطری، منوهای بازشونده، لیستهای لغزنده ، دکمه های رادیویی، کادرهای کنترلی و دکمه ها است. از کنترلهای مخفی فرم نیز می توان استفاده کرد. متداولترین دستور، دستور است. اما دستور < SELECT > همراه با دستور < OPTION> و < TEXTAREA > نیز عناصر مهمی اند. به جای اینکه به نحو این دستورات بپردازیم، به کنترلهای فرم می پردازیم تا با فرم اشنا شوید. در ادامه این دستورات را می اموزیم

فرم علاوه بر ضروری برای سازمان  دهی ، شامل فیلدها و کنترل هایی نیز هست.کنترلهایی نیز هست.کننترلهای فرم ،عناصری فیلدهای کلمات رمز، فیلدهای متنی چند سطری، منوهای بازشونده، لیستهای لغزنده ، دکمه های رادیویی، کادرهای کنترلی و دکمه ها است. از کنترلهای مخفی فرم نیز می توان استفاده کرد. متداولترین دستور، دستور <INPUT> است. اما دستور < SELECT > همراه با دستور < OPTION> و < TEXTAREA > نیز عناصر مهمی اند. به جای اینکه به نحو این دستورات بپردازیم، به کنترلهای فرم می پردازیم تا با فرم اشنا شوید. در ادامه این دستورات را می اموزیم.
کنترل های متنی
کنترلهای متنی، فیلدهای فرم هستند که طول آنها یک خط است و متنهایی مثل اسامی افراد را دریافت می کنند. این فیلدها با دستور < INPUT > مشخص می شوند. اما با استفاده از دستور < TEXTAREA > می توان متنهای چند سطری را تعیین کرد. ساده ترین نوع کنترل فرم، ورودی متن است. برای مشاهده کنترل ورودی متن از دستور INPUT با صفت TYPE که مقدارش TEXT است استفاده می شود:
<INPUT TYPE = "TEXT" NAME = "CustomerNAME">
تمام عناصر فرم باید نامگذاری شوند. در این دستور، "NAME="CustomerNAME برای ایجاد فیلد متنی جهت دریافت نام به کار میرود. این دستور، یک فیلد متنی یک خطی با نام CustomerNAME  را درخواست می کند



نام فیلدها باید منحصر بفرد باشند. اسامی فیلدها هنگام تحویل فرم به کارگزار وب و همچنین برای پردازش آن توسط زبانهای اسکریپت ضروری اند. در حالت عادی طول این فیلد ۲۰ کاراکتر است و با استفاده از SIZE می توان اندازه آن را تغییر داد. یعنی با صفت SIZE می توان تعیین کرد که طول این فیلد چند کاراکتر باشد. به عنوان مثال،دستور زیر، طول فیلد stomerNAME را40 کاراکتر تعیین میکند.

<ΙΝΡUΤ ΤΥΡΕ = "ΤΕΧΤ" ΝΑΜΕ = "ΟustomerΝΑΜΕ"SΙΖΕ "40">

البته کاربر میتواند بیش از این تعداد کاراکتر را وارد کند. برای اینکه طول این فیلد به اندازه مشخصی محدود شود باید صفت MAXLENGTH را تغییر دهید. در این صورت مرورگر بیش از آن تعداد کاراکتر را قبول نمی کند. دستور زیر، طول فیلد را ۳۰ و حداکثر طول آن را ۶۰ تعیین میکند:

<INPUT TYPE="TEXT "NAME = "CustomerNAME" SIZE ="30" MAXLENGTH="60">

VALUE صفت دیگر دستور INPUT است. با استفاده از این صفت می توان متن پیش فرضی را وارد این فیلد کرد. این متن هنگام ظاهر شدن فرم، در آن فیلد قرار میگیرد. در دستورات زیر، مقدار "Enter yournamehere" به عنوان پیامی به کاربر ظاهر می شود و در فیلد قرار می گیرد:
-

 

<INPUT TYPE="TEXT "NAME = "CustomerNAME" SIZE ="30" MAXLENGTH="60">

 

 

 

فیلد رمز در فرم
فیلد کنترل کلمه رمز، مثل فیلد کنترل متن یک سطری است، با این تفاوت که محتویات آن نمایش داده
نمی شود. در بسیاری از موارد، مرورگر ممکن است به جای هر کاراکتر یک کاراکتر ستاره قرار دهد تا کلمه رمز را کسی نبیند


برای ایجاد کنترل کلمه رمز در فرم، از صفت TYPE دستور <INPUT> استفاده می شود. برای این منظور نوع آن باید PASSWORD تعیین شود. اندازه فیلد کلمه رمز را نیز می توان با استفاده از صفت SIZE تعیین کرد. با استفاده از صفت MAXLENGTH نیز می توان حداکثر طول فیلد کلمه رمز را تعیین نمود. در مورد این فیلد، عقلانی است که طول فیلد محدود شود. دقت داشته باشید که برای این فیلد با استفاده از صفت VALUE مقدار پیش فرض تعیین
نکنید، زیرا کاربر میتواند آن را در سند HTML بیابد

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

عملگرها (آموزش HTML)
متد ها در زبان های اسکریپتی 2 (آموزش HTML)
متد ها در زبان های اسکریپتی(آموزش HTML)
اشیای موجود در جاوا اسکریپت (آموزش HTML)
دستورات در جاوااسکریپت(آموزش HTML)
جاوا اسکریپت (آموزش HTML)
استفاده از دکمه های تصویری به جای SUBMIT (آموزش HTML)
کادرهای کنترلی (آموزش HTML)
لیستهای لغزنده (آموزش HTML)
فیلد متنی چند خطی (آموزش HTML)
کنترلهای فرم (آموزش HTML)
امکانات دیگری از جدول (آموزش HTML)
جدول و صفحه آرایی (آموزش HTML)
لیستها در HTML (آموزش HTML)
سایر فرمتهای دودویی (آموزش HTML)
تصاویر به عنوان دکمه/صوت دیجیتال/فرمت های فایل های صوتی /برداشت و اجرای فایل صوتی(آموزش HTML)