» مقالات » مقالات هایبرد » تأثیرطراحی سایت بر روی وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک B2C

تأثیرطراحی سایت بر روی وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک B2C

تأثیرطراحی سایت بر روی وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک B2C

4725  تعداد بازدید  |  شنبه 3 آبان ماه 1393

با توجه به جمعیت انبوه مشتریان جهانی، اینترنت فرصتی را به وجود آورده که تجار هرگز با آن روبرو نبوده- اند. سرمایه گذاریهای بسیار در اینترنت موجب شکوفایی تجارت الکترونیک شد، اما از سوی دیگر کسب و کارهای بسیاری را نیز ورشکسته کرد. این امر باعث شد تا کارشناسان جدیدی بوجود آیند که به توسعه نظریه های جدید برای توضیح این شکستها بپردازند.

 مقدمه همانطور که تجارت الکترونیک در دنیا رو به رشد است، تقاضا برای دانش گسترده تر در خصوص طراحی سایت های اقناع کننده در بازار اینترنت رو به افزایش است. اگرچه با وجود آنکه میلیون هادلار در کسب و کارهای آنلاین خرج شده است، گزارشهای بسیاری هستند که این کسب و کارها را بدون سودمعرفی میکنند.تجارت الکترونیک یک بار دیگر توجه عموم را همانند تجارت سنتی سمت خود جلب کرده است. بازاریابان و طراحان به یادگیری نکاتی علاقه نشان می دهند که بتواندباعث موفقیت آنها در کارزار اینترنتی شود. کارشناسانی پدیدار گشته اند که برای توسعه پارادایم های طراحی جدید تلاش می کنند و با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، انبوه مهارتها و منابع را به سمت شاخه جدیدی از موجودیت تجاری اینترنت و اقتصاد مجازی هدایت میکنند. این تحقیق بر روی یکی از پارادایم های بهینه سازی وب سایت که بر اساس نظریه بلاغت شکل گرفته است تمرکز کرده و هدف آن به دست آوردن عناصر تأثیر گذار در طراحی سایت مؤثر بروفاداری مشتری است. در این فصل به بیان مسأله تأثیر طراحی سایت بر روی وفاداری مشتری دربا رویکرد نظریه بلاغت می پردازیم. سپس با توجه به اهداف تحقیق، روش 1 تجارت الکترونیکB2Cپژوهش و ابزار و تکنیکهای مورد استفاده معرفی می شوند و در انتها تعاریف عملیاتی اصطلاحات تخصصی به کار رفته در این پژوهش ارائه شده است. همچنین این فصل به مرور اجمالی پیشینه تحقیق، هدف تحقیق، سؤالات تحقیق، اهمیت تحقیق، و ساختار آن می پردازد.

بیان مسأله
توجه بسیاری از بازرگانان در سالهای اخیر به سمت تجارت از طریق اینترنت جلب شده است، زیرا اینترنت باعث شده بتوانیم با سرمایه کمتر مشتری بیشتری را جلب کنیم محیط بازاریابی اینترنتی اساسا متفاوت از کسب و کار بازار سنتی است اینترنت به همان نسبت که فرصت های بازاریابی زیادی را برای بازاریابان ایجاد میکند، در عین حال چالشهایی را نیز در مقابل آنان قرار می دهد.
چالش اصلی می تواند این نکته باشد که، مصرف کننده اینترنتی خصوصیات متفاوتی نسبت به مصرف بسیار فعال تر از مصرف کننده سنتی عمل می کند 2 کننده سنتی دارد. مصرف کننده الکترونیک آنها با استفاده از موتورهای جستجوی قوی امکان انتخاب دقیق اطلاعاتی را دارن که از بین میلیون ها صفحه اینترنتی بر می گزینند و به راحتی هم می توانند بی هیچ زحمتی از مراجعه به بقیه صفحات صرف نظر کنند  وب به خودی خود برای قدرت بخشی بهکاربر طراحی شده است. در نتیجه اگر کاربر احساس کند که وب سایتی که به آن مراجعه کرده استمکان مناسبی نیست، آن را ترک کرده و دیگر هیچ گاه به آن مراجعه نخواهد کرد

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت
بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت(بخش دوم)
تأثیرطراحی سایت بر روی وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک B2C
درباره تجارت الکترونیک چقدر اطلاعات دارید ؟
تجارت الکترونیکی: تعاریف و مفاهیم