» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » مشکلات اولیه وب (بازاریابی اینترنتی)

مشکلات اولیه وب (بازاریابی اینترنتی)

مشکلات اولیه وب (بازاریابی اینترنتی)

8046  تعداد بازدید  |  شنبه 13 تیر ماه 1394

وب علاوه بر مزیتهای بسیار، معایبی را نیز دارد که بیشتر آنها کوتاه مدت هستند.




وب علاوه بر مزیتهای بسیار، معایبی را نیز دارد که بیشتر آنها کوتاه مدت هستند.
معایب کوتاه مدت وب
• وب یا اینترنت) کاملاً قابل اتکا نیست. مثلاً زمان خرابی که می تواند در اثر عوامل زیادی بویژه در کشورهای در حال توسعه رخ دهد.
وب برای غیر از متون خیلی کند است. بنابراین اکثر وب سایتها باید برای زمان انتظار زیادی که تصاویر بزرگ، صدا، ویدئوها و.. از کاربران می گیرد، بهینه سازی شوند. شاید تعدادی از کاربران، استثنائاً دسترسی سریع داشته باشند، ولی اکثر کاربران چنین امکانی را ندارند. علاوه بر این سرعت پیاده کردن (DOWnloading) وب سایت بستگی به عوامل متعددی دارد که توسط افراد زیادی کنترل می شوند و طبق معمول کندترین عامل یعنی گلوگاه) سرعت نهایی پیاده کردن را تعیین می نماید. لذا سایتهای شرکتهای کشورهای در حال توسعه باید در خارج از کشورشان (مثلا آمریکا) میزبانی شوند تا زمان پیاده کردن به حداقل برسد. به دلایل فنی، حتی در صورتی که وب سایتهای کشورهای در حال توسعه کاربران محلی را هدف قرار دهند، بهتر آن است که برای دسترسی سریع) میزبان آنها در خارج باشد.
• علیرغم رشد سریع اینترنت، هنوز نفوذ آن بویژه در کشورهای در حال توسعه، محدود است. ویژگی فن آوری و تولیدات اینترنتی، تغییرات و نوآوریهای دائم است. در حالی که بعضی از نرم افزارهای تجاری مانند Microsoft Word) هر دو یا سه سال به روز می شوند، اکثر فرآوردههای مرتبط با اینترنت چندین بار در سال به طور اساسی بهسازی می شوند.
• جوانب امنیتی مثلاً مسائل مربوط به پرداخت) ناکافی است برای اطلاعات بیشتر به بخشی مربوط مراجعه نمایید. • سیستمهای تشخیص هویت مثلاً امضا و گواهیهای دیجیتالی، ثبت اسناد اینترنتی، شخص ثالث مورد اعتماد، شناسایی کامل قانونی) گرچه از لحاظ فنی امکان پذیر است ولی بخوبی اجرا نشده اند.
وب :مزمن ترین نقاط ضعف
. در حالی که بیشتر نقاط قوت و معایب کوتاه مدت وب ماهیتی فنی دارند، ولی اکثر نقاط ضعف دراز مدت آن دارای ماهیتی بازرگانی هستند.

معایب درازمدت وب
اینترنت شبکهای از کامپیوترهای سرد و بیروح است. بدیهی است با بکار بردن ماشینهای سرد و بیروح ایجاد جذبه از جمله سخن گفتن) بسیار دشوار می باشد. 
صاحبان وب کنترل کامل گرافیکی بر آنچه کاربران می بینند را ندارند، زیرا جستجوگرها (و سایر نرم افزارها) بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این مونیتورها، سایزها و کنترل رنگهای متفاوتی دارند ولی فن آوریهای اخیر مثلاً CSS) میزان کنترل را (نه به طور کامل) افزایش می دهند.
وب غالباً یک رسانه کششی(بر خلاف فن آوریهای رانشی) است. به عبارت دیگر، کاربران باید فعالانه در پی راهی برای وارد شدن به وب سایتها باشند مثلاً از طریق صفحه کلید آدرس وب سایتها را وارد نمایند. 
در سال ۱۹۹۹ بیش از ۵ میلیون وب سایت و بیش از ۳۰۰ میلیون صفحه وب وجود داشت، لذا معروف و برجسته شدن مشکل و پرهزینه است. 
وب سبب ایجاد جنگ بین کانالهای توزیع می شود.
در مجموع اگر وب را با سایر رسانه های موجود جدول صفحه بعد) مقایسه کنیم خواهیم دید که نقاط قوت و محاسن وب بیش از نقاط ضعف و معایب آن است







نمونه های آماری در مورد وب
این قسمت فهرستی از پارامترهای گوناگون یک گزارش نمونه آماری در مورد وب را
ارائه می دهد. 
میانگین مدت زمانی که کاربران در یک وب سایت میگذرانند.
 مهمترین صفحات ورودی و خروجی، یعنی از چه صفحاتی کاربران وارد وب و از آن خارج می شوند
تنها صفحات مورد دسترسی کاربران، یعنی به کدام صفحه وارد و از آن خارج می شوند بدون آن که صفحه دیگری را مشاهده نمایند.
بیشترین مسیرهایی که کاربران هنگام مشاهله سایت طی می کنند.
بیشترین فایلهایی که پیاده می شوند، مثلاً بخشی از یک نرمافزار، یک قطعه موسیقی و ...
 اطلاعات مربوط به دیدارکنندگان مداوم سایتها، مثلا سازمانها یا شرکتها، انواع اسم Us, . Domain مناطق یک کشور و غیره به بخشی ایک ناشر وب سایت چه چیزهایی راجع به کاربران خود می تواند بلانل) مراجعه نمایید.
معتبرترین کاربران، یعنی چه کسانی بیشتر وب سایت را مشاهده می کنند هنگامی می توان آن را بکار برد که برای مشاهده یک وب سایت نام یا رمز عبور Password) کاربر مورد نیاز باشد.
میزان ترافیک: روزانه، روز در هفته یا ساعت در روز
کل gUsHittUsHit ناموفق و موفق و اشتباهات (سرور یا کاربر)
- پهنای باند بکار رفته
دایرکتوریهایی که در یک سایت بیشتر مورد دسترسی قرار گرفته اند. مهمترین سایتهای ارجاع دهنده، یعنی کاربران بیشتر از چه سایتهایی می آیند؟ (به عبارت دیگر آنها آدرس سایت را تایپ می کنند؟ یا از یک تیتر و عنوان تبلیغاتی، جایگاههای جستجو یا سایر لینکها می آیند) بیشترین کلمات کلیدی وارد شده برای جستجو به منظور پیدا کردن وب سایت بیشترین جستجوگرها و سیستمهای عامل مورد استفاده توسط کاربران
اسپایدرهای مشاهده گر، یعنی کدام موتور جستجو سایت شما را پیدا کرده است ؟
هزینههای حضور دروب
 هنگام برآورد هزینه های حضور در وب، توجه به نرم افزار، سخت افزار، میزبانی و برنامه نویسی معطوف می گردد. در حالی که حضور در وب هزینه های زیر را گاه ناپیدا) در بر خواهد داشت: 
1- آموزشهای اولیه
2 - مسائل استراتژیک بازرگانی (تعریف محتوا، روشهای تبلیغی و..) 
3- نوشتن محتوای صفحه و طراحی و گرافیکهای ویژه 
4-برنامه نویسی(..databases, CGI.HTLM) - 34.32
5- بهروز کردن محتوا 
6- یکپارچه سازی فرآیند تجارت و کسب و کار 
7- ارتقای وب سایت (Online یا Offline)
8- نرم افزار، سخت افزار، میزبانی، خط اختصاصی 
عمده ترین هزینه ها مربوط به بندهای 1، ۲،6 و7 می شود. همچنین باید متذکر شد که بندهای 1تا ۶ در ارتباط با منابع انسانی است، لذا کشورهایی که دارای نیروی انسانی
ارزان هستند بیشترین مزیت را خواهند داشت. لازم به یاد آوریست که فن آوری برنامه نویسی برای ایجاد وب سایتها در سطح وسیعی چه به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم قابل دسترسی هستند.
دانش فنیمورد نیاز برایع تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی 
تعریف و اجراء یک راهبرد اینترنتی کاملا فانی است. این کار نیازمند مجموعهمهارتهایی به شرح زیر است که بندرت در یک شخصی یا شرکت پیدا می شود:
O شناخت خوب و مناسب از شرکت و صنعت مرتبط
O آشنایی با شبکه به عنوان یک ابزار بازرگانی
O دانش فنی لازم مانند کدنویسی و...)
• دانشی گرافیک طراحی مورد نیاز در وب
• علم بازاریابی و استراتژیهای بازرگانی
O مهارت در ویرایشی با رویکردی بازرگانی ضروریست که مدیریت (نه متخصصین فنی) فرآیند تعریف و اجرای یک استراتژی
اینترنتی را به هر قیمتی که باشد هدایت نماید.
ملاحظاتمالی
 در بررسی سودمندی طرحهای اینترنتی باید دانست که ارزیابی داخل و خرج آن مشکل است. لذا صرفاً لحاظ کردن هزینه های نرم افزاری، سخت افزاری، میزبانی و برنامه نویسی کاری بسیار اشتباه است، زیرا اینها تنها مواردی هستند که می توان آنها را به دقت محاسبه نمود. بنابراین بهتر است به ارقام دقیقاً صحیح دست یافت نه به ارقامی کاملا اشتباه. از آنجا که هر شرکتی برای هدف خاصی از شبکه استفاده می کند و در نتیجه هزینه های متفاوتی دارد، به جای ارائه نمونه های واهی، در ذیل به مهمترین موارد اشاره می گردد: نکته مهم: همان طور که در ارزیابی های صحیح مالی رایج است، باید تمام جریانهای نقدی افزایشی مورد توجه قرار گیرند (به جای ارقام حسابداری صرف. مواردی که باید مورد توجه قرار گیرند: 
سرمایه گذاری
 نیروی انسانی 
• نرم افزار، سخت افزار و سایر مسائل زیربنایی (مثلاً خطوط اختصاصی) ها 
افزایش هزینه ها
 نیروی انسانی 
تبلیغات 
دسترسی به اینترنت (از جمله خطوط تلفن) 
کاهش هزینه ها 
• نیروی انسانی زمان کمتر برای فعالیتهای معمولی) 
• فکس، تلفن، پیک، پست 
ه هزینههای مربوط به سفر و رفت و آمد
 استخدام 
خرید و تدارکات
• موجودی انبار کمتر افزایش در آمدها
• مشتریان جدید، افزایش فروشی به مشتریان کنونی خل مانت جلیل کاهش درآمدها
• کوتاه کردن کانالهای توزیع موجود