» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » جوانب راهبردی و بازرگانی (بازاریابی اینترنتی)

جوانب راهبردی و بازرگانی (بازاریابی اینترنتی)

جوانب راهبردی و بازرگانی (بازاریابی اینترنتی)

6512  تعداد بازدید  |  سه شنبه 23 تیر ماه 1394

چنانکه قبلا هم تاکید شد این اشتباه است که فکر کنیم اینترنت تنها ابزار فروش کالا و خدمات به صورت Online است. در واقع نقطه ضعف عمده اینترنت این است که مجموعه ای از کامپیوترهای سرد و بی روح است،..



ارزش افزوده های متفاوت حضور در اینترنت / اکسترانست / اینترانت
چنانکه قبلا هم تاکید شد این اشتباه است که فکر کنیم اینترنت تنها ابزار فروش کالا و خدمات به صورت Online است. در واقع نقطه ضعف عمده اینترنت این است که مجموعه ای از کامپیوترهای سرد و بی روح است، لذا کمتر ابزار مناسبی برای جلب مشتریان جدید می باشد. با این حال اینترنت در مجموع ابزاری برای تعامل با مشتریان موجود و سایر شرکای تجاری می باشد. بدین معنی که می توان از آن به طور موثری در جهت ارائه خدمات بهتر و یا کاهش انواع هزینه های معاملاتی استفاده کرد. برای تعریف کاربردهای اینترنتی سالم، باید هر گروه هدف را جداگانه بررسی نمود. نمونه هایی از کاربردهای بالقوه برای بعضی از گروههای هدف عبارتند از: کاربران: راهنمای کاربران، خدمات بعد از فروش، فهرست مراکز تعمیر. خریداران نهایی: اطلاعات در مورد محصولات، فهرست خرده فروشان، سفارش Online، طرحهای مرجع، وضعیت قانونی سفارشات، خدمات مربوطه واسطه ها:میزان موجودی، سفارش Online، سیاست بازرگانی، اطلاعات مربوط به کالا، وضعیت سفارشات . عرضه کنندگان: میزان موجودی، اسناد مناقصه، سفارشات در دست، پیش بینی میزان فروشی. رسانه ها خبرنامه ها، افراد مشاور، بانک و پایگاه عکس، طرحهای مرجع سرمایه گذاران، سهامداران: مکاتبه با سهامداران، ارزشی فعلی و قدیمی سهام، ارتباط online با دلالان
بازار کار:شغلهای در دسترس ، سیاست اشتغال ، پرسشنامه متقاضیان
کارکنان: تمام اطلاعاتی که باید تقسیم و یا ارسال شود مانند هزینه های سفر، خبرنامه داخلی، وضعیت سفارشات، مدیریت سفارشات و غیره
نکات
فروش online گاهی مواقع بر فروش offline تفوق دارد. ولی حضور در وب می تواند به فروش غیرمستقیم کمک نماید.
در ابتدا فعالیتهای خاصی (offline) برای استفاده از یک سایت ویژه ضروری می باشد. 
• کاهش هزینه های معاملات ممکن است ناچیز به نظر رسد ولی این طور نیست. برای نمونه در نتیجه خدمات بعد از فروش، شرکت سیسکو (Cisco) (بزرگترین شرکت فعال در زمینه تجهیزات شبکه) تعداد کارکنان پشتیبانی خود را بین سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۹ دو برابر نموده است، در حالی که میزان فروش آن در این مدت ۶۰۰ درصد افزایش یافته است. موارد دیگر این که برای پرداخت پول (حدود ۱۰ دلار)،در عابر بانکها ۲۷ سنت و از طریق وبا تنها ۱۵ سنت هزینه دارد 
چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم:
(مطلوب = مراجعین و شرکای احتمالی تجاری بالقوه)
ایجاد یک وب سایت معمولاً آسان و ارزان است، ولی مشکل اساسی ایجاد آن نیست بلکه ارتقای تبلیغ آن است.
برای رسیدن به شهرت و ایجاد نامهای خانوادگی تبلیغاتی، بسیاری از سایتهای تجارت الکترونیک امریکا(www.cdnow.com ; www.Amazon.com asus) مبارزات تبلیغاتی چندین میلیون دلاری راه انداخته اند و در نتیجه متحمل خسارات عظیمی نیز می شوند که گاه به اندازه درآمد آنهاست. این الگو در خارج از آمریکا به سختی قابل انجام است. زیرا در آن کشورها سرمایه ریسک و بازار سهام مانند NASDAQ براحتی در دسترس نیستند. علاوه بر این معتقدیم بخشی از هنر تجارت الکترونیک توانایی رسیدن به شهرت با هزینه نسبتاً کم است. فهرست زیر می تواند به موسسات الکترونیک کمک نماید تا ترافیک مناسب ایجاد نمایند و میان کاربران خود اعتمادسازی کنند.
onlineروشهای
• ابزار جستجو، بویژه آنهایی که معروف هستند و در زمینه خاصی فعالیت دارند (بخشی مربوطه را ملاحظه نمایید).
• بنرهای تبلیغاتی: اکثر وب سایتها بنرهای تبلیغاتی را در قبال اخذ وجه (مثلاً حدود ۳۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ نمایش) میپذیرند. هر چه محتوای وب سایت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، هزینه بیشتری باید پرداخته شود. بنرهای تبلیغاتی به وب سایت تبلیغ کننده دیگری مرتبط می باشند. به طور متوسط حدود ۰/۵ درصد از کاربران بر روی یک بنر تبلیغاتی کلیک می کنند.
• قبول هزینه تبلیغاتی: هزینه تبلیغاتی بعضی از وب سایتها توسط بعضی موسسات یا افراد مانند یک واقعه ورزشی تقبل می شود.
Interstitials" e" صفحههای تبلیغی هستند که برای چند ثانیه قبل از نمایشی صفحه دیگر ظاهر می شوند
• پنجره های تبلیغی دارای تصاویر برجسته 
• گروههای مذاکراتی می تواند به طور موثری برای تبلیغ یک وب سایت بکار روند، به شرط این که مقررات مربوطه رعایت شوند (تبلیغات مستقیم غالباً ممنوع می باشد).
• ارسال پیامهای الکترونیک انبوه از طریق پست الکترونیک در عین حالیکه بسیار مؤثر است می تواند خطرناک نیز باشد. بهتر است فرد یا موسسه، پایگاه اطلاعات مخصوص خود، در مورد افرادی که مایل به دریافت اطلاعات راجع به محصولات جدید هستند ایجاد نماید (بخشی مربوط را ملاحظه نمایید).
برنامه های هم پیوند (یعنی برنامه های وابسته به سایت مشخص): این برنامه توسط www.dell.com www.amazon.com قرار می گیرند . تحت این برنامه سایتهای هم پیوند مراجعین را به سایت اصلی برای پرداخت حق الزحمه ارجاع می دهند. بعضی از شرکتها مانند WWW.linkShare.COm در زمینه سازماندهی برنامه های ༩ག་ཆེ་ پیونال تخصص دارند.
• ارایه خدمات رایگان اغلب بهترین راه معروف شدن با هزینه کم است. راههای زیادی برای ارائه خدمات رایگان مانند ابزار جستجو، email ، میزبانی سایتها، محتوای مفید و غیره وجود دارند.
• گیشه فروش مشترک: تحت این برنامه چند شرکت (معمولاً دو یا سه شرکت) به طور مشترک یک صفحه وب مخصوص فروش، برای پیشنهاد بعضی از خدمات ایجادمی کنند 
 
 

ابزار جستجو(بازاریابی اینترنتی)

امنیت وب (بازاریابی اینترنتی)

معیارهای کلیدیی برای انتخابات ارائه دهنده حضور در وب

(WDP) بازاریابی اینترنتی