» مقالات » مقالات هایبرد » افزایش ترافیک سایت به کمک مجلات الکترونیکی

افزایش ترافیک سایت به کمک مجلات الکترونیکی

افزایش ترافیک سایت به کمک مجلات الکترونیکی

4697  تعداد بازدید  |  شنبه 11 اردیبهشت ماه 1395

بیش از 60 درصد کاربران اینترنت به طور مرتب نشریات آنلاین یا e-ZineS (مجلات الکترونیکی) را مطالعه می کنند. شما می توانید با جستجو و مطالعه نشریات الکترونیکی مرتبط با کارتان، با فرصتهای بازاریابی مناسب آشنا شوید.

بیش از 60 درصد کاربران اینترنت به طور مرتب نشریات آنلاین یا e-ZineS (مجلات الکترونیکی) را مطالعه می کنند. شما می توانید با جستجو و مطالعه نشریات الکترونیکی مرتبط با کارتان، با فرصتهای بازاریابی مناسب آشنا شوید. در این فصل به مطالب زیر می پردازیم:
• مجلات الکترونیکی چه هستند.
 • پیداکردن سایتهای آنلاین جهت تبلیغات یا اداره پیوندها
• چگونه نشریات الکترونیکی مناسب برای اهداف بازاریابی خویش بیابیم
• تبلیغات در نشریات الکترونیکی مناسب
• ارائه مقالات به نشریات الکترونیکی مناسب
• منابع آنلاین برای نشریات الکترونیکی

جذب مشترکان مجلات الکترونیکی در نت

بسیاری از کاربران وب اغلب مجلات الکترونیکی را مطالعه میکنند، و این یکی دلایل متعدد این واقعیت است، که مجلات مذکور از جمله محبوبترین ابزارهای بازاریابی محسوب می شوند. پنج سال قبل تنها چند صد نشریه الکترونیکی در حال انتشار بود، اما امروزه، هزاران مجله الکترونیکی در موضوعات گسترده ای چون مسافرت، فرصتهای تجاری، غذا، مراقبت از کودک و هر چه که بخواهید به صورت آنلاین منتشر می شوند. به هر موضوعی که علاقمندید، به احتمال زیاد نشریه ای به صورت آنلاین دارد که به آن می پردازد.

مجلات الکترونیکی دقیقاً چه هستند؟

مجلات الکترونیکی یا E-Zines نسخه آنلاین مجلات معمولی هستند. این مجلات بسیار پرمحتوا و حاوی اطلاعاتی پیرامون موضوعاتی هستند، که به شکل مقالات و مثل مجلات معمولی می باشند. برخی از مجلات الکترونیکی سایتهای خاص خود را دارند و همان جاها عرضه میشوند. در حالی که برخی دیگر تنها به کمک پست الکترونیکی در اختیار خوانندگان قرار می گیرند. بسیاری از مجلات آفلاین دارای نسخه آنلاین نیز هستند. برخی از اینها نسخه کامل مجلات سنتی شان را در اینترنت می گذارند؛ و برخی دیگر شماره ماه گذشته را به صورت آنلاین در می آورند.

مجلات الکترونیکی مبتنی بر وب

مجلات الکترونیکی مختلفی وجود دارند، که تنها به صورت آنلاین می توان از مطالب آنها استفاده کرد می توان با مرور صفحه به صفحه وب سایتشان، به اطلاعات این گونه از مجلات الکترونیکی دسترسی پیدا کرد. این مجلات از نظر ظاهر نیز احساس یک مجله سنتی را در فرد ایجاد می کنند. مثلاً انبوهی از تصاویر و تبلیغات چشم نواز و براق در آن مشاهده می شوند. معمولاً مشاهده مجلات الکترونیکی هزینه ای در بر ندارد، ولی برخی مبلغی را به عنوان حق اشتراک دریافت می کنند. این مجلات الکترونیکی که در وب انتشار پیدا می کنند، از نظر تصاویر دیدنی تفاوتی با مجلات آفلاین ندارند.

مجلات الکترونیکی ایمیلی

این نوع مجلات امروزه به صورت متن یا HTML منتشر می شوند. مجلات متنی به زیبایی مجلات الکترونیکی در قالب HTML یا مجلاتی که در وب منتشر می شوند، نیستند. این نوع مجلات بیشتر محتوایی هستند ، و به همین دلیل مکانیسم هدفمندی جهت بازاریابی می طلبند. مجلات الکترونیکی که از طریق پست الکترونیکی انتشار مییابند، اغلب دارای چند صفحه حاوی چندین مقاله و نیز تبلیغات طبقه بندی شده هستند. بیشتر این مجلات به صورت هفتگی و یا دوهفته یک بار در هزاران نسخه منتشر می شوند و به رایگان در اختیار همگان قرار می گیرند.
کسانی که به موضوعی علاقمندند، دقت می گذارند، مشترک می شوند، و خواهان آن می شوند که اطلاعات را مستقیماً از طریق صندوق پستی ایمیل دریافت کنند. اگر بتوانید مجله ای الکترونیکی پیدا کنید که به بازار مورد نظر شما می پردازد، در این صورت مجله مذکور وسیله بازاریابی بسیار ارزشمندی خواهد بود.
کسی که مشترک این گونه مجلات می شود، دسترسی به اینترنت دارد. این افراد به طور مرتب نامه الکترونیکی میفرستند و دریافت میکنند، و به احتمال زیاد در شبکه نیز به گشت و گذار می پردازند. اگر شما در جایی که خواننده مجله حضور دارد، تبلیغ کنید، و آدرس اینترنتی خود را بر روی بنر تبلیغاتی خویش قرار دهید، ان وقت مشتری، بیش از دو کلیک با سایت شما فاصله ندارد. مطالعه نکنند، معمولاً بعداً در موقعیتی مساعد مطالعه خواهند کرد. در غیر این صورت اصلاً مشترک مجله نمی شدند. این افراد آدرس اینترنتی شما و تبلیغات مربوط به محصول تان را مشاهده خواهندکرد. به این دلیل، مجلات الکترونیکی که از طریق پست الکترونیکی منتشر می شوند، ابزار بازاریابی بسیار مهمی هستند.

استفاده از مجلات الکترونیکی به عنوان ابزار بازاریابی

نشریات آنلاین به چند دلیل ابزارهای بازاریابی عالی محسوب می شوند. این نشریات را می توان به طرق مختلف برای افزایش ترافیک وب سات به کار گرفت. شما می توانید:
·    مستقیماً در آن تبلیغ کنید.
·    حامی یک وب سایت دیگر باشید.
·    مقاله ارائه دهید.
·     بیانیه های مطبوعاتی برایشان بفرستید.
·    خودتان مجله ای انتشار دهید.

یافتن مجلات الکترونیکی مناسب برای بازاریابی

بسیاری از مکانهای آنلاین وجود دارند، که می توان در آنها فهرستها یا پیوندهایی به مجلات الکترونیکی، چه آنها که در وب انتشار مییابند و چه آنها که از طریق پست الکترونیکی منتشر می شوند، یافت. مناسب بودن مجله الکترونیکی را باید از نقطه نظر مخاطب، دسترسی، و کارآیی سنجید.مهمترین عنصر در انتخاب مجله الکترونیکی آن است که بدانیم سرانجام به بازار مورد نظرتان خواهد رسید. دلیل کارآیی تبلیغات در مجلات الکترونیکی اغلب این است که افراد مشترک در آنها کاملاً مناسب بازار هدف هستند. اگر صرفاً بدین خاطر در مجله ای تبلیغ کنید که افراد بسیار زیادی مشترک آن هستند، احتمالاً سرخورده خواهید شد، مگر آن که محصولات و خدماتتان از تقاضای بسیاری زیادی در بازار برخوردار باشد.
لازم است تعدادی از سایت هایی که حاوی فهرست مجلات الکترونیکی هستند مرور کنید؛ یکی از این سایت ها در  نشان داده شده است. برخی از این سایتها دارای توانایی جستجوی کلید واژههای مناسب هستند. در برخی دیگر از این فهرست ها، مجلات الکترونیکی براساس موضوع تقسیم بندی شده اند. اگر فهرستی از مجلات الکترونیکی در اختیار داشته باشید، می توانید آن هایی را  که کاملا مناسب و هم سو با اهداف بازاریابی هستند،انتخاب کنید،سپس مشترک شده و شروع به دریافت و مرور مطالب مجله کنید.

مزایای تبلیغ در مجلات الکترونیکی

یکی از مزایای مهم تبلیغ در مجلات الکترونیکی طول مدت حیات آگهی هاست. مجلات الکترونیکی که با پست الکترونیکی تحويل داده می شوند، توسط گیرندگان مطالعه و گاه برای مراجعه در آینده ذخیره میشوند. بسیاری از مشترکان مجلات الکترونیکی شمارههای قبلی را بدون آن که به تبلیغات داخل آنها دست بزنند، در بایگانی نگه میدارند. پیش آمده که کسانی پاسخ هایی از تبلیغات چندین ماه گذشته خویش دریافت کرده اند.
هنگامی که آگهی یا تبلیغی را در یک مجله الکترونیکی قرار می دهید، مدت نسبتاً کوتاهی بعد (شاید روز بعد یا هفته بعد، بسته به زمان انتشار آن) از آن می توانید آن را ببینید. ولی بیشتر مجلات سنتی فضاهای تبلیغاتی شان را از ماهها قبل از انتشار شماره مورد نظر بسته اند.
همچنین احتمالاً این که آگهی شما در مجله الکترونیکی مورد توجه و دقت قرار گیرد، بیشتر است: چرا که تعداد این تبلیغات بسیار کم است. در مجلات سنتی هر یک صفحه در میان یک آگهی وجود دارد، ولی مجلات الکترونیکی توجه و دقت بیشتری به محتوا می کنند، و آگهی های کمتری می پذیرند. هنگامی که آگهی شما در مجله الکترونیکی ظاهر میشود، مشتری شما تنها یک کلیک از شما فاصله دارد، زیرا آگهی ها معمولاً به صورت فوق متن بوده و پیوند با سایت شما دارند. بدین ترتیب در اینجا مشتری شما آنقدر به شما نزدیک است که می تواند با کمترین اشاره کالا یا خدمات شما را خریداری کند.
مزیت دیگر تبلیغ در مجلات الکترونیکی این است، که این گونه مجلات اغلب برای دوستان یا همکاران شما نیز فرستاده می شوند. بیشتر مجلات الکترونیکی به نحو مؤثری از بازاریابی ویروسی استفاده می کنند، یعنی خوانندگان را تشویق به فرستادن یک نسخه به یک دوست میکنند. آگهی شما ممکن است پس از آن که برای نخستین بار وارد صندوق پستی خواننده ای شد، چندین بار و در زمانهای مختلف دست به دست بچرخد. شما بر اساس تعداد کسانی که از طریق پست الکترونیک مشترک مجله شده اند، پول دریافت می کنید.
یکی از ملموس ترین مزایای تبلیغ در مجلات الکترونیکی هزینه نسبتاً اندک آن است، که تا حدی به خاطر هزینه پایین راه اندازی، تولید، و تحویل آنهاست. مجلات الکترونیکی نیاز دارند که تمام فضای موجودشان را پر کنند. اگر بخش تبلیغات مجله الکترونیکی خالی باشد، در این صورت ناشر آماده مذاکره و امتیاز دادن خواهد بود. برخی حتی پیشتر میورند - تبلیغ با تخفیف در ازای تبلیغ مجله بر روی وب سایت. مجلات الکترونیکی فضای مناسبی برای تبلیغات کاملاً هدفمند هستند. مردم بدان خاطر مشترک مجلات الکترونیکی گوناگون می شوند، که علاقه واقعی به موضوعات مطروحه در آن مجله دارند؛ و همین مزیتی بزرگ در مقایسه با سایر رسانه های تبلیغی است. تحقیقات حاکی از آن است که تبلیغات در مجلات الکترونیکی، به دلیل ماهیت ذاتاً هدفمندشان، با میزان پاسخ بسیار بالایی همراه است. از آن جا که مجلات الکترونیکی از طریق اینترنت توزیع می شوند، از لحاظ جغرافیایی به مخاطبین بسیار گسترده تری نسبت به مجلات سنتی دسترسی دارند. چندان غیر معمول نیست که یک مجله الکترونیکی از تمام دنیا خوانندگان ثابت و مشترک داشته باشد.
در هر موضوعی که فکرش را بکنید، هزاران مجله الکترونیکی وجود دارند. بیشتر مجلات الکترونیکی هزاران مشترک دارند. اگر هزینه کم تبلیغ در این مجلات الکترونیکی را در کنار این واقعیت قرار دهیم که مجلات بسیاری ممکن است به بازار هدافتان برسند، هیچ تعجبی نخواهد داشت که اگر بگوییم شرکت های بسیاری هر روز سهم بیشتری از بودجه های تبلیغاتی خویش را صرف تبلیغات درمجلات آنلاین می کنند.

رهنمودهایی برای تبلیغات در مجلات الکترونیکی

پس از آن که مجله الکترونیکی مناسب و در دسترس بازار هدفتان را یافتید، لازم است پیش از تصمیم نهایی برای قرار دادن آگهی بر روی مجله فوق به عوامل دیگری نیز توجه کنید:
·   آگهی هایی را که چندین بار بر روی مجله الکترونیکی به نمایش در آمده اند، به دقت نگاه کنید. اگر تبلیغ کنندگان بیش از یک بار مبادرت به قراردادن آگهی های خویش نکرده اند، در این صورت نتایج مثبت چندانی از آن نگرفته اند.
·   به برخی از آگهی ها پاسخ دهید و از تبلیغ کنندگانشان بپرسید که چه تجربه ای از تبلیغ در آن مجله الکترونیکی خاصی دارند. حتماً خودتان را معرفی کنید، و این که چرا با آنها تماس گرفته اید. اگر پیشاپیش خودتان را معرفی کنید، احتمالاً سوالات شما را با علاقه بیشتری پاسخ خواهند داد.
·    با ناشر مجله الکترونیکی گفتگو کنید و پرسشهایی را مطرح سازید (مثلا چند نفر مشترک دارند و  غیره)، سؤال کنید دیگر تبلیغ کنندهها درباره نتایج تبلیغاتشان چه گفته اند. ببینید که چه نوع آگهی هایی  را میپذیرند، و این که محدودیتی هم وجود دارد.ببینید ناشر از سیاست عدم تبلیغ همزمان دو رقیب پیروی می کند یا خیر. ممکن است مجله مزبور دارای مجموعه ای از سیاست های تبلیغاتی باشد، که می توانید آن را از طریق پست الکترونیکی دریافت کنید.
·    ببینید ناشر از توانایی ردیابی اطلاعات برخوردار است، و اگر چنین است چه گزارشهایی و در مورد چه موضوعات خاصی ارائه می دهد.
·    ببینید که می توانید یک پیوند فوق متنی به وب سایت خود داشته باشید. اگر مجله الکترونیکی اجازه چنین کاری را به شما می دهد، دقت کنید که پیوند به صفحه مناسبی باشد - صفحه ای که در واقع ادامه آگهی یا حاوی جزئیاتی درباره اقلام مورد نظر باشد.
·    پیوندی نیز از این صفحه به فرم مخصوصی سفارشی برقرار کنید، تا به انجام معامله کمک شود.
·    در برخی از موارد مجله الکترونیکی دارای تقویم ویراستاری است، که می توانید به کمک آن زمان مناسب درج آگهی خود را تعیین کنید. تقویم ویراستاری نشان می دهد که چه مقاله هایی قرار است در شمار آینده منتشر شوند. اگر شماره آینده دارای مقاله ای است که ربطی به نوع محصول یا خدمت شما دارد؛ ممکن است همین شماره را برای درج آگهی تان برگزینید. می توانید در مورد درج مقاله کوتاهی پیرامون معرفی یک محصول با سردبیر مجله تماس بگیرید، یا خودتان مقالاتی مرتبط با موضوع اصلی مجله ارائه دهید. به این نکته توجه داشته باشید که نرخهای تبلیغات براساس تعداد خوانندگان مشترک مجله باشند، و از خود بپرسید که از عهده پرداخت هزینه ها برخواهید آمد. ببینید نرخ «آزاد»، یا مبلغی که در ازای یک بار درج آگهی در مجله دریافت می شود، چقدر است. سوال کنید اگر بخواهید در چندین محل آگهی قرار دهید، چه مبلغی را باید بپردازید. اگر هم اکنون در موقعیتی نیستید که بتوانید هزینه های تبلیغات را بپردازید، سوال کنید که چه ترتیبات احتمالی دیگر ممکن است وجود داشته باشد. مثلاً ممکن است ناشر بپذیرد که در ازای چنین تبلیغی یک پیوند به مجله اش بر روی سایت شما قرار دهد.
·    لازم است در طراحی آگهی های تبلیغاتی همواره مشتریان هدف را مدنظر داشته باشید. آنها هستند که باید جذب تبلیغات شوند. در صورت امکان، بهتر است پیوندی به سایتتان ایجاد کنید، یا پیوندی برای پست الکترونیکی به افراد مناسب شرکت بر روی آگهی قرار دهید.
·    لازم است مکانیسمی برای ردگیری پاسخ ها به تبلیغات ایجاد کنید. می توانید از صندوق های پستی متفاوت برای آگهی های مختلف استفاده کنید، تا مشخص شود کدام آگهی چه پاسخ هایی را به ارمغان آورده است. همچنین می توانید از RLلاهای متفاوت استفاده کنید، تا بازدیدکنندگان صفحات مختلف سایتتان مشخص شوند. اگر از بسته نرم افزاری مناسبی برای تحلیل ترافیک استفاده کنید، در آن صورت قادر خواهید بود افزایش بینندگان و در نتیجه مشاهده آگهی تان را ردیابی کنید.
·     سعی کنید که با ضرب الاجل های درج آگهی در مجله و قالبهایی که ناشر ترجیح می دهد، کاملاً آشنا شوید.

ارائه مقالات و بیانیه خبری به مجلات الکترونیکی

علاوه بر تبلیغات، می توان از فرصتهای دیگری برای بازاریابی در مجلات الکترونیکی نیز برخوردار شد. وقتی که مجلات الکترونیکی مناسب بازار هدفتان را یافتید، این مجلات ممکن است برای انتشار خبرهایتان نیز جای مناسبی باشندهمچنین سردبیران مجلات ممکن است مقالاتی را که به نظرشان برای خوانندگان جالب هستند، بپذیرند. می توانید اطلاعات مربوط به محصولات و خدماتتان را در مقاله ای جالب طوری یک جا بیاورید که در عین حال با رهنمودهای ویراستاران مجله هم تناسب داشته باشد.
مجلات الکترونیکی بسیاری هستند که در جستجوی مقالات با محتوا هستند. اگر از توانایی نوشتن مقالات خوب برخوردارید، می توانید این کار را بکنید و در عین حال تا حدی هم خود را معرفی کنید؛ این دیگر یک برد واقعی است. دوست دارید که آن مجلات الکترونیکی را مورد توجه قرار دهید که بازار مورد نظرشان همان بازار مورد نظر شماست، و در عین حال افراد بسیار زیادی مشترک آنها هستند، ببینید مجله الکترونیکی موردنظر کادری را در انتهای مقاله برای ذکر منبع آن و ارج نهادن به شما به عنوان نویسنده قرار داده، و در آن پیوندی به صورت فوق متنی به وب سایت یا صندوق پستی شما ایجاد کرده است یا خیر. انتشار مقاله برای شما به عنوان کارشناسی شهرت به ارمغانمیآورد، و اغلب مردم دوست دارند از کسانی خرید کنند که در رشته خود کارشناس و خبره هستند.
علاوه بر فرستادن مقاله مستقیماً برای مجلات الکترونیکی موردنظر، می توانید آنها را به «بانکهای مقالات» آنلاین نیز ارائه دهید. بانکهای مقالات، منابع آنلاینی برای ناشران مجلات الکترونیکی به شمار می روند. این ناشران در بانک های مذکور برای یافتن مقالات مناسب مجلات خویش به جستجو میپردازند، و در صورت استفاده از آنها، کادر معرفی مشخصات نویسنده را در انتهای مقالات قرارمی دهند.

دلایل راه اندازی مجله الکترونیکی مخصوص به خود

می توانید مجله الکترونیکی خودتان را راه بیاندازید. منابع بسیاری به صورت آنلاین، برای ایجاد و اداره مجله الکترونیکی، وجود دارند. ولی در هر صورت این تصمیم را بدون اندیشیدن نگیرید، چرا که اگر نتوانید محتوایی همیشگی و در عین حال ارزشمند ارائه کنید، به شهرت خودتان آسیب میزنید. به دلایل چندی باید به فکر ایجاد و توزیع مجله الکترونیکی خاص خودتان باشید. مجلات الکترونیکی به دلایل زیر میتوانند ابزارهای بازاریابی بی اندازه مؤثری به صورت آنلاین باشند:
·    شهرت خود را به عنوان «خبره» تثبیت خواهید کرد. اگر بتوانید مقالات باارزشی در زمینه موضوع تخصصی خویش ارائه دهید، خوانندگان به شما به چشم کارشناسی ارزشمند و مورد اطمینان خواهند نگریست.
·    ایجاد اعتماد می کنید. کسی که برای نخستین بار از سایتتان دیدن می کند، هیچ ایده ای از شما، و اینکه چه کی هستید، چه توانایی هایی دارید، و چقدر در کارتان حرفه ای هستید، ندارد. قطعاً بازدید کنندگان با مشاهده و نیز درک محتوای سایت تان نقطه نظری نسبت به شما پیدا خواهند کرد، ولی آیا حاضرند با شما معامله کنند؟ حال اگر طی مدتی مطالبی ارزشمند ولی به رایگان در اختیارشان قرار دهید، مطمئناً اعتمادشان را به خود جلب خواهید کرد، و در این صورت هنگام نیاز به اجناسی و خدمات از نوعی که شما عرضه می کنید به احتمال زیاد به شما رو خواهند آورد.
·    برای وب سایتتان ترافیک قابل توجهی ایجاد می کنید. مجله الکترونیکی باید همواره ارجاع داشته و پیوندی به صورت فرامتن به صفحه ای از وب سایت شما در آن درج شده باشد. پس از آن که بازدید کننده از طریق آن پیوند وارد سایت شما شد، در آن جا باید عناصری وجود داشته باشند که او را در همان جا پایبند سازد و تشویق کند که مدتی باقی صفحات دیگر مشاهده کند. هر چه افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند،احتمال این که با شما وارد معامله شوند، بیشتر خواهد بود.
·    ایجاد وفاداری می کنید. روابط بازاریابی همه آن چیزی است که تمام وب برایش بسیج شده اند. شما میتوانید به مرور زمان این روابط را به وجود آورید، و مجله الکترونیتان در واقع در پی همین موضوع است. مشترکان مجله هر ماه چیزی را به رایگان از شما دریافت میکنند. حال اگر به کالا یا خدماتی که شما عرضه می کنید نیاز داشته باشند، فکر می کنید به چه کسی جز شما مراجعه میکنند؟ مردم ترجیح میدهند پولهایشان را همواره در ارتباط با مشتریان کنونی و بالقوه خود هستید. اگر هر ماه در مقابل چشمان خوانندگان باشید،فراموش کردن شما آسان نخواد بود می توانید.آنها را جریان آخرین خبرها راجع به کالاها و خدمات ، یا تازه های حیطه کارشناسی خودتان قرار دهید.
راه اندازی مجله الکترونیکی شخصی را می توانید در کتاب 101 روش بازاریابی اینترنتی مطالعه بفرمایید.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

افزایش ترافیک سایت به کمک مجلات الکترونیکی
چگونه ترافیک مطلوبتر را ایجاد کنیم(بازاریابی اینترنتی)
با انواع بیشتر محتوا ، ترافیک جستجوی بیشتری بگیرید
افزایش ترافیک با طراحی سایت مناسب
سرعت ایندکس مطالب جدید سایت بر سئو و ترافیک سایت تاثیر خواهد گذاشت
تحلیل ترافیک وب سایت
وب سایتها در جستجوی ترافیک - وب سایت