» مقالات » مقالات هایبرد » چگونه از رسانه غنی برای تعامل با بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنیم

چگونه از رسانه غنی برای تعامل با بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنیم

چگونه از رسانه غنی برای تعامل با بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنیم

8648  تعداد بازدید  |  سه شنبه 25 فروردین ماه 1394

خیلی خب، شما کلمات و عبارات کلیدی خود را انتخاب کرده اید، محتوای خود را برای SEO بهینه سازی کرده اید و سایت خود را بر روی موتورهای جستجو ثبت کرده اید.

خیلی خب، شما کلمات و عبارات کلیدی خود را انتخاب کرده اید، محتوای خود را برای SEO بهینه سازی کرده اید و سایت خود را بر روی موتورهای جستجو ثبت کرده اید. ولی ظاهر صفحات وب شما به چه مقدار جذاب است؟ خواندن یک صفحه تمام متن به کسل کنندگی تماشای خشک شدن رنگ بر روی دیوار است. در این قدم از آموزش SEO شما یاد می گیرید که چگونه صفحات وب خود را در طراحی سایت برای سرگرمی کاربران (و سطح بالاتر در رده بندی موتورهای جستوجو)، با استفاده از محتوای Multimedia (چند رسانه ای – عکس، متن، ویدئو و غیره) و جذاب، تقویت کنید.
عکس ها، ویدئو ها، صداها، انیمیشن ها، Infographic ها (اینها و دیگر رسانه های غنی می توانند وب سایت شما را از فرش به عرش ببرند.) ما آنها را موضوعات سرگرمی می نامیم: هر عامل غیر متن ای که ما می توانید بر روی وب سایتتان جاسازی کنید که به کاربران کمک می کند تا با محتوای شما تعامل و ارتباط داشته باشند.
وقتی شما موضوعات سرگرمی ها را با متن ترکیب می کنید شما محتوای multimedia ای می سازید که کمک می کند کاربران را مانند زنبور که بر روی عسل می ماند، بر روی وب سایت خود نگه دارید. موتورهای جستوجو می خواهند برای کاربرانشان نتایج با بیشترین ارتباط و جذاب را ارائه دهند، پس اضافه کردن محتوای multimedia بر روی صفحات وبتان، درواقع می تواند به قرار گرفتن سایت شما در سطح بالاتری در رده بندی موتورهای جستوجو کمک کند. در این درس، شما یاد می گیرید که چرا اضافه کردن رسانه غنی به صفحات وبتان، برای SEO مهم است. همچنین شما درباره تفاوت انواع مختلف محتوا که می توانید برای ارتقاء سطح وب سایتتان در نتایج موتورهای جستوجو، (که نتیجه صفحات وب جذاب که نه تنها مناسب با موتورهای جستوجو اند، بلکه مناسب کاربران هم هستند) استفاده کنید، یاد می گیرید.
چگونه محتوای غنی میتواند به بالا رفتن رده بندی سایت شما شتاب دهد.
صفحات نتایج موتورهای جستوجو (SERP ها) معمولا در یک سری نتایج، مخلوطی از انواع مختلف محتوا را به جستوجوکننده ها ارائه میدهند. این محتوای مخلوط ممکن است شامل صفحات وب، عکس ها، اخبار، نتایج خرید و بیشتر باشد. بیاد داشته باشید که موتورهای جستوجو می خواهند به "مشتری هایشان" (جستوجوکننده ها) راضی کننده ترین دسته ممکن از نتایج را، ارائه دهند. این منطقی است که آنها می خواهند انواع مختلفی از نتایج را برای انتخاب از بینشان، مخصوصا وقتی که قصد جستوجوکننده کاملا واضح نیست، ارائه دهند. آیتم های ترکیبی multimedia که در درون محتوای شما قرار دارد، باعث می شوند تا صفحات شما برای هردو جستوجو کننده و موتورهای جستوجو جذاب تر، و در برابر دیگر صفحاتی که کمتر دارای multimedia و جذاب هستند، رقابتی تر باشد.
بعلاوه، عوامل محتوای دارای رسانه غنی شما می تواند دارای رده بندی در موتورهای جستوجوی عمودی باشد. وقتی که مردم می خواهند جستوجوی خود را به یک نوع از نتایج محدود کنند، آنها می توانند یکی از تخصص ها را انتخاب کنند، که موتورهای جستوجوی عمودی در زیر آنها را برجسته کرده اند:

 چگونه می توان  یک نقشه سایت XML ساخت
چگونه  یک نقشه سایت بسازیم.
چگونه یک سایت را  در Google ثبت کنیم
دلایل ثبت دستی دمین
ابزار SEO – گزارش شاخص Domain 

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

انتقال اطلاعات برگزیده (Webcasting) و رسانه غنی (rich media)
چگونه  از رسانه غنی برای تعامل با بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنیم