» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » اجرای فلش (آموزش فلش)

اجرای فلش (آموزش فلش)

اجرای فلش (آموزش فلش)

5383  تعداد بازدید  |  دوشنبه 27 مهر ماه 1394

اگر فلشی را از روی DVD-ROM و یا از طریق دانلود از وب سایت شرکت ادابی نصب کردهاید، ممکن است میانبر آن را بر روی صفحه دسکتاپ خود داشته یا نداشته باشید. در صورتی که میانبر روی دسکتاپ نیست، برای ایجاد آن به پوشه زیر در منوی استارت بروید: Start-All Programs-Adobe Flash Professional CS5 سپس کلید Ctrl را نگه داشته و آیکن Adobe Flash CS5 را به دسکتاپ بکشید. برای تغییر نام میانبر، آیکن روی دس کتاپ کلیک راست میانبر ظاهر شده روی دستور Rename (تغییر نام) کلیک کرده، سپسری نام Flash CS5 (یا هر نام دلخواه دیگر) را تایپ کرده و کلید Enter را روی صفحه کلید بزنید. بعد از آن روی آیکن دوبار کلیک کنید تا برنامه فلش اجرا شود.

اگر فلشی را از روی DVD-ROM و یا از طریق دانلود از وب سایت شرکت ادابی نصب کردهاید، ممکن است میانبر آن را بر روی صفحه دسکتاپ خود داشته یا نداشته باشید. در صورتی که میانبر روی دسکتاپ نیست، برای ایجاد آن به پوشه زیر در منوی استارت بروید: Start-All Programs-Adobe Flash Professional CS5
سپس کلید Ctrl را نگه داشته و آیکن Adobe Flash CS5 را به دسکتاپ بکشید. برای تغییر نام میانبر، آیکن روی دس کتاپ کلیک راست میانبر ظاهر شده روی دستور Rename (تغییر نام) کلیک کرده، سپسری نام Flash CS5 (یا هر نام دلخواه دیگر) را تایپ کرده و کلید Enter را روی صفحه کلید بزنید. بعد از آن روی آیکن دوبار کلیک کنید تا برنامه فلش اجرا شود.

ایجاد یک فیلم جدید
معمولا فایل هایی که با فلش ایجاد می کنید فیلم MOVie) نامیده می شوند. همانطور که در شکلی .می بینید وقتی فلشی را اجرا می کنید، به صورت پیش فرضی صفحه Startupشروع) ظاهر می شود. برای ایجاد یک فیلم جدید، روی یکی از گزینه های ظاهر شده کلیک کنید تا بلافاصله یک فایلی فیلم جدید باز شود. این گزینه ها اجازه می دهند فیلم هایی برای کاربردهای مختلف ایجاد کنید، مانند فیلم برای تلفن همراه و انجام برنامه نویسی های پیشرفته. با توجه به هدف این کتاب، فرض می کنیم شما میخواهید با استفاده از آخرین تکنولوژی فلش که ActionScript3.0 است یک فیلم عادی ایجاد کنید (ActionScript30 آخرین نسخه زبان برنامه نویسی فلش است)
اگر قبلا یک فیلم را باز کرده اید و منوها در بالای پنجره نمایش داده شده اند، برای ایجاد یک فیلم جدید
دستور FilePNeW را اجرا کنید. با این کار پنجره NeWDOCumentسند جدید) باز می شود. در این کلیک کنید. با این کار عمومی) انتخاب کرده و رویGeneral را در سربرگ ACtionScript .0 پنجره یک فیلم فلش خالی ایجاد کے می توانید شروع به استفاده از آن بنمایید. 
شکلی 1.2: صفحه Startup فلشی حاوی میانبرهایی برای ایجاد فایلی از الگو، یک فایلی خالی، باز کردن فایلهای تازه باز شده و استفاده از آموزشهای فلشی می باشد.

باز کردن یک فیلم 
وقتی برای اولین بار فلشی را اجرا می کنید، اگر می خواهید روی فیلمی که قبلا ایجاد کرده اید کار کنید، فیلم را از بخشی Recent Item (آخرین موارد) از صفحه Startup انتخاب کرده یا روی منوی Open (باز کردن) کلیک کنید و مکان فایلی فیلم را مشخصی نمایید. اگر قبلا فیلم را باز کرده و منوها در دسترسی شما هستند، میانبر صفحه کلید Crtl+o را مورد استفاده قرار داده یا دستور open    file را اجرا کنید تا پنجره Open باز شود. سپس به پوشه حاوی فایلی فیلم خود رفته و روی ان دوبارکلیک کنید تا فیلم باز شود. اولین فریم در صفحه سفید بزرگ وسط پنجره فلش ظاهر شده و می توانید روی فیلم کار کنید.
زمانی که بیش از یک فیلم را باز کرده اید، در بالای هر فیلم یک سربرگ (Tab) می بینید. می توانید روی یک سربرگ کلیک کرده تا آن فیلم روی صفحه ظاهر شود. سربرگ ها به ترتیب و بر اساسی زمانی که فیلم را باز یا ایجاد کرده اید ظاهر می شوند.

نگاهی به محیط برنامه
پنجره فلش از پنجره برنامه های دیگر که ممکن است به کار کردن با آنها عادت کرده باشید متفاوت است،
بنابراین باید برای شناختن ان مقداری زمان صرف کنید. به علاوه می توانید ظاهر پنجره را به حالت دلخواه خود در بیاورید.
اگر پنجره شما با چند پنل مستطیلی که در صفحه پخش شده یا به گوشه صفحه ها وصلی گردیده اند نگران نباشید. درباره باز کردن و استفاده از این پنل ها در این کتاب توضیحات کافی خواهد داده شد، اما در این فصل از آنها استفاده نخواهید کرد. ولی اگر از این وضعیت راضی نیستید، روی هر پنلی که می خواهید بسته شود کلیک راست کرده و گزینه ClOSe (بستن) را انتخاب کنید. اگر می خواهید همه پنل ها را ببندید گزینه Close Groupبستن گروهی را در منوی کلیک راست انتخاب کنید.

نگاهی به نوارهای ابزار
در ویندوز سه نوع نوار ابزار (Toolbar) داریم. نوار ویرایشی (Edit bar)، کنترل کننده ها (Controller) و نوار ابزار اصلی (MainToolbar). برای نمایش دادن یا مخفی کردن نوارهای ابزار، منوی Windows-Toolbars را باز کرده و روی نوار ابزار مورد نظر کلیک کنید تا نوار ابزار نمایش داده شده یا مخفی شود. در اینجا به بررسی و توضیح نوار ابزارها می پردازیم.
نوار ابزار اصلی (Maintoolbar): شامل دستوراتی است که بیشترین کاربرد را دارند مانند Openباز کردن، SaVe (ذخیره کردن) و  چاپ کردن (Print) : در حالت پیش فرضی نوار ابزار اصلی در فلش نمایش داده نمی شود.
کنترل کننده ها Controller) : اجازه می دهند که نمایش فیلم را کنترل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به فصل 9 مراجعه کنید.
نوار ویرایشی (Edit bar) : به شما کمک کرده تا با نمادها، صحنهها SCene) و کامپوننت های رابط کاربر (UT) کار کنید. نواری در پایین منو ظاهر میشود که شامل یک دکمه جهت دسترسی به نمادها، یک دکمه جهت ویرایشی صحنه ها، و همچنین یک کنترل کننده بزرگنمایی می باشد. درباره تایم لاین (Time Line) بعدا در این فصلی صحبت خواهیم کرد.

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

قرار دادن گرافیک هاروی لایه ها(آموزش فلش)
تبدیل اشیا به نمادها(آموزش فلش)
استفاده از فلش (آموزش فلش)
نمایش فیلم (آموزش فلش)
استفاده از پنل ها(آموزش فلش)
اجرای فلش (آموزش فلش)
آشنایی با فلش (آموزش فلش)