» مقالات تجارت الکترونیک » مقالات هایبرد » طراحی سایت موفق در یازده گام

طراحی سایت موفق در یازده گام

طراحی سایت موفق در یازده گام

6416  تعداد بازدید  |  شنبه 6 دی ماه 1393

حالا که شما تصمیم خودتان را برای قرار دادن یک وب سایت جدید تجاری در میان ده ها و میلیون ها وب سایت دیگر در اینترنت گرفته اید ...

گام اول: حضور خود در اینترنت را برنامه ریزی کنید.



در ابتدا این یک طرح کلی است.
  

حالا که شما تصمیم خودتان را برای طراحی سایت  جدید تجاری  در میان ده ها و میلیون ها وب سایت دیگر در اینترنت گرفته اید بدون شک شما عجله دارید تا تصویرشرکتتان را که از صفحه ی مانیتوربه شما نگاه میکند، ببنید – ساده، حرفه ای، دعوت کننده با گرافیک خیره کننده و متن هیجان انگیز که ذرواقع مشتری های جدید را برای دیدن شرکتتان جذب می کند.

اما الان مهم است که خونسردی خودتان را حفظ کنید، ذهنتان را ازاد کنید و برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید.

یک طرح کلی مناسب شما را در تصمیم هایی که در ده قدم بعدی میگیرید، راهنمایی میکند و از اتلاف وقت بیشتر جلوگیری می کند. اگر برنامه ریزی درستی نکنید در اخر کار به مشکل بر میخورید. حالا بیایید ادامه بدهیم.

در این قدم ما به این مطالب میپردازیم:

. مشخص کردن مشتری ها یتان و ماموریت سازمان

. انتخاب کردن و خریدن نام دمین

. متن، عکس و دیگر پارامتر های گرافیکی

. بودجه و تقسیم وظایف

مشخص کردن مشتریهایتان و ماموریت


شما ممکن است فکر کنید که این مفهوم متداولی نیست اما ماهیت سایت شما درواقع درباره ی شما نیست. بلکه این سایت تجارت شما را به دنیا معرفی میکند و شما بعدا آنچه را که با در سایت قرار می دهید انتخاب خواهید کرد.

اما وب سایت شما یک ابزارویژه است، که شما را قادر میسازد تا به تعداد بیشماری از مشتری های جدید برسید و اگر آن، یکی سایت خرده فروشی است، محصولاتتان را به آنها بفروشید و خریدشان را به انجام برسانید.

اینجا، هدف اصلی شما این است که مشتریهایتان را آنقدر خوب بشناسید که هر سوالی را که ممکن است داشته باشند، قبل از آنکه بپرسند پاسخ دهید، بعد برای آنها خرید چیزی را که میفروشید آسان کنید.

اساس اصلی ساختار یک وب سایت ایجاد یک یا دو صفحه خیلی ساده است که میگوید شما که هستید و چگونه میشود به شما دسترسی داشت،از طریق ای-میل ، اسنیل-میل و تلفن یا یک سایت خرده فروشی با عملکرد کامل به همراه صد ها و حتی هزاران صفحه و "سبد خرید" که به خریداران اجازه میدهد تا محصولاتمورد نیاز خود را انتخاب کرده و پول آنها را کلی پرداخت کنند در حالی که خیالشان راحت باشد که اطلاعات اقتصادی و بقیه ی اطلاعات شخصی آنها امن خواهد بود.

دقیقا کی هستند و شما درباره ی آنها چه میدانید، چه میخواهند، به چه چیزی نیاز دارند،به چه چیزی نمیدانند که نیاز دارند و چه چیزی احساس ترس و نا امنی به آنها میدهد.

. چند سالشان است؟ آنها مرد، زن، یا بچه هستند؟

. آنها چه انتظاری دارند وقتی به شرکتی مثل شرکت شما می آیند؟

. چقدر باهوش هستند و چه استعداد های بخصوص یا مهارت هایی دارند؟

. کجچا زندگی میکنند؟ آن مکان ها چطور هستند؟

. آیا آنها در استفاده از اینترنت ماهر هستند یا مبتدی؟ در هر حالت نگرانی هایشان درباره ی انجام تجارت در اینترنت چیست؟چه چیزی آنها را میترساند و از انجام این کار باز میدارد؟

به این سوال ها پاسخ دهید و به هر سوال دیگری که در رابطه با مشتری خاص شما که در حال حاظر شناسایی کرده ایم .شما میدانید چطور در نوشتن دلیل وجود و ماموریت شرکتتان جلو بروید.

شما به آنها میگویید که چرا شما دارای شرایط لازم برای انجام دادن کاری که میکنید، هستید و چرا شرکت شما بی نظیر است و در رقابت بهترین است. به آنها میگویید که شما چطور نیاز هایشان را دقیقا همین جا و همین الان در وب سایتتان برآورده میکنید.

حالا یک طرح ساده از وب سایتتان بکشید. از صفحه ی خانه یا صفحه ی اصلی شروع کنید واین روند را ادامه دهید صفحه به صفحه و برای مشتریانتان در تمام دنیا یک طرح ساده رسم کنید و جزئیات را بعدا به آن اضافه کنید.

در مطالب بعدی به شرح باقی موارد خواهم پرداخت...

 

بیانیه ماموریت توسعه

تخمین صلاحیت بازار

تجزیه و تحلیل تجربی با روش نظری عمومی در ایجاد مدل کسب وکار 

الویت بندی ترجیحات مشتری در طراحی سایت

حراج الکترونیکی و انتخاب فرآیندهای کسب و کار موجود ب