» مقالات » مقالات هایبرد » چگونه ترافیک مطلوبتر را ایجاد کنیم(بازاریابی اینترنتی)

چگونه ترافیک مطلوبتر را ایجاد کنیم(بازاریابی اینترنتی)

چگونه ترافیک مطلوبتر را ایجاد کنیم(بازاریابی اینترنتی)

4324  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 24 تیر ماه 1394

• چاپ و ارسال نامه به صورت انبوه: این روش اگر به صورت هدفمند انجام شود موثر ولی گران است. حضور در نمایشگاهها، ایستگاههای قطار، کنفرانسهای مطبوعاتی و... نیز می توانند مؤثر باشند.

Offline روش های
• چاپ و ارسال نامه به صورت انبوه: این روش اگر به صورت هدفمند انجام شود موثر ولی گران است. حضور در نمایشگاهها، ایستگاههای قطار، کنفرانسهای مطبوعاتی و... نیز می توانند مؤثر باشند.
• استفاده از امکانات زیربنایی موجود (فروشگاهها، روزنامه یا خبرنامه ویژه و....) لازم می باشند. شرکتهای بزرگ (مثلاً فروشگاههای زنجیره ای، شرکتهای کامپیوتری مشهور و...) از این مورد استفاده های زیادی برده اند.
آگهی های کلاسیک (در تلویزیون، روزنامه ها، رادیو، تابلوهای تبلیغاتی) مؤثر ولى گران هستد.


نکات نهایی
روشهای Online اغلب برای ایجاد ترافیک مناسب اند، ولی برای ایجاد اعتماد (یعنی بخش اساسی کسب و کار تجارت)مناسب نمی باشند.جلب اعتماد بهتر است از طریق غیر مستقیم انجام گیرد.بدیهی است ایجاد ترافیک مناسب بین همکاران (اینترانت)نسبت به ایجاد ترافیک بین مشتریان بالقوه ناشناسی راحت تر می باشد. این امر دلیل موفقیت اینترانت ها، اکستر انتها و معاملات بین بخشهای تجاری یعنی B-to-B ومشکل فروش سودمند کالا به خریداران نهایی ناشناس را بیان می کند.
موارد فوق کامل و دقیق نیست. چه بسیار معامله گران موفقی که راههای بدیعی را برای بدست آوردن معروفیت با هزینه کم پیدا کرده اند.


اختلافات ناشی از شبکه های توزیع رقیب
شرکتهای تولیدی نوعا دهه های زیادی را برای ایجاد شبکه ای برای جانبه تجاری دادن به محصولات خود صرف می کنند. این شبکه ها شامل صادرکنندگان، عمده فروشان، واردکنندگان، خرده فروشان و... می شوند. ایجاد چنین شبکه ای که تولید کنندگان و اعضا شبکه آنها باید سرمایه گذاری های زیادی برای جلب مشتریان خود بنمایند بسیار هزینه بر است. علاوه بر این بسیاری از این شبکه های توزیع بخوبی قانونمند هستند. با این حال اینترنت با توجه به حضور همزمان در همه جا، می رود تا مقررات مربوط به این شبکه ها را نقض نماید. بویژه پارامترهای زیر را نمیتوان براحتی نادیده گرفت:
• حالت انحصاری سرزمین ها
• تفاوت قیمتها در کشورهای مختلف
• زنجیره منظم توزیع (یک عمده فروشی و یا یک تولید کننده نمی تواند خرده فروشان خود را براحتی نادیده بگیرد).
در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان هیچ علاقه ای به استفاده از اینترنت به عنوان کانال توزیع ندارند و حتی بعضی از آنها آماده اند تا برای از بین بردن تجار الکترونیک دست به هر کاری بزنند، بویژه اگر قیمتها را بشکنند. اگر تجارت الکترونیک از جایگاه مهمی برخوردار باشد نباید نگران شبکه های توزیع بود. ولی از آنجا که در اکثر صنایع، تجارت الکترونیک بخش کمی از کل تجارت آنها را تشکیل می دهد، باید به شبکه های توزیع توجه کرد و واکنشهای آنها را پیش بینی نمود. چگونه می توان از پس این مشکلات برآمد؟ در اینجا به چند راه حل احتمالی اشاره می شود:
• دستیابی به یک توافق در رابطه با سیاستهای مربوط به قیمت، طیف محصول و... اینترنت را می توان به عنوان یک قلمرو (همانند شرکتهایی که از طریق پست، سفارشی دریافت میکنند) تلقی نمود.
• تا جایی که امکان دارد کاربران بعضی از کشورها را از دسترسی به یک سایت بازداشت، در عوضی فهرست قیمتهای مخصوصی آن کشور (مثلا وب سایت مربوط به مسافرت در آن کشور) را ایجاد کرد و یا کالاها را تنها به چند کشور تحویل نمود.
تنها با بازارهای جلیل به معادله پرداخت و تنها فروشهای مستقیم انجام داد (مثلاً شرکت کامپیوتری دِل :www.del.com علیرغم تمام مشکلات، شاهد روندی هستیم که طی آن بعضی تولیدکنندگان (مثلا LeVTSNike) از طریق اینترنت محصولات خود را به رغم واکنشهای جنجالی - .شبکه های توزیع آنها، مستقیماً به مشتریان نهایی خود می فروشند در ارتباط با کشورهای در حال توسعه، بسیاری از شرکتها قصد دارند با دور زدن صادرکنندگان خارجی که سودهای کلانی بدست می آورند، مستقیماً از تولید کنندگان خرید کنند. در این راستا اینترنت می تواند ابزار قدرتمندی به شمار رود ولی باید منتظر واکنشهای شدیدی از جانب صادرکنندگان باشیم. به همین دلیل لازم است گاهی اوقات به صورت مخفیانه (مثلا تحت نام شرکت دیگری) عمل نمود و بیشتر بر بازارهای صادراتی جدید متمرکز گردید. علاوه بر این برای کاهش هزینه های تبلیغاتی، چندین شرکت محلی فعال در یک صنعت می توانند به طور مشترک عمل نمایید.
- چگونگی انتخاب یک جایگاه بازرگانی
در اینترنت (مانند خارج از آن) تولید کنندگان / خرده فروشان می توانندo بین زیرساختهای بازرگانی مختلف دست به انتخاب بزنند
- توضیحادت ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
یک بازار الکترونیکی را می توان به یک مرکز خرید یا فروشگاه دپمارتمانی تشبیه
- نمود. یک بازار الکترونیک می تواند خدمات زیر را به مراجعین مجازی خود ارائه دهد:
• ترافیک و شهرت (در نتیجهٔ فعالیتهای تبلیغاتی و یا حضور مراجعین معروف)
• نرم افزار لازم برای ایجاد فروشگاه مجازی و میزبانی سایتها (گاهی با یک طرح واحد و سبد خرید مجازی مشترک )
امکانات پرداخت هزینه (از جمله قرارداد پوششی برای خرید و فروش با کارت اعتباری)
ه شرایط عمومی و مشترک فروش
• آمار
یک بازار الکترونیک هر چه خدمات بیشتری ارائه دهد، بازاری با جامعیت بیشترتلقی می گردد. بازارهای الکترونیک غیرجامع زیادی وجود دارند. زیرا ایجاد آنها بسیار آسان است .(مثلاً می تواند صرفاً فهرستی از ابرلینک باشد). همچنین بازارهای الکترونیک کمتر<جامعی وجود دارند (ایجاد آنها بسیار پیچیده و گران است) که اکثر آنها بخشی ازخدمات خود را (مثلا پرداخت) به صورت محلی انجام می دهند (چند نمونه در صفحهبعلا ذکر شده است). اکثر بازارهای الکترونیکا جامع مشتریان را هدف قرار می دهند، ولی بازارهای غیرجامع هم مشتریان و هم تجار را این هدف گیری به هر نسبتی که باشد تا حدی به صورت فرضی است. به عنوان نمونه سایت مربوط به فروش کراوات www.onlineties.com در اصل تنها مشتریان را هدف قرار داد ولی در حدود ۳۰٪ حجمفروش آن به خرده فروشان که مقادیر بزرگی خرید می کند اختصاص دارد در اینجا ممکن است خوانندگان بخوبی تفاوت بین مفاهیمی مانند سکوهای فنی، ارائه دهندگان حضور در وب، ابزارهای پرداخت، نرم افزار مورد استفاده برای ایجاد وب سایتهای بازرگانی و سکوی بازرگانی را درک نکنند. در واقع مشکلی از آنجا ناشی می شود که این خدمات می توانند به صورت جداگانه یا به صورت یک مجموعه کامل ارایه گردند. همچنین یک سری مراحل واسطه ای نیز امکان پذیر می باشد. اکثر بازارهای الکترونیک جامع سعی در ارائه یک مجموعه کامل دارند. با این حال و بویژه برای کشورهای درحال توسعه لازم  است به دلایل حقوقی یا قراردادی، خدماتی خارج از بسته کامل را جستجو کنند.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

افزایش ترافیک سایت به کمک مجلات الکترونیکی
چگونه ترافیک مطلوبتر را ایجاد کنیم(بازاریابی اینترنتی)
با انواع بیشتر محتوا ، ترافیک جستجوی بیشتری بگیرید
افزایش ترافیک با طراحی سایت مناسب
سرعت ایندکس مطالب جدید سایت بر سئو و ترافیک سایت تاثیر خواهد گذاشت
تحلیل ترافیک وب سایت
وب سایتها در جستجوی ترافیک - وب سایت