» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » چگونه یک سایت را در Google ثبت کنیم

چگونه یک سایت را در Google ثبت کنیم

چگونه یک سایت را در Google ثبت کنیم

7683  تعداد بازدید  |  شنبه 22 فروردین ماه 1394

این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یک سایت را در Google برای ملاحظات فهرست بندی، ثبت کنید. (چه یک صفحه یا محتوای تمام وب سایت شما



چگونه یک سایت را در Google ثبت کنیم.

این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یک سایت را بعد از طراحی سایت در Google برای ملاحظات فهرست بندی، ثبت کنید. (چه یک صفحه یا محتوای تمام وب سایت شما)

  1. بر روی صفحه اصلی ابزار های Webmaster از Google (Google Webmaster Tools)، بر روی وب سایتی که می خواهید ثبت کنید، کلیک کنید. ( شما باید GWT را در وب سایت خود نصب کرده باشید.)
  2. از داشبورد GWT،آوردن بعنوان Google (Fetch as Google) را از منوی بررسی (Crawl Menu) انتخاب کنید.
  3. URL صفحه ای را که می خواهید Google {توسط عنکبوت های موتورهای جستجو} بررسی کند را، تایپ کنید. (یا آن را خالی بگذارید تا صفحه اصلی را بررسی کند.)
  4. با انتخاب WEB، در لیستی که پایین آمده است، بر روی Fetch کلیک کنید.
  5. وقتی شما وضعیت موفق را دیدید، بر روی ثبت در فهرست (Submit to Index) کلیک کنید.
  6. انتخاب کنید تا یا فقط یک URL را ثبت کنید یا یک URL بعلاوه تمامی لینک های ناشت گرفته از آن، و بر روی OK کلیک کنید.

چگونه یک سایت را بر روی Bing ( و Yahoo!) ثبت کنید.

وقتی شما سایتتان را بر روی Bing ثبت می کنید، آن بصورت خودکار بروی Yahoo! هم ثبت می شود، چون Bing فهرست جستوجوی Yahoo را تغذیه می کند. ادامه را بخوانید تا بفهمید چگونه یک سایت را بر روی Bing ثبت کنید.

اگر شما یک اکانت ابزار های Webmaster از Bing (Bing Webmaster Tools) را نصب کرده باشید، می توانید از ویژگی ثبت URL های آن،  که در بخش پیکربندی سایت من (Configure My Site) قرار دارد، برای ثبت وب سایت خو در Bing استفاده کنید. اگر این کار را نکرده اید، این روش را دنبال کنید:

  1. فرم "ثبت سایت خود در Bing (Submit Your Site To Bing)" را باز کنید.
  2. URL صفحه اصلی سایت خود، یا صفحه بخصوصی که می خواهید بررسی شود را تایپ کنید.
  3. متن CAPTCHA (عکسی از یک متن بی معنی که قبل از ثبت یک درخواست نمایش داده می شود و باید آن را تایپ کنید تا درخواستتان ثبت شود) ای را که می بینید نشان داده می شود را تایپ کند، و سپس بر روی ثبت (Submit) کلیک کنید.

نکته: وقتی یک سایت را در Google یا Bing ثبت می کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که آن سایت فهرست شود. ولی ثبت دستی باید باعث شود تا عنکبوت های موتورهای جستجو سریعتر به محتوای جدیدتان بیایند و به شما بهترین فرصت برای آنکه صفحات وب سایتتان سریعتر فهرست شوند را می دهد.

حالا که شما می دانید، اگر بخواهید، چگونه سایت خود را در Google، Bing  و Yahoo! ثبت کنید، ما به موضوع بعدی که ساخت نقشه های سایت XML است می رویم (یک راه خیلی مهم و ساده برای آنکه مطمئن شوید که موتورهای جستوجو می توانند صفحات سایت شما را برای فهرست کردن پیدا کنند.)

 

دلایل ثبت دستی دمین در طراحی سایت

ابزار SEO – گزارش شاخص Domain ( طراحی سایت )

راهنمایی هایی برای مقدار محتوای مورد نیاز بعد از طراحی سایت

راهنمایی های نوشتن SEO برای بخش بدنه در طراحی سایت

ملاحظات کلیدی هنگام نوشتن محتوا در طراحی سایت