» مقالات » مقالات هایبرد » طراحی سایت بهینه با استفاده از الگوریتم زنتیک(بخش دوم)

طراحی سایت بهینه با استفاده از الگوریتم زنتیک(بخش دوم)

طراحی سایت بهینه با استفاده از الگوریتم زنتیک(بخش دوم)

8163  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 28 آبان ماه 1393

با گسترش تکنولوژی ها و وسائل ارتباطی جدید، به ویژه اینترنت شیوه زندگی انسانها دچار تغییر و تحولات عمده ای گردیده است.

با گسترش تکنولوژی ها و وسائل ارتباطی جدید، به ویژه اینترنت و طراحی سایت شیوه زندگی انسانها دچار تغییر و تحولات عمدهای گردیده است. این تکنولوژی های جدید که امکان ارتباط همزمان و نامحدود افراد را فارغ از مکان قرارگیری آنان در جهان واقعی فراهم ساخته اند، زمینه ساز بوجود آمدن جهان جدیدی شده اند که از آنها به عنوان جهان مجازی یاد می شود. این امکان عرصه مجازی باعث شده تا شرکت ها و سازمانها با راه اندازی سایت های الکترونیکی قدرتمند و معتبر، به دنبال جلب توجه مخاطبان بیشتری به سوی خود واهداف موردنظرشان باشند. در واقع این وب

سایتها که مکانی برای نمایش و عرضه مجموعه افکار، عقاید، سلایق، احساسات، محصولات، خدمات و ارتباطات جهانی هستند، به نوعی میتوانند نقش ابزاری اطلاعاتی و ارتباطی همچون تلفن، موبایل، تلویزیون، روزنامه و دیگر رسانه ها را ایفا کرده و از آنجایی که قابلیت استفاده از مولتی مدیا را دارا می باشند، تبدیل به برترین رسانه ساخت دست بشر شده اند.[ 27 ] وجود این وب سایت ها و وبلاگ های متنوع در شبکه جهانی اینترنت فضایی رقابتی ایجاد کرده و باعث شده است تا سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای داشتن وب سایتی برتر توجه زیادی به معیارهای بهینگی وب این مقوله امروزه یکی از مباحث مطرح در دنیای اینترنت است که از اواخر دهه 90 میلادی هر روز به اهمیت آن افزوده می گردد. سایتهای موفق دنیا به این مبحث بسیار اهمیت داده و مواردی مانند بهبود ساختار و نمای وب سایت در جذب بیننده، جستجوی بهتر در موتورهای جستجوگر، برقراری تعامل با کاربر، فراهم آوردن امکانات بهتر و بیشتر برای کاربران در جهت استفاده راحت تر از خدمات ارایه شده روی سایت و فروش بیشتر را همواره مد نظر دارند  در این میان مهمترین اصل یا واقعیتی که امروزه در زمینه وب سایتها وجود دارد این است که این شاخه در حال توسعه وتغییر است و سایتها در حال بزرگ شدن و پیچیده تر شدن می باشند.

لذا با پیچیده تر شدن این سیستم نیاز برای دارا بودن یک معماری و طراحی خوب و بهینه در

راستای حفظ آن بیشتر احساس می شود و این در حالیست که صورت گرفتن این امر بسیار مشکلمی نماید، چراکه سیستم مذکور سیستمی دینامیک و پویا بوده و دائما از لحاظ جنبه معماری و نحوه طراحی در حال تغییر است. از اینرو می بایست بدنبال روشی بود تا بتوان یک معماری یا طراحی مناسب، تغییر پذیر، قابل انطباق، کارا و موثر را در پاسخ به مجموعه پیچیده از نیازها وخواسته ها، بالاخص زمانی که این معماری نیاز دارد با تغییرات محیطی ناشی از ورود سیستمها، تکنیکها و امکانات جدیدتر خود را وفق دهد، بوجود آورد. از اینرو روشهایی نیاز است که هم در آن با استفاده از نظریات و پیشنهادات از جانب افراد بشر مبنی بر چگونگی طراحی و ساختار معماری سایت ،مسئولیتهای اولیه سیستم را حفظ کند و هم شانسی برای گشتن یا پیمودن بین جوابهای ممکن برای اعمال به وب سایت، فراهم آورد.

.