» مقالات » مقالات هایبرد » بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت

بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت

بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت

8556  تعداد بازدید  |  یکشنبه 25 آبان ماه 1393

امروزه تقریبا تمام سازمانها و شرکتها از سیستمهای بر پایه وب در اینترنت و شبکه های الکترونیکی جهت ارتباط با مشتریان و کاربران برای انجام تجارت الکترونیکی استفاده میکنند.

 امروزه تقریبا تمام سازمانها و شرکتها از سیستم های بر پایه وب در اینترنت و شبکه های  الکترونیکی جهت ارتباط با مشتریان و کاربران برای انجام تجارت الکترونیکی استفاده میکنند.در تجارت الکترونیک، وب سایت تنها فضایی است که مشتری با سازمان و شرکت در تماس است و اگر نیازها و خواسته های مشتری در طراحی سایت در نظر گرفته نشود، ممکن است با مراجعه ی مجدد او به سایت شود در  ایران بسیاری از شرکتها و سازمانها به سمت تجارت الکترونیک روی آورده اند و همواره برای بدست  آوردن برتری نسبت به رقبا در تلاش هستند. تجارت الکترونیک باعث صرفه جوئی در هزینه ( ها مانندهزینه های مربوط به مکان فیزیکی، رفتوآمد،کاغذبازی و ...)، افزایش سرمایه گذاری، افزایش فروش،  دسترسی سریع به اطلاعات، عدم حضور واسطه و ....در سازمان میشود. اما از آن جهت که در تجارت  الکترونیک مشتریان و کاربران ارتباط رو - در - روبا سازمانها ندارند، حفظ مشتری بسیار دشوارتر از  روش سنتی می باشد و همواره سازمانها باید به دنبال استراتژیهای نو و بدیع برای بقا در بازار رقابت  باشند .
یکی از عواملی که باعث نگهداری مشتریان و وفاداری آنها به یک سازمان یا شرکت میشود  رضایت مشتریان است. رضایت وقتی اصل میشود که خدمت و محصول با انتظارات مشتر ی مطابقت  داشته باشد.
یکی از شاخص هایی که بر رضایت مشتریان اثر میگذار کیفیت، محصول و خدمات است. در   تجارت الکترونیک شاخه ی جدیدی از کیفیت به نام کیفیت الکترونیکی معرفی شده است کیفیت الکترونیکی تمام فازهای تعاملات مشتری را شامل میشود (parasurman & Zeithmal,2005). در  تجارت الکترونیک برا ی ارائه خدمات و محصولات مورد انتظار مشتر ی باید  شاخص کیفیت الکترونیکی از دیدگاه مشتر ی در طراحی محصول و خدمت در نظر گرفته شود. در نتیجه در طراحی خدمات و طراحی سایت محصول فقط نباید دید مدیران و طراحان محصول و خدمات در نظر گرفته شود بلکه باید از منظر مشتری نیز باشد.

 

مقالات مرتبط به طراحی سایت :

بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت
بهبود وب سایت تجارت الکترونیک به کمک نظرگیری از مشتریان و تکنیکهای مهندسی کیفیت(بخش دوم)
تأثیرطراحی سایت بر روی وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک B2C
درباره تجارت الکترونیک چقدر اطلاعات دارید ؟
تجارت الکترونیکی: تعاریف و مفاهیم