» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » چگونه محتوای چند رسانه ای را برای SEO بهینه سازی کنیم

چگونه محتوای چند رسانه ای را برای SEO بهینه سازی کنیم

چگونه محتوای چند رسانه ای را برای SEO بهینه سازی کنیم

8148  تعداد بازدید  |  شنبه 29 فروردین ماه 1394

در آخرین درس یاد گرفتید که چرا داشتن عوامل رسانه غنی جذاب بر روی وب سایتتان در داشتن سطح و رده بالاتر در رده بندی موتورهای جستجو اهمیت دارد.

در آخرین درس یاد گرفتید که چرا داشتن عوامل رسانه غنی جذاب بر روی وب سایتتان در داشتن سطح و رده بالاتر در رده بندی موتورهای جستجو اهمیت دارد. و بیایید با آن رو به رو شویم ( بدون آنها هیچ کس نمی خواهد محتوای شما را بخواند! از آنجایی که هم برای بازدیدکنندگان انسان و موتورهای جستجو به یک اندازه سخت است، اینجا شما یاد میگیرید که چگونه محتوای multimedia را برایSEO بهینه سازی کنید.) در واقع، این درس از آموزش SEO مفرح است و شما در آن یاد میگیرید تا در طراحی سایت خلاق باشید و سایت خود را ارتقاء دهید.

بعنوان یک بیاد آورنده، موضوعات جذاب عوامل غیر متن ای مانند عکس ها، ویدئو ها، صدا ها و دیگر انواع رسانه غنی هستند که کمک می کنند توجه یک بازدید کننده را جذب کرده و کیفیت صفحه وب خود را بالا ببرید. موتورهای جستجو در خواندن این عوامل غیر متن حرفه ای تر می شوند ولی این کار SEO است تا بفهمد سایت درباره چه چیزی است.

اینجا ما درباره عوامل رسانه غنی ای (عکس، ویدئو و صدا) که بیشترین استفاده را داشته اند و برای SEO قابل توجه اند، بحث می کنیم. بیایید نگاهی به بهترین تمرینات برای بهینه سازی این عوامل جذاب کلیدی بیاندازیم.

بهترین تمرینات بهینه سازی عکس برای SEO

این یک حقیقت شناخته شده است که محتوای دارای عکس بهتر از محتوای متن ساده عمل می کند. اگرچه، این منطقه ای از بهینه سازی است که تجارت غالبا به آن بی توجه ای می کند. اینجا تعداد کمی نکته برای بهینه سازی عکس برای جستجو را داریم:

عکس برای تنظیم در WordPress آسان هستند.

  • انتخاب عکس: یک عکس را انتخاب کنید که به موضوع محتوای شما مربوط است. و فرا تر از مرتبط بودن یک تصویر که اصیل است (مثل عکسی که خودتان آن را گرفته اید) ارزش بیشتری از یک چشم انداز SEO و نشانه گذاری دارد، چون خاصاست.
  • به حقوق کپی رایت احترام بگذارید: اگر شما از عکس های موجود استفاده می کنید، مطمئن شوید که عوارض هر جوازی که لازم است را پرداخت کرده و آن عکس را بصورت شایسته ای نسبت دهید. (راهنمایی SEO: شما می توانید برای تصاویر بدون حق التالیف یا "عکس های عمومی خلاق" جستجو کنید، اما مراقب باشید چون هر عکس بخصوص می تواند نیازهای استفاده خودش را داشته باشد.) عکس های دارای علامت کارخانه یا علامت تجاری هم می توانند برای استفاده ریسکی باشند؛ نیازهای قانونی صاحب آن را چک کنید تا مطمئن شوید استفده شما از آن مجاز است.
  • فرمت فایل ها: عکس ها را در فرمتی ذخیره کنید که موتورهای جستجو بتوانند آن را فهرست کنند. با بیشتر ادیتورهای تصویر شما می توانید فایل را بصورت JPEG یا GIF ذخیره کنید.
  • نام: تصویر را با استفاده از کلمه (کلمات) کلیدی مناسب در درون نام فایل توصیف کنید.
  • متن ALT: متن کوتاهی به شکل ALT (متن قابل کلیک کردن) برای توصیف تصویر اضافه کنید (در تگ تصویر HTML). این متن میتواند توسط هردو انسانها و موتورهای جست
  • جو خوانده شود. (مخصوصا آنهایی که از نظر تصویری خراب هستند، که برای "خواندن" یک صفحه از نرم افزار خواننده صفحه نمایش استفاده می کنند.)
  • متن پشتیبان: با توصیف کردن عکس در یک جمله و متن اطراف اش که شامل کلمات کلیدی ای که در نام فایل و متن ALT استفاده کردید، می شود، به آن زمینه ای بدهید.
  • اندازه: اندازه فایل بر روی اینترنت اهمیت دارد. کوچک نگه داشتن اندازه فایل های عکس به این معنی است که سایت شما سریعتر Load می شود که مخصوصا برای یک تجربه استفاده از موبایل خوب، ضروری است. راهنمایی SEO: کار مرورگر را در نشان دادن عکس های شما آسانتر کنید. هر عکس را قبل از Upload کردن تغییر اندازه دهید و اندازه ارتفاع و عرض آن را در تگ عکس ثبت کنید.
  • نقشه سایت: (دلخواه) یک نقشه سایت XML که لیست تمام عکسهایتان را دارد بسازید و آن را در موتور جستجو برای بیشتر دیده شدن در جستجوی تصاور، ثبت کنید. (برای توضیحات بیشتر در مورد ساخت نقشه سایت XML،قدم 9 را ببینید.)

با انواع بیشتر محتوا ترافیک جستجوی بیشتری بگیرید

چگونه از رسانه غنی برای تعامل با بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنی

چگونه می توانیک نقشه سایت XML ساخت

چگونه یک نقشه سایت بسازیم.

چگونه یک سایت را  در Google ثبت کنیم