» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » چگونگی مدیریت فهرستهای پستی

چگونگی مدیریت فهرستهای پستی

چگونگی مدیریت فهرستهای پستی

7231  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 10 تیر ماه 1394

نرم افزارهای بسیاری وجود دارد که می تواند به شرکتها کمک نماید تا فهرستهای پست الکترونیک خود را بروز نگهدارند و آنها را به شکل مناسبی مورد بهره برداری قرار دهند(بازاریابی اینترنتی)

نرم افزارهای بسیاری وجود دارد که می تواند به شرکتها کمک نماید تا فهرستهای پست الکترونیک خود را بروز نگهدارند آنها را به شکل مناسبی مورد بهره برداری قرار دهند. انتخاب یک نرمافزار عمدتاً بستگی به تعداد آدرسها از تعداد کم تا میلیونها) دارد. لذا باید بدانیم که فهرستهای پست الکترونیک باید به کدام صورت دستی، نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک اداره شوند.
نمونه هایی از نرم افزارها:


- www.listServ. Com,.majordomocomبرای فهرستهای پستی بزرگی
- www. iStbot.com برای فهرستهای پستی متوسط
- Microsoft Outlook Express ه برای فهرست های پستی کوچک
(این نرم افزار به صورت رایگان به عنوان بخشی از جستجوگر Microsoft Explorer - می باشد)


گروه های مذاکراتی
 از لحاظ فنی چندین نوع گروه مذاکراتی وجود دارد. پارامترهای اصلی عبارتند از:
متوسط و غیرمتوسط.
دائم و موقت.

دسترسی رایگان و یا نیاز به روند بکارگیری باشد. از لحاظ تجاری گروههای مذاکراتی می توانند به عنوان ابزاری قدرتمند برای اهداف زیر بکار روند:
• تبادل اطلاعات در زمینه های خاصی، محققین و برنامه نویسان کامپیوتری از این ابزار به طور وسیع - بویژه اگر جزء رقبای مستقیم نباشند - استفاده می نمایند.
• تبلیغ محصولات یک شرکت معمولاً به روش غیرمستقیم.
• پیدا کردن منابع فروشندگان، کارکنان و...).
• اطلاع یافتن از طرز تفکر مردم در مورد محصولات یک شرکت. در واقع بسیاری از شرکت کنندگان در گروههای مذاکراتی نشانیهای الکترونیکی گمنام را بکار میبرند. بنابراین آنها نظرات خود را بسیار صریح اعلام میدارند.
سرانجام این که تعدادی از ابزارهای جستجو مثلا WWW.infOSeek.com) می توانند جستجوهایی را از جانب گروههای مذاکراتی انجام دهند و تعداد دیگری (مثلاً  www.deja.com )مذاکراتی اختصاص یافته اند.


نقاط قوت شبکه
وب همراه با پست الکترونیک پر استفاده ترین منبع اینترنتی هستند. دانستن مشخصه هایی از اینترنت که دارای اثرات مستقیم بازرگانی هستند، ضروری می باشد.


نقاط قوت وب
 وب به صورت دیجیتال است و در نتیجه ویژگیهای چند رسانه ای دارد متن، عکس، صدا، تصویر ویدئویی، تصویر زنده و..).
• تعاملی است یعنی کاربران می توانند اطلاعات را دریافت و ارسال دارند (مثلاً اظهار نظر نمایند، در مسابقه ای شرکت کنند، خرید کنند و..)
• اطلاعات موجود در صفحات وب (مثلاً متون، تصاویر و سایر فایلها) می توانند پیاده و ویرایش شوند (ضمیمه شماره را ملاحظه کنید)
 وب جهانی است. در نتیجه از تمام زبانهای مهم حمایت می کند. ها می تواند سیستمهای آگاهگر اتوماتیک را بکار گیرد.
- چند مثال - فردی که در جستجوی شغل است، می تواند به محضی این که شغلی در سایتی ارائه
گردید، از طریق email) مطلع شود. - خریدار سهام می تواند سریعاً در جریان آخرین قیمت سهام قرار گیرد. - یک شرکت می تواند در جریان آخرین تحولات در وب سایت رقیب خود قرار گیرد
ضمیمه را ملاحظه کنید)
• قابل استفاده بر روی بسیاری از غت افزارها (IBM، مکینتاش و..) و نرم افزارهاست یونیکس، NT ..) این مسأله به ظاهر کم اهمیت، از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه است.
• صفحات وب می توانند به طور کامل موارد دسترسی قرار گیرند، یا به طور کامل و یا جزئی محدود شوند (ضمیمه را ببینید. برای مثال اینترانتها وب سایتهایی هستند برای کاربردهای داخلی ولی اکسترانتها وب سایتهایی هستند که قابل دسترسی توسط شرکا و همکاران تجاری یک شرکت می باشند.
• دسترسی به وب به استثنای هزینه مخابرات محلی و ارائه دهندگان دستترسی به اینترنت، کم هزینه است. در ایالات متحده آمریکا، اکثر مردم، با هزینهای کمتر از ۲۰ دلار در ماه، دسترسی نامحدود به وب دارند. ضمیمه ۱۰ هزینه های دسترسی به وب را در کشورهای توسعه یافته و تعدادی از کشورهای در حال توسعه مقایسه میکند.
• حضور در وب در مقایسه با تبادل الکترونیکی داده ها به صورت سنتی EDI نسبتا ارزان است.
• وب به طور تمام وقت باز است. با این حال تعدادی از وب سایتها در ساعات معینی باز و قابل دسترسی هستند (ضمیمه ۱۱ را ملاحظه کنید)
• وب سایتها می توانند به طور ناشناسی مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه بعضی افراد از وب برای سرکار گذاشتن شرکتها یا تبلیغات سیاسی ممنوع استفاده می نمایند.
• وب سایتها می توانند براحتی به روز شوند و تغییرات اعمال شده فوراً اعمال خواهد شد.
• وب قابلیت ارتباط با سایر خدمات اینترنتی مانند پست الکترونیک، گروههای - 33s L (..onlineمذاکراتی آمار تفصیلی زمان واقعی دسترسی کاربران وب قابل بحث است. همچنین می توان اطلاعاتی راجع به کاربران جمع آوری کرد. این کار را می توان باsls etwww.mkstats.com u www.webtrends.com usu ... نرم افزارهای می توانید به بخشهای نمونه های آماری در مورد وب سایت و یک ناشر وب سایت چه نکاتی در مورد کاربران خود بر اساس سوابق آنها می تواند بدست آورد. مراجعه نمایید. بازاریابی شرکت با شرکت یا فرد با فرد و جمع آوری اطلاعات امکان پذیر است ولی معمولاً گران. به عبارت ساده میتوان گفت، یک وب سایت برای هر کاربری کاربرد متفاوت دارد. علاوه بر این یک وب سایت می تواند از اطلاعاتی که راجع به یک کاربر جمع آوری کرده برای پیش بینی علایق او استفاده نماید.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

بازاریابی ثمربخش با لیستهای پستی عمومی
چگونگی مدیریت فهرستهای پستی
نظر و کامنت پست ها در طراحی سایت
 بازاریابی با پست الکترونیکی زنده و سرحال است
راه اندازی لیست پستی شخصی