» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » کد HTML

کد HTML

کد HTML

10033  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 1 بهمن ماه 1393

ما میدونیم. وقتی که شما با کلماتی مثل "کد" ،کلمات ترکیبی عجیبی مثل "اچ تی ام ال" یا عباراتی مثل "زبان متن های فوق العاده برای بالا بردن میزان فروش"، روبرو میشوید مغز شما داغ میکند

ما میدونیم. وقتی که شما در طراحی سایت با کلماتی مثل "کد" ،کلمات ترکیبی عجیبی مثل "اچ تی ام ال" یا عباراتی مثل "زبان متن های فوق العاده برای بالا بردن میزان فروش"، روبرو میشوید  مغز شما داغ میکند و پرچم های هشدار کوچکی تکان میخورند، شما رویتان را برمیگردانید و میگوید"علاقه ای ندارم...."
این عکس العمل طبیعی شماست وقتی به یک حیطه جدید پا میگذارید، اما شما تعجب میکنید وقتی ببینید که فهمیدن و متوجه شدن زبان تکنولوژی با یک صحبت ساده و کمی توضیحات چقدر آسان است.
حتی اگر شما تصمیم گرفته اید تا بگذارید یک متخصص کار طراحی سایت تجاری شما را بر عهده بگیرد، شما با دانش ابتدایی درباره ی اچ تی ام ال ، کنترل بیشتری بر ظاهر، محتوا و عملکرد سایتتان دارید.

در این قدم ما نگاهی به پایه های اچ تی ام ال، در سه بخش می اندازیم:

1. زبان متن های فوق العاده نشانه گذاری چیست؟
2. چگونه کار میکند؟
3. فهمیدن ابزار های اچ تی ام ال
زبان متن های فوق العاده نشانه گذاری چیست؟

بله ، این یک زبان تازه برای یاد گرفتن است. اما اچ تی ام ال از وقتی طراحی سایت وجود داشته، چارچوب ابتدایی آن بوده است. بیشتر بخاطر اینکه فهمیدنش آسان است.
آن فقط کلمه است. متن ساد، کلمات معمولی که با نشانه های ویژه ولی ساده ی "نقطه گذاری" ترکیب شده اند.
شما ممکن است تعجب کنید وقتی بفهمید که همه ی وب سایت ها، مهم نیست با چقدر حقه های ساده و گرافیک روی چیزی جز متن درست نشده اند.درواقع شما آن –متن- را نمی بینید، مگرآنکه بدانید کجا را نگاه کنید.
به یک سایتی که دوست دارید بروید و با ماوس روی یک فضای خالی راست-کلیک کنید.وقتی که منو ظاهر شد، بدنبال " دیدن منبع" –ویو سورس- یا "دیدن منبع صفحه" – و پیج سورس- بگردید و آن را انتخاب کنید.
یک صفحه جدید پدیدار می شود که با متن ساده ی انگلیسی و نشانه های نقطه گذاری شده پر شده است –اما به روش دیگری چیده شده اند.این اچ تی ام ال است  همه چیز روی آن صفحه را کنترل می کند-هر جمله، هر گرافیک، هر لینک و فرم، هر صدایی، همه اش را. مرورگر شما این متن را میخواندو به شکل بصری و عملکرد صفحه ی وب ترجمه اش میکند.
کد از این ساده تر نمیشود و شما نیاز به چیزی بیشتر از تنظیم کننده ی متن ساده نیاز ندارید.- مانند نت پد-  که آن را بنویسید و اصلاح کنید. آن روی هر مدل کامپیوتری با هر سیتم عاملی کار می کند.


 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

دستورات HTML
توضیحات در HTML
صفات عمومی دستورات HTML
شکل کلی دستورات و برنامه HTML
استفاده از تگ html
کد HTML