» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » استفاده از تگ html

استفاده از تگ html

استفاده از تگ html

8057  تعداد بازدید  |  یکشنبه 5 بهمن ماه 1393

متن به تنها یی یک مجموعه ای از کلمات است.وقتی با هم در یک جمله یا یک پاراگراف باشند، نقطه گذاری آنها را قابل فهم و معنا دارمی کند .

متن به تنها یی یک مجموعه ای از کلمات است.وقتی با هم در یک جمله یا یک پاراگراف باشند، نقطه گذاری آنها را قابل فهم و معنا دارمی کند.
در طراحی سایت اچ تی ام ال، نشانه های نقطه گذاری، "تگ" نامیده می شوند. این هم یک نمونه ی ساده:
بگوییم می خواهیم جمله ی "آیا اچ تی ام ال واقعا خیلی آسان است؟" را بعنوان یک جمله ی مستقل روی صفحه ی وب سایت به زبان متن های فوق العاده نشانه گذاری بنویسیم، این شکلی بنظر می رسد.

<p>آیا اچ تی ام ال واقعا خیلی آسان است؟</p>

برای اینکه روی یک کلمه تاکید کنیم –آیا اچ تی ام ال واقعا خیلی آسان است؟-، چند جفت تگ دیگر هم اضافه میکنیم:

<p>آیا اچ تی ام ال <em> واقعا</em> خیلی آسان است؟</p>

حالا، برای اینکه آن کلمه را برجسته، هم بکنیم، چند جفت دیگر تگ اضافه میکنیم:

<p>آیا اچ تی ام ال <em><strong>واقعا</strong></em>خیلی آسان است؟</p>

وقتی یک مرورگر این کد را میخواند، این جمله به شکل زیر برای شما معلوم میشود:

"آیا اچ تی ام ال واقعا خیلی آسان است؟"

شما این را برای هر تگی متوجه میشوید، مثلا

<p> و </p> برای پایان و آغاز پاراگراف

<em> و </em> برای تاکید

<strong> و</strong> برای برجسته کردن است.

البته درباره ی این زبان خیلی بیشتر از سه جفت تگ هست-خیلی بیشتر از آنی که اینجا بگوییم. ولی اگر میخواهید ادامه دهید، این مکان ها جای خوبی برای شروع هستند.



 HTMLGoodies.com .

WebSiteTips.com .

 PageResource.com .

 EchoEcho.com .

 Jukka Korpela`s HTML Primer.



فهمیدن ابزار های اچ تی ام ال

همانطور که قبلا گفتیم، شما نیاز به هیچ برنامه یا نرم افزار ویژه ای برای کار با اچ تی ام ال ندارید.بیشتر طراحان وب از چیزی بیشتر از "مایکروسافت ورد" برای ساختن محتویات اچ تی ام ال استفاده نمی کنند.
بیایید یک کلمه ی ترکیبی دیگر هم کشف کنید در صورتی که به آن برخوردید:

ASCII

بگویید "اسک-ای" به عنوان مخفف کلمات "کد استاندارد آمریکا برای تبادل اطلاعات" استفاده می شود.که عمومی ترین استانداردی است که برای متن های روی کامپیوتر استفاده می شود. مدارک "اسک-ای"، اساسا فایل های متنی، هستند که به راحتی دیده و مدیریت میشوند.
چون اچ تی ام ال  با هر سیستم عاملی کار میکند،-ویندوز، مک، لینوکس- ذخیره کردن فایل های اچ تی ام ال  در فرمت متنی "اسک-ای"راحت ترین و تاثیرگذارترین راه برای انجام دادن است، در مایکروسافت ورد، فقط گزینه ی "متن ساده"(سمپل تکست)، "متن"(تکست) یا "فقط متن"(تکست) را وقتی زمان بست و ذخیره ی فایل هاست، انتخاب کنید.
تنظیم کننده های متن ساده تر از برنامه های به انجام رساندن متن هستند، اما نیاز هایتان برای نوشتن در اچ تی ام ال را پوشش می دهند. در کامپیوتر های شخصی ای که سیستم عامل ویندوز یا ویستا را دارند، شما نت پد یا ورد پد را در قدیمی ترین نسخه هایشان پیدا می کنید؛ در سیستم عامل مک، آن سمپل تکست است.
اگرچه، در گرفتن و استفاده کردن از برنامه های تنظیم کننده ی اچ تی ام ال ارزان قیمت، یک مزیت و برتری بزرگ هست، بدلیل آن که به شما اجازه می دهد به آسانی بین صفحه ی متن و صفحه ی بصری تعویض کنید تا ببینید که اچ تی ام ال شما بر روی صفحه ی وب چطور بنظر می رسد.
امیدوارم ما راز این کد جهانی را برملا کرده باشیم.
این زبانی است که هر کسی می تواند یاد بگیرد، هیچ راه مخفی ای برای پیوستن به جامعه ی جهانی آن وجود ندارد، و حتی کمی "صحبت کردن" با آن میتواند به شما قدرت بیشتری بر طراحی سایت تجاری جدید شما بدهد.

 

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

دستورات HTML
توضیحات در HTML
صفات عمومی دستورات HTML
شکل کلی دستورات و برنامه HTML
استفاده از تگ html
کد HTML